Vontobel Protect Multi Express German Global Brands HUF 19-22
Németország, mely Európában magasan vezető éves GDP-vel bír, jogosan nevezhető Európa „gazdasági motorjának”. Az ország 1. (SAP – 146 mrdEUR) és 3. (VW – 87 mrdEUR) legnagyobb vállalata (piaci kapitalizációjuk alapján) a strukturált termék mögöttes termékei. Termékeiket és szolgáltatásaikat nemcsak országon vagy kontinensen belül, hanem globálisan széles körben értékesítik, a világpiac jelentős szereplői.
Németország, mely Európában magasan vezető éves GDP-vel bír, jogosan nevezhető Európa „gazdasági motorjának”. Az ország 1. (SAP – 146 mrdEUR) és 3. (VW – 87 mrdEUR) legnagyobb vállalata (piaci kapitalizációjuk alapján) a strukturált termék mögöttes termékei. Termékeiket és szolgáltatásaikat nemcsak országon vagy kontinensen belül, hanem globálisan széles körben értékesítik, a világpiac jelentős szereplői.
SAP
- Német technológiai nagyvállalat, a világ vezető vállalti szoftvereket gyártó cége
- A társaságot 1972-ben alapították és mára már közel 100 ezer embert foglalkoztat
- Számos vállalat core rendszere épül az SAP szoftvereire, így használatuk tulajdonképpen gazdasági ciklus-független.
- Termékei technológiáját folyamatosan fejleszti a vállalat, felhő alapó transzformációja az elmúlt években zajlott le, hogy a következő generációs szoftverek piacán is fenntarthassa vezető szerepét. (E téren a zászlóshajó szoftvercsomagja az S/4HANA.) Az ehhez szükséges átálláshoz, az új rendszerek fokozatos implementálásához a Microsofttal kötött együttműködési szerződést.
- A vállalat fokozottan ügyel a felhasználó élmény illetve a megfelelő ügyfélkiszolgálás javítására is, ennek érdekében történt többek között a CallidusCloud (sales teljesítmény management) felvásárlása 2,24 milliárd dollártért, illetve a Qualtrics (felhasználói élmény management) 8 milliárd dollárért történő felvásárlása is.
- A vállalat kifejezetten aktív az akvizíciós piacon, a 2008-as válság óta több mint 30 felvásárlást hajtott végre. Az akvirált cégek többek között logisztikai, big data, IoT, különböző elemzői és üzleti intelligencia szektorban működő vállalatok voltak, azaz iparágon belüli felvásárlásokról van szó.
- A bevételek 19%-a vállalati szoftverek értékesítéséből származik. További 44% a szoftverek mellé biztosított támogatási szolgáltatásokból tevődik össze. 20%-ot a felhő üzletág termékei és támogatási szolgáltatásai generálnak. A fennmaradó 17% egyéb szolgáltatásokból származik
- Földrajzi bontásban a teljes forgalom 45%-a származik az EMEA régióból, 39% Amerikából és 16% Ázsiából
- Forward 12M P/E: 22.1
- Árfolyam: https://www.bloomberg.com/quote/SAP:GR
- A Bloomberg-en szereplő konszenzus célár EUR 130.60
- A részvényt 26 elemző ajánlja vételre, 12 tartásra, és 2 eladásra
- Kockázatok: Versenytársak térnyerése a vállalati szoftver piacon
Volkswagen
- A világ egyik vezető autógyártó társasága
- A vállalatot 1937-ben alapították, ma pedig több mint 636 ezer embert foglalkoztat
- Az évezred első tíz évében, mikor bebizonyosodott, hogy az elektromos autózás már valódi alternatívája a hagyományos motorral működő gépjárműveknek, a szén-dioxid kibocsátás jelentős visszaszorítása, azon belül is a közlekedés, a gépjárművek ökológiai lábnyomának csökkentése régóta igazán forró témává vált. Az autógyártók többsége kezdetben masszívan ellenált az ilyen irányú fejlesztéseknek, azonban idővel egyre többen kezdték meg az elektromos üzletágak kialakítását, fejlesztését, akár más autógyártókkal közösen. Ennek a folyamatnak adtak egy hatalmas löketet az Európai Unió új autóipari emissziós előírásai, melynek révén az innovációt időben megkezdők, mint a Volkswagen AG is, komoly előnyre tehetnek szert a halogatókkal szemben.
- A „dízel-botrány” hatására a vállalat fókuszba helyezte az elektromos autó üzletágát, így tulajdonképpen több évvel konkurensei előtt megkezdte a felkészülést az Európai Unió 2019 őszében bejelentett szigorú emissziós előírásaira. Ez az úgynevezett „TOGETHER 2025+” stratégia, amelyben a „mobilitást szeretnék megreformálni a jövő generációi számára”. Ennek mentén az elektromos meghajtás, digitális működés és önvezető technológiák fejlesztésével próbálnak egy teljesen új megközelítést teremteni a közlekedéshez.
- A 2015-ös esetet követően stabilan növekszik a cég részvényárfolyama, a büntetés nagy részét már megfizette, így pénzeszközeit most már nagyobb hatékonysággal tudja felhasználni. Értékesítésének zöme Európába irányul (~43%), míg Észak-Amerikába csupán 16%, azaz az USA kereskedelmi háborúja kevésbé érinti. Bevételeinek 8% származik kiegészítő szolgáltatásokból: pénzügyi szolgáltatások, lízing és egyéb finanszírozás, flotta menedzsment.
- A bevételek 72%-a személygépjárművek értékesítéséből származik. További 14%-ot kereskedelmi járművek értékesítése generál, és 13% tulajdonítható a pénzügyi szolgáltatásoknak
- Az összesen 12 márkát (Volkswagen melllett többek között az Audi, SEAT, Skoda, Porsche, Bugatti Ducati vagy a Scania és a MAN is tagja) magába foglaló csoport 31 országban összesen 122 gyáregységgel rendelkezik világszerte: legtöbb Európában (71) és Ázsiában (33).
- Földrajzi bontásban a bevételek 61%-a származik Európából, 18% Ázsiából és 16% Észak Amerikából
- Marzs értékei valamivel a konkurensei alatt vannak (bruttó marzs: ~20%), ebben várható fejlődés a hatékonyság növelésével. Jelenlegi P/E értéke rendkívül alacsony (7,65), mely az iparági átlag alatti érték, EPS növekedése 15,91%, saját tőke hozama (ROE) 3,50%, piaci kapitalizációja 85 milliárd euró.
- Forward 12M P/E: 22.1
- Árfolyam: https://www.bloomberg.com/quote/VOW:GR
- A Bloomberg-en szereplő konszenzus célár EUR 187.63
- A részvényt 11 elemző ajánlja vételre és 2 eladásra
- Kockázatok: Szabályozási változások, további büntetések, kártérítések kiszabása, gazdasági recesszió, elektromos autók piacán még bizonyítani kell