Alacsony értékeltséggel és magas osztalékhozammal jellemezhető a Mercedes, ami érdekessé teheti a részvényt a hosszú távú befektetők számára. Főként, hogy az elektromosautó-gyártók megítélésében változás következett be,...
Alacsony értékeltséggel és magas osztalékhozammal jellemezhető a Mercedes, ami érdekessé teheti a részvényt a hosszú távú befektetők számára. Főként, hogy az elektromosautó-gyártók megítélésében változás következett be, ami előtérbe állíthatja a hagyományos autógyártókat. A technikai kép ugyanakkor túlvettséget mutat az MACD indikátor alapján, így kapkodni valószínűleg nem érdekes.
Az értékeltség húzta az árfolyamot
Az elmúlt hónapokban a Mercedes EPS eredményvárakozásai stagnáltak, ahogy az a lenti ábrán is látható. Ebben a társaság negyedik negyedéves eredménye sem hozott változást.
Forrás: Bloomberg, Erste
Az árfolyam ennek ellenére — főleg február folyamán — emelkedett, ami az értékeltség növekedésének a hatása. Az elmúlt pár hónapban a szélsőségesen alacsony értékeltségi szint emelkedett, azonban ahogy a későbbiek során látni fogjuk, még mindig nem tűnik drágának sem a szektor egésze, sem a Mercedes. A 2023-2025-ös P/E értékeltség változását mutatja a lenti ábra. Az értékeltség emelkedését a javuló befektetői megítélésnek tulajdonítjuk, mely során az elektromosautó-gyártóktól a hagyományos autógyártók felé fordultak inkább a befektetők.
A Mercedes P/E értékeltségének alakulása az elmúlt 1 évben
Forrás: Bloomberg, Erste
Szektoron belül is alacsony értékeltség
A hagyományos autógyártók eleve meglehetősen nyomott értékeltségen forognak, hiszen a 2023-2025-ös eredményekkel kalkulálva is stabilan 6 körüli P/E ráta és 2,5 körüli EV/EBITDA szorzószám jellemzi a szektort.
Ebből az eleve alacsony értékeltségű szektorból a Mercedes lefelé lóg ki, főként EV/EBITDA alapon, hiszen 2 körüli előretekintő értékeltséggel rendelkezik, bár a várakozások szerint a cég EBITDA-ja enyhén csökkenni fog a következő években. Az alacsonyabb értékeltség már csak azért is meglepő, mert prémium gyártóról van szó, ami ellenállóbb a gazdasági ciklusokkal szemben, s ezen tulajdonsága miatt árazási prémium lenne inkább indokolt.
Forrás: Bloomberg, Erste
Az idei évben a Mercedes 5,3 eurós osztalékot fog fizetni részvényenként, ami 7,3%-os osztalékhozamnak felel meg. Ez kimondottan magasnak számít az európai cégek között, sőt, várhatóan a legmagasabb osztalékhozam lesz a DAX komponensek között.
Technikailag túlvett
A technikai kép alapján túlvettnek tűnik a részvény. A 76,1 eurós ellenállás elérése előtt lefordult az árfolyam, ráadásul az MACD indikátor még csak most készül eladási jelzést adni. Ez alapján a következő időszakban az árfolyam csökkenésére érdemes felkészülni.
Az első komolyabb támaszt a február végén, az eredmény közzétételekor hagyott rés jelenti, amikor a befektetők megörültek annak, hogy a társaság 3 milliárd eurós sajátrészvény-visszavásárlási programot jelentett be. A rés alja 68,66 eurónál húzódik.
Forrás: Bloomberg, Erste
a biztonságos befektetések
kedvelőinek.