Erste BÉTa Hírek - A Banco Santander és a Banco Bilbao egyenként 600-700 millió euróval járulna hozzá az úgynevezett „Bad Bank” alaptőkéjéhez
ArcelorMittalA Citigroup vételről semlegesre csökkentette az ArcelorMittal részvényeinek ajánlását.Banco Santander, Banco BilbaoA Banco Santander, a Banco Bilbao és a CaixaBank egyenként 600-700 millió euróval járulna hozzá...
A BASF és a CSM 50-50%-ban közös vállalatot indít Succinity néven, ahol ipari méretben szeretnének borostyánkősavat és hozzá tartozó származékokat előállítani. A vállalatnak Düsseldorfban lesz a székhelye és előreláthatóan 2013-tól kezdi meg működését. A már meglévő spanyol fermentációs (erjesztéses) létesítményt átalakítják hasonló produktum termelésére. Az üzem éves kapacitása várhatóan 10.000 tonna lesz, de tervezik egy 50.000 tonnás kapacitású gyár építését is. A hír megítélésünk szerint pozitív.
Megkezdték a második szakasz kivitelezését a Daimler és a Beijing Benz Automotive közös leányvállalatának pekingi gyáránál. Az üzem éves kapacitása 300.000 gépkocsi lesz. A beruházás teljes értéke 15 milliárd kínai jüan, vagyis 1,8 milliárd euró. A két cég 50-50%-ban tulajdonolja a közös leányvállalatot.
A Barclays tartásról alulsúlyozásra minősítette le a Fiat-ot. A célárat 13%-al 3,9 euróra csökkentették.
A Telefonica jövő héten mutatja be TV szolgáltatására vonatkozó terveit Brazíliában. A társaság a telefonszolgáltatás mellett TV szolgáltatást is nyújtana. A megoldás Európában már jól ismert, ezért a dél-amerikai piacon versenyelőnye lehet a Telefonica-nak. A rendszer lényege, hogy ugyanazt az infrastruktúrát használva több szolgáltatás is nyújtható, ez pedig költséghatékonyabb működést tesz lehetővé. Az új szolgáltatás bevezetése növelheti a társaság eredményét, azonban egyelőre árfolyamhatásra még nem számítunk.
Állítólag a dél-koreai Posco nevű acélipari vállalat érdeklődik a ThyssenKrupp amerikai leányvállalata iránt. A német cég már régóta szeretne túladni veszteséges amerikai érdekeltségein, de egyelőre nem talált befektetőt. Amennyiben a tárgyalások ténylegesen megindulnak a két vállalat között, az vételártól függően pozitív árfolyam reakciót válthatna ki.
A jemeni elnök arra kéri a Total-t, hogy vizsgája fölül a Dél-Koreával kötött gázszállítási szerződést. A Yemen LNG-ben a Totalnak 39,6%-os részesedése van, míg a jemeni állami cégnek 16,7%-a van. A hírnek szerintünk nincs jelentős hatása az árfolyamra.