BMW (BÉT)
Bayerische Motoren Werke AG
31 520 HUF
-480 -1.50%Előző záró: 32 000 (25.10.31.)
Legfontosabb adatok
| Nyitó ár | 31 520 HUF |
| Napi min | 31 520 HUF |
| Napi max | 31 520 HUF |
| Utolsó kötés | 31 520 HUF |
| Utolsó kötés ideje | 2025.10.31. 17:06 |
| Előző záró | 32 000 HUF |
| Termék kategória | Részvény |
| Termék alkategória | BÉTa részvények |
| Piaci kapitalizáció | 50 Mrd HUF |
| Piac | BÉT |
| Devizanem | HUF |
| Napi változás (HUF) | -480 |
| Napi változás (%) | -1.50 |
| 5 napos változás (%) | 1.24 |
| 13 hetes változás (%) | -2.98 |
| 52 hetes változás (%) | 10.81 |
| YTD árfolyam változás (%) | 3.04 |
| Béta (S&P500-hoz mérten) | 1.20 |
| 52 heti min. záró | 63 HUF |
| 52 heti min. dátuma | 2025.04.09. |
| 52 heti max. záró | 32 000 HUF |
| 52 heti max. dátuma | 2025.10.31. |
| Forgalom (db) | 7 |
| Forgalom (HUF) | 0.22M |
| Kötések száma | 1 |
| 10 napos átl. forg. | 888 e db |
| 3 havi átl. forg. | 21 735 M db |
| EPS (Várakozás) | 11.62 |
| EPS (12 havi gördülő) | 9.12 |
| Árbevétel/részvény (Várakozás) | 226.96 |
| Árbevétel/részvény (12 havi gördülő) | 217.35 |
| Készpénz/részvény (Utolsó negyedéves) | 11.62 |
| P/BV (Utolsó negyedév) | 0.544 |
| P/E (Várakozás) | 7.00 |
| P/E (12 havi gördülő) | 8.93 |
| Várható osztalék | 4.30 |
| Várható osztalékhozam | 5.28% |
| Osztalékhozam (5 éves átlag) | 6.25% |
| P/S (Várakozás) | 0.350 |
Az adatok az alaptermékre vonatkoznak.
| Bevétel várakozás | 142.38 Mrd |
| Adózott eredmény (Várakozás) | 7.29 Mrd |
| Adózott eredmény (12 havi gördülő) | 5.74 Mrd |
| Osztalék növekedési ütem | - |
| 5 éves növekedési ütem (Árbevétel szerint) | 6.44% |
| EBITDA | 20.03 Mrd |
| ROA (Várakozás) | 2.96% |
| ROA (5 éves átlag) | 4.59% |
| ROE (Várakozás) | 8.01% |
| ROE (5 éves átlag) | 13.58% |
Az adatok az alaptermékre vonatkoznak.
Bemutatás
A BMW (Bayerische Motoren Werke AG) az egyik legismertebb prémium autó- és motorgyártó a világon. A vállalatot 1916. március 7-én alapították Bajor Repülőgépgyárként. A cég elődje repülőgépek számára fejlesztett olyan motort, melynek segítségével a magasban tapasztalt teljesítményveszteség csökkent.
A termék nagy siker lett, a porosz katonai igazgatás több ezer darabot rendelt belőle, azonban az első világháború után a versailles-i békeszerződés öt évre megtiltotta, hogy a repülőgépmotorokat Németországban gyártsák. 1923-ban fejlesztette ki az első motorkerékpárját, az R32-t. 1928-ban átvette az Eisenach Járműgyárat, a Dixi kisautó gyártóját és így autógyártóvá vált.
Fontos periódusa volt a cég történetének Eberhard von Kuenheim igazgatóságának időszaka (1970-1993), amikor az autógyártás négyszeresére nőtt.
1994-ben a BMW megvásárolta a brit Rover csoportot, azonban tervei kudarcot vallottak, így 2000 tavaszán befejezte a Rover projektet.
A cég székhelye Münchenben található, azonban legnagyobb gyára Dingolfingben van.
Legismertebb termékei a BMW különböző modelljei, a MINI és a Rolls-Royce.
2011 első kilenc hónapjában árbevétele 15,4%-kal, 50.472 millió euróra nőtt, adózás előtti eredménye pedig csaknem megduplázódott. A 2011-es pénzügyi év során 1,6 millió járművet tervez értékesíteni a vállalat.
Kiemelt tartalmunk
Öt izgalmas nyersanyag, öt vezető részvény
A nyersanyagpiac ismét izgalmas időket él. A Bloomberg nyersanyagpiaci árindexe, a BCOM Total Return index idén 9,5%-kal emelkedett, de ha megnézzük a részleteket, jól látható, hogy például a nemesfémek drágulása ennél sokkal nagyobb volt. Bemutatunk öt olyan nyersanyagot, amelyek eddig is a legizgalmasabbak voltak 2025-ben, és amelyek esetében további áremelkedési potenciált látunk. Emellett minden nyersanyaghoz megemlítünk egy olyan elsőrangú, blue chip bányászati részvény. Ha a várakozásunknak megfelelően tovább halad ez a nyersanyagpiaci lendület, akkor ezeknél a részvénytársaságoknál további értéknövekedés következhet be.