ERSTE Protect Express Airbag GameTech USD 21-24
A videójátékipar folyamatos növekedése, illetve a koronavírus-okozta körülményeknek köszönhetően 2020-ra nagyobb összbevételt produkált mint a teljes Észak-Amerikai sport és filmipar együttvéve. A magas növekedés várhatóan 2021 során is fent fog maradni. A mögöttes részvénykosárban szereplő két vállalat hardverrel illetve grafikai kártyával élszereplője a videójátékiparnak, azonban számos egyéb szektorban aktívak még.
Microsoft
- Amerikai technológiai nagyvállalat
- Az $1800 milliárdos piaci kapitalizációval rendelkező társaság 163 ezer embert foglalkoztat
- A bevétel meglehetősen jól diverzifikált. A legnagyobb hányad, 29%, a felhő szolgáltatásokból származik. További 25% az Office termékekből, 16% a Windows rendszerből, 8% az Xbox platformból, és 6% a LinkedIn weboldalból származik.
- Piaci átlagnál, illetve szektortársainál jelentősen jobb jövedelmezőségi és növekedési számokat tud felmutatni. (ROE: 40%)
- Földrajzi bontásban a bevételek 51%-a Amerikából származik, 49%-a pedig Amerikán kívülről
- A 2021-es eredményvárakozásokkal számított P/E 31.0
- Árfolyam: https://www.bloomberg.com/quote/MSFT:US
- A Bloomberg-en szereplő konszenzus célár USD 276
- A részvényt 37 elemző javasolja vételre és 3 tartásra
- Kockázatok: erősödő verseny, emelkedő kamatkörnyezet
NVIDIA
- Amerikai technológiai nagyvállalat
- A $328 milliárdos piaci kapitalizációval rendelkező társaság 10 ezer embert foglalkoztat
- Félvezető-gyártó, mely grafikai chipeket és –kártyákat gyárt számítógépekbe és játékkonzolokba. Ezen kívül GPU-alapú (grafikai processzor) megoldásokat fejleszt számítógépekhez, szuperszámítógépekhez és önvezető autókhoz. Ez utóbbi területhez tartozik önvezető tesztplatformja az Nvidia Drive.
- Erős pénzügyi mutatók mellett alacsony eladósodottság és magas likviditási mutatókkal rendelkezik, szektortársaihoz képest is magas EBIT marginnal (40%).
- 2020-ban alig esett vissza bevétele (-7%), 2021-ben viszont visszatér a dinamikus bővülés, már 50%-os bevételnövekedés várható.
- Jelenlegi chip-hiány a notebook-ok, játékgépek és rengeteg más „okos” készülék rohamosan növekvő száma miatt, mely akár magasabb egységnyi bevételt és bruttó marzsot eredményezhet.
- A bevétel 51%-a a játékiparnak, 27%-a pedig az adatcentereknek értékesített chipek forgalmazásából származik
- Földrajzi bontásban a bevétel 28%-a Taiwan-ból, 25%-a Kínából, 24%-a egyéb Ázsiai országokból, 9%-a pedig Európából származik. Amerikából a bevétel csupán 8%-a származik
- A Forward P/E 45.3
- Árfolyam: https://www.bloomberg.com/quote/NVDA:US
- A Bloomberg-en szereplő konszenzus célár USD 590
- A részvényt 32 elemző javasolja vételre, 6 tartásra és 3 eladásra
- Kockázatok: erősödő verseny, emelkedő kamatkörnyezet
2021.02.01
Forrás: Reuters, Bloomberg