Nincs olasz B terv Komolyabb esést láthattunk tegnap az európai piacokon. A FTSE100 1,2%-ot, a CAC40 1,7%-ot, a DAX pedig 2,2%-ot csökkent. Az Európai Bizottság szerint Olaszország szándékosan megsérti az uniós...
Komolyabb esést láthattunk tegnap az európai piacokon. A FTSE100 1,2%-ot, a CAC40 1,7%-ot, a DAX pedig 2,2%-ot csökkent.
Az Európai Bizottság szerint Olaszország szándékosan megsérti az uniós ajánlásokat a benyújtott költségvetési tervezettel, ezért arra kérték az olasz kormányt, hogy a következő 3 hétben módosítson javaslatán. Az eset precedens nélküli az Európai Bizottság életében. Giuseppe Conte olasz miniszterelnök tegnapi beszédében ugyanakkor egyértelművé tette, hogy nincs B tervük, vagyis nem szándékoznak változtatni a javaslaton és továbbra is 2,4%-os hiánycéllal számolnak jövőre, de bízik benne, hogy ennek ésszerűségéről sikerül meggyőznie az EU-s döntéshozókat is.
Az olasz miniszterelnök nyilatkozatából azt is megtudhattuk, hogy nem csak a piac, hanem ő magas is árgus szemekkel figyeli a 10 éves olasz és német államkötvény hozama közti spread alakulását, ami szerinte nem fogja elérni a lélektaninak tartott 400 bázispontos értéket. A 10 éves olasz államkötvények hozama jelenleg 3,6%, ami 315 bázispontos felárat jelent az azonos lejáratú német államkötvényekhez képest.
A Deutsche Bank profitja a harmadik negyedévben 65%-kal 229 millió euróra csökkent és az egy részvényre jutó eredmény (EPS) is jócskán elmaradt a piaci várakozástól. Ennek ellenére a vezérigazgató optimista, hogy az egész évet tekintve 2014 óta először sikerül nyereséget elérnie a banknak. A bank egyúttal csökkentette az egész éves bevételi várakozását. Új előrejelzésük szerint a 2017-es szint alatt fog maradni a bevétel, a menedzsment előrejelzése szerint 6,2 milliárd euró lesz, szemben a piac által várt 6,34 milliárddal. A csökkentett bevételi várakozás oka, hogy a költségcsökkentések az üzleti területeken a vártnál jobban visszaütnek. A nyitást követően 2%-os csökkenésével a Deutsche Bank a DAX index leggyengébben teljesítő komponense.
A BMW a korábban bejelentett félmilliós visszahívás után újabb 1,6 millió gépkocsit hív vissza potenciális tűzveszély miatt. A visszahívás a 2010 és 2017 között forgalomba helyezett 4 és 6 hengeres dízel kocsik egy részét érinti. A kipufogó rendszer hibája miatt kigyulladhatnak a kocsik, ezért változtatásokra van szükség. A megfelelő alkatrész cseréje után a probléma megszűnik.
A Volkswagen kénytelen leállítani emdeni gyárát három napra, mert a Passatot gyártó egység megrendelése kevés, ugyanis a vevők az SUV-ok felé fordultak.