BMW (BÉT)
Bayerische Motoren Werke AG
35 540 HUF
-360 -1.00%Előző záró: 35 540 (25.08.29.)
Legfontosabb adatok
Nyitó ár | 35 540 HUF |
Napi min | HUF |
Napi max | HUF |
Utolsó kötés | 35 540 HUF |
Utolsó kötés ideje | 2025.08.21. 17:06 |
Előző záró | 35 540 HUF |
Termék kategória | Részvény |
Termék alkategória | BÉTa részvények |
Piaci kapitalizáció | 55 Mrd HUF |
Piac | BÉT |
Devizanem | HUF |
Napi változás (HUF) | -360 |
Napi változás (%) | -1.00 |
5 napos változás (%) | -0.27 |
13 hetes változás (%) | 14.91 |
52 hetes változás (%) | 7.95 |
YTD árfolyam változás (%) | 14.18 |
Béta (S&P500-hoz mérten) | 1.14 |
52 heti min. záró | 63 HUF |
52 heti min. dátuma | 2025.04.09. |
52 heti max. záró | 35 540 HUF |
52 heti max. dátuma | 2025.08.29. |
Forgalom (db) | 3 |
Forgalom (HUF) | 0.11M |
Kötések száma | 1 |
10 napos átl. forg. | 736 e db |
3 havi átl. forg. | 22 096 M db |
EPS (Várakozás) | 11.62 |
EPS (12 havi gördülő) | 9.12 |
Árbevétel/részvény (Várakozás) | 226.96 |
Árbevétel/részvény (12 havi gördülő) | 217.35 |
Készpénz/részvény (Utolsó negyedéves) | 11.62 |
P/BV (Utolsó negyedév) | 0.598 |
P/E (Várakozás) | 7.70 |
P/E (12 havi gördülő) | 9.81 |
Várható osztalék | 4.30 |
Várható osztalékhozam | 4.77% |
Osztalékhozam (5 éves átlag) | 6.25% |
P/S (Várakozás) | 0.384 |
Az adatok az alaptermékre vonatkoznak.
Bevétel várakozás | 142.38 Mrd |
Adózott eredmény (Várakozás) | 7.29 Mrd |
Adózott eredmény (12 havi gördülő) | 5.74 Mrd |
Osztalék növekedési ütem | - |
5 éves növekedési ütem (Árbevétel szerint) | 6.44% |
EBITDA | 20.03 Mrd |
ROA (Várakozás) | 2.96% |
ROA (5 éves átlag) | 4.59% |
ROE (Várakozás) | 8.01% |
ROE (5 éves átlag) | 13.58% |
Az adatok az alaptermékre vonatkoznak.
Bemutatás
A BMW (Bayerische Motoren Werke AG) az egyik legismertebb prémium autó- és motorgyártó a világon. A vállalatot 1916. március 7-én alapították Bajor Repülőgépgyárként. A cég elődje repülőgépek számára fejlesztett olyan motort, melynek segítségével a magasban tapasztalt teljesítményveszteség csökkent.
A termék nagy siker lett, a porosz katonai igazgatás több ezer darabot rendelt belőle, azonban az első világháború után a versailles-i békeszerződés öt évre megtiltotta, hogy a repülőgépmotorokat Németországban gyártsák. 1923-ban fejlesztette ki az első motorkerékpárját, az R32-t. 1928-ban átvette az Eisenach Járműgyárat, a Dixi kisautó gyártóját és így autógyártóvá vált.
Fontos periódusa volt a cég történetének Eberhard von Kuenheim igazgatóságának időszaka (1970-1993), amikor az autógyártás négyszeresére nőtt.
1994-ben a BMW megvásárolta a brit Rover csoportot, azonban tervei kudarcot vallottak, így 2000 tavaszán befejezte a Rover projektet.
A cég székhelye Münchenben található, azonban legnagyobb gyára Dingolfingben van.
Legismertebb termékei a BMW különböző modelljei, a MINI és a Rolls-Royce.
2011 első kilenc hónapjában árbevétele 15,4%-kal, 50.472 millió euróra nőtt, adózás előtti eredménye pedig csaknem megduplázódott. A 2011-es pénzügyi év során 1,6 millió járművet tervez értékesíteni a vállalat.
Kiemelt tartalmunk
Évtizedes mélyponton vannak a nyersanyagok a részvényárazáshoz képest
Mennyire drágák a nyersanyagok a részvényekhez képest? A lenti ábra a S&P GSCI Total Return nyersanyagár indexet veti össze a S&P500 amerikai részvényindexszel, a grafikon a két index hányadosának alakulását mutatja. Mindkét index nominális, mindenkori dollárban számolt. Az eredeti ábrát Clive Thompson egyik videójában láttam, ma magam is generáltam egyet a Bloomberg adatbázisa alapján.