A Moody’s felülvizsgálja Olaszország besorolását Elhárul a megállapodás nélküli kilépés veszélye a britek (és az EU) feje fölül, ami a várakozásoknak megfelelő eredmény. Mivel egyáltalán nem lehet...
Elhárul a megállapodás nélküli kilépés veszélye a britek (és az EU) feje fölül, ami a várakozásoknak megfelelő eredmény. Mivel egyáltalán nem lehet semmikor semmilyen módon kilépni, ezért a kilépési határidő mai eltolása után marad a megállapodás az EU-val, vagy egy új referendum kiírása. Az előbbire kevesebb, a másodikra több esély van. A referendum a mai állapot szerint a britek EU-ban maradását eredményezné. Ugyan a bizonytalanság továbbra is magas, de a tegnapi szavazással a legrosszabb forgatókönyv, amely akár 8 százalékos gazdasági visszaesést is hozhatott volna, lekerült a napirendről, amire a font nyilván erősödéssel válaszolt. Most az a kérdés, hogy meddig tolják a kilépést, és lesz-e végül referendum. Mindenesetre May újra akarja tárgyalni a megállapodást, s újra a parlament elé akarja vinni az elkövetkező hónapokban. Az EU egyelőre ettől elzárkózik.
Holnap, március 15-én teszi közzé a Moody’s az idei első felülvizsgálat eredményét Olaszországgal kapcsolatban. Utoljára tavaly október 19-én minősítette le az olasz államadósságot Baa2-ről Baa3-ra stabil kilátással. Ez még éppen befektetői kategória. Az S&P-nél szintén tavaly október 26-án változtatták a kilátást negatívra, de a minősítés BBB maradt, ami kettővel a befektetési kategória határa fölött van. A Fitch esetében is BBB a minősítés negatív kilátással. Ezek alapján nem számítunk most különösebb akcióra a Moody’s részéről a holnapi bejelentés kapcsán.
Ugyan 7%-kal 2,8 milliárd euróra esett 2018-ban a Lufthansa tisztított üzemi eredménye, ez kisebb mértékben felülmúlta a 2,75 milliárd eurós elemzői konszenzust. Mindezt 35,8 milliárd dolláros árbevételen érte el, ami 6%-os növekedés 2017-hez képest. A következő évre közepes, egyszámjegyű árbevétel-növekedést vár a cég, ami nagyjából hasonló ütemet jelent. Csoport szinten 6,5-8% közötti üzemi marzsot várnak 2019-re a 2018-as 7,9% után, ami így kissé konzervatív előrejelzésnek mondható. Ami talán ennél is fontosabb, hogy a légitársaság visszafogja tervezett kapacitás bővítését és csupán 1,9%-kal tervezi bővíteni a felkínált ülőhelyek számát a korábbi 3,8%-kal szemben. Kérdés, hogy ezzel mekkora mértékben sikerül majd stabilizálni az árakat. Az óvatos 2019-es előrejelzés hatására 4%-kal esett az árfolyam piacnyitás után.
A jelen dokumentumban foglalt információk az Erste Befektetési Zrt. (székhely: 1138 Budapest, Népfürdő u. 24-26.; tev. eng. szám: E-III/324/2008 és III/75.005-19/2002; tőzsdetagság: BÉT Zrt.; a továbbiakban: Társaság) által hitelesnek tartott forrásokon alapulnak, de azokért a Társaság szavatosságot vagy felelősséget nem vállal. A jelen dokumentumban foglaltak nem minősíthetők befektetésre való ösztönzésnek, befektetési tanácsadásnak, értékpapír jegyzésére, vételére, eladására vonatkozó felhívásnak vagy ajánlatnak. Felhívjuk szíves figyelmét arra, hogy a múltbeli teljesítmények, illetve jövőbeli becslések nem nyújtanak garanciát a jövőbeli teljesítményre nézve. A tőkepiaci és makrogazdasági helyzetet, a befektetések és azok hozamai alakulását olyan tényezők alakítják, melyre a Társaságnak nincs befolyása, a befektető által hozott döntés következményei a Társaságra nem háríthatók át. A jelen dokumentumban foglaltak – teljes vagy részleges – felhasználása, többszörözése, publikálása, átdolgozása, terjesztése kizárólag a Társaság előzetes írásos engedélyével lehetséges. A jelen dokumentumban foglaltak kiadásuk időpontjában érvényesek. További részletek:Erste Market Dokumentumok – Erste Market oldalon, illetve a Társaság ügyletek előtti tájékoztatásról szóló hirdetményében.