Az ESM-ből biztosítanának finanszírozást Nagyot estek a negyedév első napján az európai részvényindexek. A FTSE100 3,8%-ot, a DAX 3,9%-ot, a CAC40 pedig 4,3%-ot zuhant. Bár a közös európai...
Nagyot estek a negyedév első napján az európai részvényindexek. A FTSE100 3,8%-ot, a DAX 3,9%-ot, a CAC40 pedig 4,3%-ot zuhant.
Bár a közös európai kötvénykibocsátás ötletét múlt héten lesöpörték az asztalról az Eurózóna pénzügyminiszterei, most mégis körvonalazódni látszik a megoldás. Technikailag közös kötvénykibocsátásra nem kerülne sor, de az ESM-ből (Európai Stabilitási Mechanizmus) biztosítanának finanszírozást. Az olasz miniszterelnök szerint az ESM az eddigi formájában nem lenne működőképes, azonban átalakítva, a feltételeket eltörölve alternatív megoldásként elfogadhatónak tartja. A közös alap méretéről is nagy vita várható, hiszen Hollandia mindössze 20 milliárd eurós alapot szeretne, az Európai Bizottság szerint 100 milliárd euróra van szükség, míg a mindig mérsékelt német pénzügyminiszter szerint 200 milliárd eurós alapra van szükség, melynek felét a leginkább rászoruló Olaszországra és Spanyolországra kéne fordítani.
Angela Merkel tegnap telefonkonferencián egyeztetett az autógyártók képviselőivel az üzemek újraindításáról. Az elsődleges kockázatnak a beszállítói lánc sérülését tartják, és hogy néhány beszállító nem lesz képes átvészelni a leállást.
A korábbi pletykáknak megfelelően Olaszországban és Németországban is meghosszabbították a járványügyi intézkedéseket, többek között a kijárási korlátozásokat. Olaszországban április 13-ig, Németországban április 19-ig terjesztették ki.
A német Wirtschafts Woche értesülései szerint a Commerzbank további 500 millió eurós költségcsökkentést tervez. Az ebben közreműködő tanácsadócég 350 milliárd euró költségmegtakarítási lehetőséget már azonosított is.
Márciusban a WizzAir utasszáma a koronavírus miatt 35,6%-kal maradt el az előző évi értéktől. Főleg a hónap második fele lett gyenge és áprilisra további csökkenésre számítunk. A kapacitások csökkentése miatt a kihasználtság meglehetősen magas, 92% volt.
A BMW észak-amerikai értékesítései 15,3%-kal csökkentek az első negyedévben. A szintén a csoporthoz tartozó Mini eladásai pedig 35,1%-kal maradtak el a tavalyi értéktől.
A jelen dokumentumban foglalt információk az Erste Befektetési Zrt. (székhely: 1138 Budapest, Népfürdő u. 24-26.; tev. eng. szám: E-III/324/2008 és III/75.005-19/2002; tőzsdetagság: BÉT Zrt.; a továbbiakban: Társaság) által hitelesnek tartott forrásokon alapulnak, de azokért a Társaság szavatosságot vagy felelősséget nem vállal. A jelen dokumentumban foglaltak nem minősíthetők befektetésre való ösztönzésnek, befektetési tanácsadásnak, értékpapír jegyzésére, vételére, eladására vonatkozó felhívásnak vagy ajánlatnak. Felhívjuk szíves figyelmét arra, hogy a múltbeli teljesítmények, illetve jövőbeli becslések nem nyújtanak garanciát a jövőbeli teljesítményre nézve. A tőkepiaci és makrogazdasági helyzetet, a befektetések és azok hozamai alakulását olyan tényezők alakítják, melyre a Társaságnak nincs befolyása, a befektető által hozott döntés következményei a Társaságra nem háríthatók át. A jelen dokumentumban foglaltak – teljes vagy részleges – felhasználása, többszörözése, publikálása, átdolgozása, terjesztése kizárólag a Társaság előzetes írásos engedélyével lehetséges. A jelen dokumentumban foglaltak kiadásuk időpontjában érvényesek. További részletek:Erste Market Dokumentumok – Erste Market oldalon, illetve a Társaság ügyletek előtti tájékoztatásról szóló hirdetményében.