Az EU is aggódik Irán miatt Kisebb csökkenés jellemezte az európai részvénypiacokat tegnap. A CAC40 0,2%-ot, a DAX 0,3%-ot csökkent, míg a FTSE stagnált. Az Európai Unió is aggodalmát fejezte ki, hogy Trump felmondta...
Kisebb csökkenés jellemezte az európai részvénypiacokat tegnap. A CAC40 0,2%-ot, a DAX 0,3%-ot csökkent, míg a FTSE stagnált.
Az Európai Unió is aggodalmát fejezte ki, hogy Trump felmondta az Iránnal kötött megállapodást. Az EU külügyminisztere bejelentette, hogy Európa célja, hogy megvédje iráni gazdasági érdekeltségeit. A szankciók feloldását követően több európai vállalat is, főként olajvállalatok visszamerészkedtek Iránba, melyek most az újabb amerikai szankciók miatt nehéz helyzetbe kerülhetnek. Az európai olajvállalatok közül a Total rendelkezik a legnagyobb iráni kitettséggel.
A Siemens a korábbi 7,2-7,7 euró közti egy részvényre jutó eredmény (EPS) várakozását 7,7-8 euró közé emelte. A várakozás szerint a szoftver üzletág növekedése ellensúlyozni fogja az áram- és gáz divízió romló teljesítményét, ez a tendencia a most közzétett, második negyedévről szóló jelentésben is látható volt már. Az áram- és gáz divízió árbevétele 28%-kal, profitja 74%-kal esett vissza a negyedévben. A megemelt eredményvárakozás kapcsán pozitív árfolyam reakcióra számítunk ma.
Az Audi 2025-ös stratégiájából látható, hogy egyre nagyobb szerepet szánnak a digitális szolgáltatásoknak, melyek az árbevételben is egyre nagyobb súlyt képviselnek majd. Az Audi koncepciója szerint az emberek egyre több időt fognak autóban tölteni, de egyre kevesebbet vezetéssel, így az autó egyfajta szolgáltatási térré alakul. Például árbevételt remélnek az autóból folytatott vásárlásokból és az automata parkolási szolgáltatásokból is. Ezen túl az elektromos autóknak is egyre nagyobb szerepet szánnak, 2025-re már 800 ezer elektromos és hibrid gépjárművet szeretnének eladni.
Az Audi az emissziós rendszer hibája miatt átmenetileg felfüggesztette a V6-os dízelmotorral szerelt Audi A6 és A7 értékesítését. Bár komoly negatív pénzügyi hatással várhatóan nem jár, de kellemetlen, hogy a Volkswagen csoportnál ismét probléma lépett fel a dízelautók károsanyag kibocsátásához kötődően.
A gyenge első negyedéves eredménnyel egy időben a Deutsche Bank bejelentette, hogy csökkenteni fogja amerikai jelenlétét. Ezzel kapcsolatban most kiderült, hogy akár 20%-os létszámleépítés is jöhet a bank amerikai üzletágában.