Itt jelentkezhet be korábban regisztrált Erste Market hozzáférésével.
Amennyiben korábban csak hírleveleinket kapta, és nem regisztrált, akkor hozzáférését ezen az oldalon tudja aktiválni.

ELEMZÉS

Erős támaszzónából fordulhat a Google

ÖTLETGYÁR MAXI
ÖTLETGYÁR MAXI2018. május 2.   10:47
Alphabet - long technológia
Belépési pont:  Piaci Kiszállási pont:  1.186 Stop-loss: 957 
Elemző: Kiss Nicholas

Nyomás alá került a Google anyavállalatának, az Alphabetnek az árfolyama azt követően, hogy botrány robbant ki a szektortárs Facebook adatkezelési gyakorlata körül. Emellett a nemrég közzétett első negyedéves gyorsjelentést is pesszimistán fogadták a befektetők, így e hatások eredőjeként egy erős támaszzónába érkezett az árfolyam. Mivel mindkét esetben inkább túlzott lehet a negatív piaci reakció és a részvények árazása már relatíve olcsónak mondható a jelenlegi szinteken, érdemes jó vételi lehetőségként tekinteni a korrekcióra.

Technikai kép

Az árfolyam idén már két ízben is letesztelte az 1.000 dollárnál található technikai támaszszintet, amit a 200 napos mozgóátlag is megerősít. Innen szépen el tudott rugaszkodni az elmúlt hetekben, azonban a negyedéves gyorsjelentést követően ismét elfogyott a lendület. Ezt a sokkot azonban hamar kiheverheti a papír, ugyanis érdemi negatív változás a fundamentumok várható alakulásában nem történt. Így pedig hiába nem érkezett egyelőre vételi jelzés a grafikonon, a kedvező fundamentumok és a technikailag erős támaszszintek közelsége miatt érdemes lehet vételi pozíciót nyitni a mostani szinteken.

Az MACD indikátor a napokban eladási jelzést adott, ami egyeseket óvatosságra inthet. A várakozásunk szerint azonban ez a tényállás a következő napokban már változhat, így érdemes résen lenni.

Mostani beszálló esetén az 1.186 dolláros történelmi csúcshoz érdemes a profitcélt elhelyezni. Ennek elérése előtt elsőként a rövidtávú mozgóátlagok jelenthetnek akadályt, majd az 1.120 dollárnál található rés. Stop megbízást kicsit konzervatívabb módon a tavaly október végi mélypont alá, 958 dollárhoz érdemes helyezni, ezzel nagyjából 2-es hozam/kockázat arányú pozíciót nyithatunk.

Forrás: Bloomberg, Erste

Rövidtávú pesszimizmust hozott a negyedéves gyorsjelentés

A vállalat első negyedéves gyorsjelentésében arról tett tanúbizonyságot, hogy a hirdetési bevételek továbbra is dinamikusan ütemben bővülnek, ami főként a mobilhirdetéseknek köszönhető. A piacot aggasztja, hogy a mobilhirdetések esetében drágább akvizíciós költségeket kell fizetnie a cégnek, például az Apple-nek, annak érdekében, hogy az iPhone tulajdonosokat a Google keresőjére irányítsa. Ezek a költségek (traffic acquisition cost - TAC) 36%-kal nőttek év/év alapon miközben az árbevétel csupán 26%-kal, ezzel már a hirdetési bevételek ¼-ét teszik ki. A vállalat szerint ez az arány a jövőben a mobilhirdetések további térnyerésével tovább növekedhet, azonban a most folyó negyedévtől már lassabb ütemben, mint ahogy ezt az utóbbi negyedévekben tapasztalhattuk. Erről több részletet egyelőre nem közölt a cég, így ez egy kisebb bizonytalansági tényező lehet a jövőben, amire érdemes mindenképpen odafigyelni.

A hirdetési bevételekből származó profit egy részét továbbra is a felhőalapú szolgáltatások, az önvezető technológiák, a vállalat által gyártott okostelefonok, tabletek és az okosotthonokhoz szükséges technológiák fejlesztésébe öli a cég. A vállalat készpénzállománya azonban ezzel együtt is már több mint 100 milliárd dollár, nagyjából 290 dollár részvényenként. A jelentést követő elemzői tájékoztatón a vállalat pénzügyi igazgatója azt mondta, hogy a mostani negyedévben látott megugró költekezés (7,7 milliárd dollár capex, háromszorozás év/év alapon, operatív költségek +36% év/év) a hosszabb távú növekedés érdekében fennmaradhat az elkövetkező időkben. Ennek köszönhetően az üzemi marzs 22%-ra esett vissza az egy évvel ezelőtti 27%-ról, ami a fent vázolt tervek függvényében továbbra is volatilis maradhat. Túlnyomórészt ez volt az oka annak, hogy az árfolyam közel 5%-os eséssel reagálta le a gyorsjelentést. Hosszabb távra tekintve azonban inkább pozitívum, hogy nagy növekedési potenciált hordozó szegmensekbe fektet egyre több pénzt a cég, így elképzelhető, hogy a negatív árfolyamhatás csak átmeneti és inkább jó beszállási lehetőséget nyújt.

Nem remegnek bele az új szabályozásokba a hirdetési bevételek

Európában már 2016-ban jóváhagyták a felhasználók adatait szigorúbban védő Egységes Adatvédelmi Szabályozást (GDPR), amit idén május 25-től kell kötelezően alkalmaznia a cégeknek, két év türelmi időszakot követően. A Google esetében ez idő alatt éves átlagos 20% körüli, egyre gyorsuló ütemben növekedtek az európai, közel-keleti és afrikai térségből származó bevételek, amiknek a döntő többségét valószínűleg Európa teszi ki. Eközben az ügyfelek folyamatosan értesítve lettek a várható változtatásokról, amit a Google-nek, illetve nekik eszközölniük kell. Ezeknek egy része már életbe is lépett, amivel például mi is találkozhatunk, amikor a weboldalak a cookie-k engedélyezését kérik tőlünk. Az átmeneti időszak alatt látott bevételi számokból pedig úgy tűnik, hogy ezek az intézkedések nem vették el a cégek hirdetési kedvét. Nagy elemzőházak összességében 0 és 2% közötti hirdetési bevétel-visszaeséssel számolnak az intézkedések hatására, ráadásul könnyen elképzelhetőnek tartják, hogy ez inkább a 0-t fogják közelíteni. Ez részben annak is köszönhető, hogy a keresőmotorban elhelyezett hirdetések többnyire nem használnak fel személyes adatokat, amik a hirdetési bevételek egy fontos részét adják. Az automatizált médiaértékesítés (programmatic advertising), ami valóban az emberek személyes adataira támaszkodik a teljes árbevétel 15%-át tette ki az első negyedévben. A vállalat pénzügyi igazgatója a legutóbbi gyorsjelentést követően megerősítette a fenti eszmefuttatást, tehát gyökeres változások nem várhatók az adatkezelési szabályzat szigorítása miatt. Így ha a jövőben hasonlóra kerülne sor például az USA-ban, valószínűleg annak is limitált hatása lenne a cég bevételeire.

Relatív értékeltség

Amennyiben az Alphabet relatív értékeltségét szeretnénk megvizsgálni az első és legfontosabb lépés a releváns versenytársak megválasztása. Mivel árbevételének döntő többségét online hirdetési bevételekből szerzi a cég, érdemes hasonló módon eredményt termelő vállalatokat beválogatni az összehasonlítandó csoportba. Mivel az utóbbi években több ilyen vállalat is tőzsdére ment egészen jó merítést kapunk. Azt pedig, hogy milyen paraméter mentén hasonlítjuk össze a cégeket érdemes ez esetben a legegyszerűbbre fogni, ugyanis növekedési szakaszuk teljesen más fázisában járnak, köztük olyan cégekkel, akik még egyelőre veszteségesek. Emiatt érdemes lehet a vállalatokat az alapján összehasonlítani, hogy mennyit kell fizetniük a befektetőknek az egy részvényre eső árbevételért, mindezt természetesen a várható árbevétel-növekedés függvényében. Amennyiben ezt tesszük, az alábbi képet kapjuk:

Forrás: Bloomberg, Erste

Ebből az látszik, hogy az említett paraméterek mentén vizsgálva a legnagyobb internetes cégeket relatíve erős összefüggést kapunk azok árazása és várható árbevétel-növekedési üteme között. Az Alphabet ez alapján a kínai Baiduval együtt alulértékeltnek tűnik, míg a növekedési szakaszuk még koraibb fázisában járó vállalatok inkább felülértékeltnek. Az Alphabetben ez alapján fundamentálisan nagyjából 20%-os felértékelődési potenciál rejtőzik.

Amennyiben nem bízunk az árbevétel-alapú összehasonlításban megvizsgálhatjuk a vállalat értékeltségét a termelt profittal és annak növekedési ütemével a fókuszban. Ebben az esetben egy szélesebb „peer groupot” választva az alábbi képet kapjuk:

Forrás: Bloomberg, Erste

Ugyan kicsivel gyengébb korrelációt kapva, de a fenti grafikon is azt mutatja, hogy a profitnövekedési kilátások függvényében az Alphabet relatíve alulértékeltnek mondható a jelenlegi szinteken a versenytársak átlagához képest. Ennek mértéke az adatok alapján nagyjából 24%, ami közel esik az árbevétel-alapú megközelítés eredményéhez.

Kiadvánnyal kapcsolatos információk

Az Erste Befektetési Zrt. felügyeleti szerve a Magyar Nemzeti Bank.

Az ajánlást az Erste Befektetési Zrt. a kibocsátóval nem közölte.

Az elemzésben közölt információk forrását az adott grafikon vagy táblázat alatt külön jelezzük.

Az elemzés készítése során használt módszertannal, értékeléssel, valamint a becslés, előrejelzés, célárfolyam készítésekor használt feltételezésekkel kapcsolatos további információkat az Elemzési hirdetményben találhat. Az Elemzési hirdetmény ezen túlmenően magyarázatot ad az ajánlások (Long, Short) jelentésére.
Elemzési hirdetmény

Az ajánlás a következő időtartamra (befektetési időtartam) vonatkozik: Az ajánlás a célárfolyam teljesüléséig, vagy a stop-loss aktiválódásáig érvényes.

Az ajánlás tervezett aktualizálása: Társaságunk az általa korábban kiadott elemzéseket külön nem aktualizálja. Amennyiben olyan tényező merül fel, amely a korábban kiadott elemzés módosítását indokolja, új elemzést bocsátunk ki. Erre tekintettel, kérjük vegye figyelembe a fent megjelölt befektetési időtartamot, amelyre ajánlásunk vonatkozik.

Kockázati figyelmeztetés: Felhívjuk figyelmét arra, hogy az értékpapírokba történő befektetés különböző kockázatokat hordoz magában, ezért befektetési döntése meghozatala előtt körültekintően értékelje az egyes értékpapírok termékparamétereit! Társaságunknál elérhető termékekről részletes tájékoztatás – mely tartalmazza az adott termékekben rejlő kockázatokat is – a weboldalunkon található Általános Terméktájékoztató anyagokban érthető el:
www.ersteinvestment.hu/hu/erste_befektetesi_zrt_befektetesek.html

A társaságunk által terjesztett befektetési ajánlások listája a következő helyen érhető el, ugyanitt megtalálhatók az adott instrumentumra esetlegesen adott korábbi ajánlások is:
www.erstemarket.hu/elemzesek/elemzoi-ajanlasaink

Összeférhetetlenségi nyilatkozat

Társaságunk minden szükséges lépést megtesz az érdekellentétek lehető legteljesebb elkerülése érdekében. E cél megvalósítása érdekében - többek között - ún. kínai falak kerültek felállításra, amelyek elválasztják az üzleti és elemzési területet. A kínai fal tényleges és virtuális korlátok felállítását jelenti az információáramlás korlátozása, adott esetben megtiltása érdekében (például: fizikai elválasztás, informatikai elválasztás). Ezen kívül korlátozzuk és nyomon követjük munkavállalóink saját számlás kereskedését. A befektetési ajánlások tekintetében az összeférhetetlenség megelőzésére és elkerülésére létrehozott belső szervezeti és igazgatási megoldások, valamint információs korlátok leírása az Elemzési hirdetményben található.
Elemzési hirdetmény

Az Erste Befektetési Zrt. folyamatosan nyomon követi az ajánlásban foglalt kibocsátókkal kapcsolatos összeférhetetlenségi eseteket. Az azonosított összeférhetetlenségi esetekről az alábbi linken tájékozódhat:
www.erstemarket.hu/elemzesek/elemzoi-ajanlasaink

A kiadványban foglalt információk az Erste Befektetési Zrt. - 1138 Budapest, Népfürdő u. 24-26., tev. eng. szám: E-III/324/2008 és III/75.005-19/2002, tőzsdetagság: Budapesti Értéktőzsde és Deutsche Börse (Társaság) által hitelesnek tartott forrásokon alapulnak, de azokért a Társaság szavatosságot vagy felelősséget nem vállal. A kiadványban foglaltak nem minősíthetők befektetésre való ösztönzésnek, befektetési tanácsadásnak, értékpapír jegyzésére, vételére, eladására vonatkozó felhívásnak vagy ajánlatnak. A tőkepiaci és makrogazdasági helyzetet, a befektetések és azok hozamai alakulását olyan tényezők alakítják, melyre a Társaságnak nincs befolyása, a befektető által hozott döntés következményei a Társaságra nem háríthatók át. A kiadványban foglaltak – teljes vagy részleges – felhasználása, többszörözése, publikálása, átdolgozása, terjesztése kizárólag a Társaság előzetes írásos engedélyével lehetséges. A kiadvány kiadása időpontjában érvényes. További részletek: www.ersteinvestment.hu, ügyletek előtti tájékoztatásról szóló Hirdetményben.

A kiadványban foglaltak nem minősíthetők befektetésre való ösztönzésnek, befektetési tanácsadásnak, értékpapír jegyzésére, vételére, eladására vonatkozó felhívásnak vagy ajánlatnak! Kérjük, tanulmányozza a részletes kiadványhoz kapcsolódó feltételeket weboldalunkon!

Tovább tudott lassulni az infláció márciusban
SZTORI

Tovább tudott lassulni az infláció márciusban

Ma tette közzé a KSH a márciusi fogyasztói inflációs...

Úgy jó, ha nagy?
AGRÁR SAROK

Úgy jó, ha nagy?

A magyar tejtermelés nem számít még az EU-ban sem nagynak, de a tejtermelő farmok átlagos mérete terén előkelő helyen állunk. A világban azonban...

2024. április 15.

Az Erste Befektetési Zrt. (székhelye: 1138 Bp., Népfürdő utca 24-26., 8. emelet; "az Erste") EZEN oldalon található adatkezelési tájékoztató ismeretében, a "Mentés" gomb megnyomásával egyértelműen és kifejezetten hozzájárulok ahhoz, hogy az Erste a jelen regisztráció során megadott valamennyi személyes adatomat kezelje abból a célból, hogy az Erste Befektetési Zrt. részemre az általa nyújtott befektetési szolgáltatásokkal kapcsolatos gazdasági reklámot közvetlen üzletszerzés módszerével küldjön, az adatkezelési tájékoztatóban foglalt időtartamig.

A "Mentés" gombra való kattintással továbbá hozzájárulok ahhoz, hogy az Erste Befektetési Zrt. az Erste Bank Hungary Zrt. (1138 Bp., Népfürdő utca 24-26.; a „Bank”) részére a jelen regisztráció során megadott valamennyi személyes adatomat továbbítsa annak érdekében, hogy a Bank részemre az általa nyújtott pénzügyi szolgáltatásokkal kapcsolatos gazdasági reklámot közvetlen üzletszerzés módszerével küldjön a Bankoldalon található adatkezelési tájékoztatójában foglaltak szerint az ott meghatározott időtartam alatt.

Erste tájékoztatását elfogadom, miszerint Erste a személyes adataimnak feldolgozásával az Idealap Kft.-t bízta meg adatfeldolgozási szerződés keretében.

Ezen felül tudomásul veszem, hogy jelen hozzájárulásomat akár az info@ersteinvestment.hu címre küldött nyilatkozatommal, akár a 06-1-2355-151 telefonszámon az Erste ügyfélszolgálatán, akár személyesen bármelyik Erste bankfiókban bármikor korlátozás és indokolás nélkül visszavonhatom.

Rendben