Credit Suisse Protect Multi Coupon Express US Consumer 2017–2020
A termékkel a legnagyobb amerikai snack-, élelmiszer- és italgyártó, illetve forgalmazó vállalatok teljesítményéből részesülhet. A stabilan emelkedő, válság előtti szintek felett tartózkodó fogyasztói bizalom tipikusan kedvez ezen vállalatoknak az USA-ban, ráadásul a feszes munkaerőpiac hatására várhatóan elinduló béremelkedés is addicionális keresletet generálhat a cégek termékei iránt.
Michigan Egyetem (bal skála, kék) és Conference Board fogyasztói bizalmi indexek alakulása az USA-ban (1986-)
Forrás: Bloomberg, Erste
Mondelez International
- A világ egyik legnagyobb snackeket gyártó és forgalmazó vállalata, olyan világhírű márkák tulajdonosa, mint a Milka, az Oreo vagy a Cadbury
- Az árbevétel 70%-át a keksz- és csokiüzletág adja, a fennmaradó részért a cukorka és rágógumi, a sajt és egyéb élelmiszerek, valamint az italüzletág felel
- A vállalat legfőbb piaca Európa, ahonnan az árbevétel közel 40%-a származik, ezt követi az USA közel 30%-kal
- Főbb kockázatok: Az árbevétel többségét fejlett országok piaci adják, ahol egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek az emberek az egészséges táplálkozásra. Amennyiben ez a trend tovább erősödne az csökkenő keresletet eredményezhet a vállalat termékei iránt.
- A Bloomberg szerinti konszenzusos célár: 122,74 dollár
- A társaságot követő elemzők közül 15 javasolja vételre és 11 tartásra a részvényeket
- Árfolyam: https://www.bloomberg.com/quote/MDLZ:US
PepsiCo
- A világ egyik vezető ital-, snack- és élelmiszergyártó, illetve forgalmazó vállalata.
Árbevételének közel 60%-a az USA-ból származik - Az emblematikus Pepsi kóla mellett egyre nagyobb hangsúlyt fektet a snack üzletágra, amiben egyre inkább a prémium kategória felé mozdul el
- Emellett egyre nagyobb részarányt képviselnek a mindennapi kiegyensúlyozott tápanyagbevitelt elősegítő termékek (müzlik, gyümölcsöt és zöldséget tartalmazó termékek, fehérjeforrások)
- Az idei negyedéves számok alapján sikeresnek bizonyult az új stratégiai irányvonal, ami elmozdulást jelent a csökkenő népszerűségnek örvendő cukros üdítők irányából
- Főbb kockázatok: Mivel a vállalat egyre inkább a ciklikus fogyasztási javak irányába mozdul el, egy esetleges visszaesés gazdasági ciklusban érzékenyen érintheti az árbevétel növekedését biztosító termékek eladási számait
- A Bloomberg szerinti konszenzusos célár: 48,39 dollár
- A társaságot követő elemzők közül 19 javasolja vételre és 5 tartásra a részvényeket
- Árfolyam: https://www.bloomberg.com/quote/PEP:US
Starbucks
- A világ legnagyobb kávéházlánca, 75 országban több mint 25 ezer üzlettel van jelen
- Az árbevételének 70%-a származik az amerikai kontinensről
- A vállalat növekedését leginkább a kínai terjeszkedés és a digitális megoldások térnyerése hajtja
- Főbb kockázatok: A vállalat termékei iránti kereslet tipikusan a gazdasági ciklussal mozog együtt, így ha ebben visszaesés következne be, az a vállalat teljesítményére is rányomná a bélyegét.
- A Bloomberg szerinti konszenzusos célár: 62,46 dollár
- A társaságot követő elemzők közül 26 javasolja vételre, 8 tartásra és 1 eladásra a részvényeket
- Árfolyam: https://www.bloomberg.com/quote/SBUX:US