Saját sírját ássa May Kisebb emelkedés jellemezte tegnap az európai piacokat, a CAC40 0,1%-ot, a DAX 0,3%-ot emelkedett, míg a FTSE100 0,5%-ot csökkent. A font jelentősen erősödött az euróval szemben, az EURGBP letörte a 0,862-es szintet, a beerősödő...
Kisebb emelkedés jellemezte tegnap az európai piacokat, a CAC40 0,1%-ot, a DAX 0,3%-ot emelkedett, míg a FTSE100 0,5%-ot csökkent. A font jelentősen erősödött az euróval szemben, az EURGBP letörte a 0,862-es szintet, a beerősödő font viszont negatívan érintette az exportőr vállalatokat, melyek a londoni index jelentős részét teszik ki.
Theresa May tegnapi döntésével – miszerint ha nem fogadják el a Brexit tervezetét, akkor a parlament másnap szavazhat a határidő hosszabbításról – lényegében megásta a saját sírját és tönkretette eddigi stratégiáját. Meglátásunk szerint ugyanis May eddig arra játszott, hogy a határidő közeledtével, a hard Brexittől tartó képviselők inkább megszavazzák javaslatát, de ez a stratégia így már nem működőképes.
Jens Weidmann német jegybankelnök ma mutatja be a Bundesbank éves jelentését. Az esemény jelentőségét az adhatja, hogy talán megtudhatjuk, hogy Weidmann tényleg versenybe száll-e az EKB elnöki pozíciójáért.
Ma reggel publikálta negyedik negyedéves eredményét a Bayer. A társaság 2,07 milliárd eurós EBITDA eredményt ért el, minimálisan felülmúlva a 2,04 milliárdos várakozást. Viszont az adózott eredmény 3,9 milliárd eurós veszteséget mutatott egy egyszeri tétel miatt, ugyanis egy hemofília gyógyszerén kellett leírást eszközölnie. A társaság lényegében a piaci várakozásnak megfelelően 2,8 eurós osztalékot tervez kifizetni részvényenként és megerősítette középtávú kilátásait is. A Bayer egyúttal azt is publikálta, hogy a Roundup nevű, glifozát tartalmú növényvédő szerével kapcsolatban a negyedik negyedév alatt 1.900-zal 11.200-ra nőtt a peres ügyeinek száma. Az eredményre pozitív árfolyam reakció látható a piacon.
A Fiat Chrysler 4,5 milliárd dolláros beruházást tervez az USA-ban, ami 6500 új munkahelyet teremthet. A beruházás eredményeként három évtizedet követően új autógyár jön létre a szebb napokat látott Detroitban. Az új üzemben elsősorban az amerikai piacra fognak SUV modelleket gyártani.
A Wall Street Journal értesülései szerint a Volkswagen 1,7 milliárd dollárt fektet önvezető autók fejlesztésébe a Forddal közös vállalatán keresztül.