BMW (BÉT)
Bayerische Motoren Werke AG
31 150 HUF
+1 150 +3.69%Előző záró: 31 150 (25.04.30.)
Legfontosabb adatok
Nyitó ár | 31 150 HUF |
Napi min | 31 150 HUF |
Napi max | 31 150 HUF |
Utolsó kötés | 31 150 HUF |
Utolsó kötés ideje | 2025.04.28. 14:46 |
Előző záró | 31 150 HUF |
Termék kategória | Részvény |
Termék alkategória | BÉTa részvények |
Piaci kapitalizáció | 49 Mrd HUF |
Piac | BÉT |
Devizanem | HUF |
Napi változás (HUF) | +1 150 |
Napi változás (%) | +3.69 |
5 napos változás (%) | 6.60 |
13 hetes változás (%) | -2.89 |
52 hetes változás (%) | -28.35 |
YTD árfolyam változás (%) | -3.11 |
Béta (S&P500-hoz mérten) | 1.13 |
52 heti min. záró | 63 HUF |
52 heti min. dátuma | 2025.04.09. |
52 heti max. záró | 31 150 HUF |
52 heti max. dátuma | 2025.04.30. |
Forgalom (db) | 30 |
Forgalom (HUF) | 0.93M |
Kötések száma | 1 |
10 napos átl. forg. | 1 103 e db |
3 havi átl. forg. | 32 537 M db |
EPS (Várakozás) | 11.62 |
EPS (12 havi gördülő) | 11.54 |
Árbevétel/részvény (Várakozás) | 226.96 |
Árbevétel/részvény (12 havi gördülő) | 225.92 |
Készpénz/részvény (Utolsó negyedéves) | 11.62 |
P/BV (Utolsó negyedév) | 0.516 |
P/E (Várakozás) | 6.58 |
P/E (12 havi gördülő) | 6.63 |
Várható osztalék | 4.30 |
Várható osztalékhozam | 5.62% |
Osztalékhozam (5 éves átlag) | 6.25% |
P/S (Várakozás) | 0.342 |
Az adatok az alaptermékre vonatkoznak.
Bevétel várakozás | 142.38 Mrd |
Adózott eredmény (Várakozás) | 7.29 Mrd |
Adózott eredmény (12 havi gördülő) | 7.29 Mrd |
Osztalék növekedési ütem | - |
5 éves növekedési ütem (Árbevétel szerint) | 6.44% |
EBITDA | 20.03 Mrd |
ROA (Várakozás) | 2.96% |
ROA (5 éves átlag) | 4.59% |
ROE (Várakozás) | 8.01% |
ROE (5 éves átlag) | 13.58% |
Az adatok az alaptermékre vonatkoznak.
Bemutatás
A BMW (Bayerische Motoren Werke AG) az egyik legismertebb prémium autó- és motorgyártó a világon. A vállalatot 1916. március 7-én alapították Bajor Repülőgépgyárként. A cég elődje repülőgépek számára fejlesztett olyan motort, melynek segítségével a magasban tapasztalt teljesítményveszteség csökkent.
A termék nagy siker lett, a porosz katonai igazgatás több ezer darabot rendelt belőle, azonban az első világháború után a versailles-i békeszerződés öt évre megtiltotta, hogy a repülőgépmotorokat Németországban gyártsák. 1923-ban fejlesztette ki az első motorkerékpárját, az R32-t. 1928-ban átvette az Eisenach Járműgyárat, a Dixi kisautó gyártóját és így autógyártóvá vált.
Fontos periódusa volt a cég történetének Eberhard von Kuenheim igazgatóságának időszaka (1970-1993), amikor az autógyártás négyszeresére nőtt.
1994-ben a BMW megvásárolta a brit Rover csoportot, azonban tervei kudarcot vallottak, így 2000 tavaszán befejezte a Rover projektet.
A cég székhelye Münchenben található, azonban legnagyobb gyára Dingolfingben van.
Legismertebb termékei a BMW különböző modelljei, a MINI és a Rolls-Royce.
2011 első kilenc hónapjában árbevétele 15,4%-kal, 50.472 millió euróra nőtt, adózás előtti eredménye pedig csaknem megduplázódott. A 2011-es pénzügyi év során 1,6 millió járművet tervez értékesíteni a vállalat.
Kiemelt tartalmunk
Ritka földfémek és kritikus alapanyagok: Kína visszavág az amerikai vámcsapásra
Az elmúlt hetek eseményei, elsősorban Donald Trump vámintézkedései nyomán Kína is válaszlépéseket tett. Ez különösen két területen lehet hatásos. Az egyik a ritka földfémek (rare earth elements vagy rare earth metals), a másik a kritikus nyersanyagok (critical raw materials) piaca. Kína ugyanis mindkét területen domináns pozíciókkal rendelkezik, így korlátozásokkal, vámokkal és exporttilalommal befolyásolhatja az amerikai döntéshozókat.