Hardware and Software
Dell A vállalat két szegmensre tagolódik: Az Infrastruktúra üzletág szervereket, adattároló eszközöket és hálózati termékeket, valamint ezekhez kapcsolódó és szolgáltatásokat kínál. A vállalat...
Dell
- A vállalat két szegmensre tagolódik: Az Infrastruktúra üzletág szervereket, adattároló eszközöket és hálózati termékeket, valamint ezekhez kapcsolódó és szolgáltatásokat kínál. A vállalat Ügyfélmegoldások üzletága notebookokat, asztali számítógépeket, munkaállomásokat és perifériákat kínál
- A bevételek a két üzletág között nagyjából fele-fele arányban oszlanak meg. Földrajzi szempontból pedig a hazai piacról származik az árbevétel 50%-a, a többi pedig a nemzetközi értékesítésből.
- A Dell piaci kapitalizációja 90 milliárd dollár, a vállalat 108 ezer dolgozót foglalkoztat
- Forward P/E: 14,2
- https://www.bloomberg.com/quote/DELL:US
- A Bloomberg-en szereplő konszenzus célár 139 dollár
- A Bloomberg adatbázisa szerint 23 elemző ajánlja vételre, 6 tartásra, eladási ajánlás nincs.
- A vállalat több ázsiai országan gyártja a termékeit. A magasabb amerikai importvámok drágíthatják a hazai piac ellátását.
- A Dell szerver üzletága jelenleg gyors ütemben növekszik a mesterséges intelligencia fejlesztésekhez szükséges adatközpontok által generált keresletnek köszönhetően, és ez várhatóan a következő években sem lassul.
Apple
- Az Apple okostelefonokat, személyi számítógépeket, táblagépeket és egyéb elektronikai eszközöket fejleszt, és ezekhez kapcsolódó szolgáltatásokat is kínál.
- A termékekből származik a bevételek 75 százaléka, a szolgáltatásokból pedig 25 százalék
- A legfontosabb piac Amerika, ott termelődik a bevétel 43 százaléka. Ezt követi Európa 26, illetve Kína 17 százalékkal. A maradék bevétel a világ többi országából származik.
- Az Apple piaci kapitalizációja 3,1 ezer milliárd dollár, a vállalat 150 ezer dolgozót foglalkoztat
- Forward P/E: 29,2
- https://www.bloomberg.com/quote/AAPL:US
- A Bloomberg-en szereplő konszenzus célár 227 dollár
- A Bloomberg adatbázisa szerint 36 elemző ajánlja vételre, 20 tartásra, 3 pedig eladásra
- A vállalat Kínába és Indiában gyártatja a készülékei többségét. Mindkét ázsiai országra magas importvámokat vezetett be az USA. A készülékárak emelkedése csökkenő keresletet eredményezhet, ha pedig a cég a vámokat csak részben hárítja át, akkor csökkenhet a nyereség.
- Az Apple továbbra is a világ egyik legismertebb és legértékesebb márkája. A termékei (notebook, telefon, okosóra, stb) összefonódnak, ami erősíti a vásárlói hűséget. A szolgáltatásokból egyre nagyobb bevétel származik, ami ellensúlyozhatja a szűkebb marzsokat a termékeknél.
a magyar, az amerikai, az osztrák
és a német piacokon.