Évről-évre visszatérő probléma július végére a Rajna vízállása. A meleg időjárás és a kevés csapadék eredményeként a Rajna vízszintje ismét kritikus szintre süllyedt, a folyó egyes szakaszain a legtöbb hajó csak fél...
Évről-évre visszatérő probléma július végére a Rajna vízállása. A meleg időjárás és a kevés csapadék eredményeként a Rajna vízszintje ismét kritikus szintre süllyedt, a folyó egyes szakaszain a legtöbb hajó csak fél kapacitással tudott közlekedni, ami hajónként 100 tonnányi különbséget jelent Németország legforgalmasabb szállítási útvonalán. A helyzet nem annyira kritikus, mint tavaly, amikor a teljes terhelhetőség mindössze negyedét szállíthatták a hajók, de még így is jól látható kihívást jelent a német gazdaság számára.
A Rajna mellett számos német nagyvállalat fekszik, például a BASF, a Covestro vagy a Thyssenkrupp, melyek logisztikájának nagy része a vízi szállításra van alapozva, s amely nem váltható ki költséghatékonyan. A Thyssenkrupp gyára például napi 60 ezer tonna nyersacélt használ fel, ennek szállításához napi 2.000 kamionra lenne szükség, ami a valóságban nem kivitelezhető. De említhetjük a Ruhr-vidék erőműveit is, melyek szén ellátása szintén főleg vízi úton oldható meg.
Ezeknél a cégeknek a klímaváltozás hatása igencsak mérhető és meglehetősen költséges. A cégek különböző válságtervekkel igyekeznek alkalmazkodni. Rövid távon azzal, hogy csak félig, vagy akár negyedig pakolják meg a hajókat, vagy éppen azzal, hogy nagyobb készleteket tartanak. Hosszabb távon az alternatív logisztikai útvonalak kiépítésével vagy a hajóflotta kisebb merülési mélységű hajókra történő cserélésével. De a Covestro-nak például még arra is van terve, hogy a termelés egy részét hogyan lehet szükség esetén Belgiumba áttelepíteni. Ez viszont mind költség a vállalatok számára. Nagyszabású vízügyi fejlesztések — ami hosszabb távon is megoldást nyújthatna — pedig a következő néhány évben sajnos nem várhatók Németországban, így marad a vállalati szintű alkalmazkodás.
Higgy magadban és indíts Erste Future befektetést!

A jelen dokumentumban foglalt információk az Erste Befektetési Zrt. (székhely: 1138 Budapest, Népfürdő u. 24-26.; tev. eng. szám: E-III/324/2008 és III/75.005-19/2002; tőzsdetagság: BÉT Zrt.; a továbbiakban: Társaság) által hitelesnek tartott forrásokon alapulnak, de azokért a Társaság szavatosságot vagy felelősséget nem vállal. A jelen dokumentumban foglaltak nem minősíthetők befektetésre való ösztönzésnek, befektetési tanácsadásnak, értékpapír jegyzésére, vételére, eladására vonatkozó felhívásnak vagy ajánlatnak. Felhívjuk szíves figyelmét arra, hogy a múltbeli teljesítmények, illetve jövőbeli becslések nem nyújtanak garanciát a jövőbeli teljesítményre nézve. A tőkepiaci és makrogazdasági helyzetet, a befektetések és azok hozamai alakulását olyan tényezők alakítják, melyre a Társaságnak nincs befolyása, a befektető által hozott döntés következményei a Társaságra nem háríthatók át. A jelen dokumentumban foglaltak – teljes vagy részleges – felhasználása, többszörözése, publikálása, átdolgozása, terjesztése kizárólag a Társaság előzetes írásos engedélyével lehetséges. A jelen dokumentumban foglaltak kiadásuk időpontjában érvényesek. További részletek: Erste Market Dokumentumok – Erste Market oldalon, illetve a Társaság ügyletek előtti tájékoztatásról szóló hirdetményében. A jelen dokumentumban foglaltak kizárólag a szerző személyes véleményét tükrözik és nem tekinthetőek az Erste Befektetési Zrt. hivatalos szakmai álláspontjának