Biztonsági központ
Hogyan védekezhetsz a csalások ellen?
- Ne adj ki egyedi azonosítókat, jelszavakat, megerősítő kódokat!
- Ne engedj idegeneknek hozzáférést számítógépedhez vagy mobileszközödhöz! Soha nem kérjük idegen alkalmazás letöltését telefonodra.
- Ha az ügyintéződ más bankhoz kapcsolna tovább, azonnal szakítsd meg a hívást! Ilyet a bankok nem csinálnak.
- Soha ne utald el a számládon levő pénzt állítólagos biztonsági számlára, ha arra kérnek, hiszen a bankok ilyet soha nem tesznek!
- Csalásgyanús hívás esetén azonnal szakítsd meg a beszélgetést és keresd ügyfélszolgálatunkat! Az Erste Befektetési Zrt. ügyfélszolgálatának telefonszáma: 06 1 235 5151
A legjellemzőbb csalástípusok:
- Hamis webáruházak
- Hamis banki oldalak
- Befektetési csalás
- Telefonhívás egy bank nevében
- Csomagot vársz?
- Eladnál valamit a neten?
- Érzelmi manipuláció
- Túl szép, hogy igaz legyen...
Ezekre is figyelj!
Biztonságos kereskedés meghatalmazott esetén is:
Az adathalászat nem csak Téged, de meghatalmazottadat is elérheti, így a Te pénzed is veszélybe kerülhet. A csalók többféle módon próbálnak hozzáférni az értékpapírszámlákhoz, például megtévesztés vagy manipuláció útján. Amennyiben értékpapírszámládhoz meghatalmazott is hozzáfér, úgy hívd fel a meghatalmazott(ak) figyelmét is az elektronikus bankolás/kereskedés veszélyeire.
Tippek az eszközhasználathoz
Az eszközök használatából (mobilkészülék, laptop, asztali számítógép stb.) eredő kockázatok mérséklése érdekében az alábbiakat javasoljuk:
- Az eszköz rendszeres biztonsági frissítése, naprakészen tartása.
- Az eszközön tárolt adatok titkosítása.
- Az eszköz képernyőjének automatikus zárolása.
- Kártékony kód elleni védelem (vírusvédelem) telepítése.
- Rendszeres biztonsági mentés készítése a különböző eszközökről.
Csalás áldozatává váltál?
Hívd ügyfélszolgálatunkat a 06 1 235 5151 telefonszámon.
Töröld le a csalók miatt esetlegesen települt applikációkat.
Változtasd meg a jelszavadat!
Tegyél rendőrségi feljelentést!
Szeretnénk felhívni a figyelmedet, hogy készpénz-helyettesítő fizetési eszközzel (például netbankkal, online kereskedési rendszerrel, mobilapplikációval) való visszaélés esetén megvizsgáljuk a kárfelelősség kérdését. A kártérítési felelősség intézményünket nem terheli, ha a vizsgálat eredményeképpen az állapítható meg, hogy ügyfelünk súlyosan gondtalan magatartásával hozzájárult a kár bekövetkezéséhez. A súlyos gondatlanság fennállásának kérdésében végső döntést a bíróság hozhat.
Tovább olvasnál a témában?
A csalásokról részletes információkat az Erste Bank Biztonsági központ oldalán találsz, vagy vértezd fel magad a kibercsalásokkal szemben, és látogass el a KiberPajzs honlapra!