Az ESM-ből biztosítanának finanszírozást Nagyot estek a negyedév első napján az európai részvényindexek. A FTSE100 3,8%-ot, a DAX 3,9%-ot, a CAC40 pedig 4,3%-ot zuhant. Bár a közös európai...
Nagyot estek a negyedév első napján az európai részvényindexek. A FTSE100 3,8%-ot, a DAX 3,9%-ot, a CAC40 pedig 4,3%-ot zuhant.
Bár a közös európai kötvénykibocsátás ötletét múlt héten lesöpörték az asztalról az Eurózóna pénzügyminiszterei, most mégis körvonalazódni látszik a megoldás. Technikailag közös kötvénykibocsátásra nem kerülne sor, de az ESM-ből (Európai Stabilitási Mechanizmus) biztosítanának finanszírozást. Az olasz miniszterelnök szerint az ESM az eddigi formájában nem lenne működőképes, azonban átalakítva, a feltételeket eltörölve alternatív megoldásként elfogadhatónak tartja. A közös alap méretéről is nagy vita várható, hiszen Hollandia mindössze 20 milliárd eurós alapot szeretne, az Európai Bizottság szerint 100 milliárd euróra van szükség, míg a mindig mérsékelt német pénzügyminiszter szerint 200 milliárd eurós alapra van szükség, melynek felét a leginkább rászoruló Olaszországra és Spanyolországra kéne fordítani.
Angela Merkel tegnap telefonkonferencián egyeztetett az autógyártók képviselőivel az üzemek újraindításáról. Az elsődleges kockázatnak a beszállítói lánc sérülését tartják, és hogy néhány beszállító nem lesz képes átvészelni a leállást.
A korábbi pletykáknak megfelelően Olaszországban és Németországban is meghosszabbították a járványügyi intézkedéseket, többek között a kijárási korlátozásokat. Olaszországban április 13-ig, Németországban április 19-ig terjesztették ki.
A német Wirtschafts Woche értesülései szerint a Commerzbank további 500 millió eurós költségcsökkentést tervez. Az ebben közreműködő tanácsadócég 350 milliárd euró költségmegtakarítási lehetőséget már azonosított is.
Márciusban a WizzAir utasszáma a koronavírus miatt 35,6%-kal maradt el az előző évi értéktől. Főleg a hónap második fele lett gyenge és áprilisra további csökkenésre számítunk. A kapacitások csökkentése miatt a kihasználtság meglehetősen magas, 92% volt.
A BMW észak-amerikai értékesítései 15,3%-kal csökkentek az első negyedévben. A szintén a csoporthoz tartozó Mini eladásai pedig 35,1%-kal maradtak el a tavalyi értéktől.