Itt jelentkezhet be korábban regisztrált Erste Market hozzáférésével.
Amennyiben korábban csak hírleveleinket kapta, és nem regisztrált, akkor hozzáférését ezen az oldalon tudja aktiválni.

SZTORI

Vajon talpra állhat a Wish a Super Bowl után?

SZTORI
SZTORIKubicsek RékaMarketing és kommunikációs szakértő2023. február 15.   14:47

A lelkes Super Bowl rajongók jól tudják, hogy a kisebb fajta amerikai nemzeti ünnepnek számító eseményen a futball mellett létezik más is, ami legalább ugyanannyira fontos a nézők számára, ez pedig nem más, mint a reklámok. Az idei Super Bowl-reklámhelyeket rekordáron értékesítették: a vállalatok 30 másodpercenként 7 millió dollárt fizettek azért, hogy képernyőre kerülhessenek. A nagy nevek, mint például az Amazon, Pepsi vagy Warner Brothers mellett helyet kapott idén a Temu is. Még sosem hallott róla? Semmi gond. Érdemes figyelemmel kísérni? Annál inkább. De mégis mi köze van ennek a Wishez?

Mi az a Temu, és honnan van ennyi reklámdollárjuk?

A Temu, egy e-kereskedelmi alkalmazás, amely a kínai Pinduoduo céghez kapcsolódik. A Pinduoduo pár hónapja hozta létre saját e-kereskedelemmel foglalkozó leányvállalatát. Az alkalmazás, bár még csak négy hónapja indult el, az utóbbi időben az egyik legtöbbet letöltött ingyenes alkalmazás volt az Egyesült Államokban az Apple App Store-ban és a Google Play-en.

A reklámjukban, amelyet vasárnap a Philadelphia Eagles és a Kansas City Chiefs közötti mérkőzés első és harmadik negyedében sugároztak, egy göndör hajú nő volt látható, aki okostelefonja egyszerű érintésével végtelen számú ruhát próbál fel. Ahogy a nő a kosarába tette a tárgyakat, azok megjelentek rajta. A reklámfilm végső üzenete: "Töltsd le a Temu alkalmazást, és vásárolj úgy, mint egy milliárdos".

De a Temu nem egy milliárdosoknak szóló vásárlási oldal. Ez az alkalmazás szuperolcsó termékeket kínál úgy, hogy azokat közvetlenül kínai raktárakból szállítja. Az alkalmazás az elmúlt hónapokban sokak közösségi médiafelületeit elárasztotta, ami jutalmazási rendszert kínál termékkreditekkel, ha rávesszük barátainkat és családtagjainkat, hogy regisztráljanak és rendeljenek. A Super Bowl reklámjuk hatása pedig nem maradt el, az App Store letöltési listáján első helyre ugrott a vállalat applikációja.

Ritka, hogy egy kínai cég dollármilliókba kerülő Super Bowl-reklámot vásároljon.

A Pinduoduo a Temu révén az Alibaba és a JD.com konkurenciája is, hazájában több mint 116 milliárd dolláros piaci kapitalizációval rendelkezik. Hétfőn jelentette be, hogy hivatalosan is PDD Holdings Inc-re változtatja nevét. A vállalat a Temu e-kereskedelmi rendszerrel eddig inkább az alacsony jövedelmű fogyasztókat célozta meg azzal, hogy erősen kedvezményes árú termékeket kínál. A versenytársaktól való megkülönböztetés érdekében pedig arra összpontosított, hogy mezőgazdasági termékeket - például zöldségeket - hozzon a platformjára.

Hogy miért érdekes ez a Wish szempontjából?

A kínaiak által alapított, de Amerikában bejegyzett ContextLogic, amely az e-kereskedelemmel foglalkozó Wish-t üzemelteti, nagyot ugrott a hétfői kereskedésben. A sokak számára ismert olcsó kínai termékeket kínáló e-commerce platform az elmúlt két évben nagy mélyrepülésen ment keresztül. A kínai gazdaságot érintő zéró-covid politika mellett, a 2020 decemberében piacra lépő vállalat részvényeinek értékvesztését perek hosszú sora is gyorsította, melyeket tisztességtelen piaci magatartás miatt indítottak az amerikai felügyeleti szervek. Az egyre csak gyorsuló lejtmenet előtt a cég részvényeit 32 dollár felett jegyezték, majd a tavalyi kínai „reopening” hírére 44 centes mélypontról pattant fel. A vállalat elleni perek pedig kártérítési kötelezettség nélkül zárultak, de ennek ellenére kétséges volt, hogy a jelentős számú konkurencia mellett életben marad-e ezen a telített piacon.

Mivel a Temu és a Wish üzleti modellje azonos, így az App Store ajánlásainak hatására a Temu letöltéseivel együtt a Wish applikáció letöltéseinek száma is hatalmasat ugrott. A Super Bowl reklámidejében a Temu megjelenésére költött irdatlan mennyiségű pénz ingyen reklámot hozott ezzel a Wish-nek is. A jelenségre több befektetési és elemző társaság is felfigyelt. Az amerikai befektetők körében közkedvelt Citron Research 5 Twitter bejegyzésben is pozitív, „bullish” véleményt fogalmazott meg a Wish-ről. Az egyik, talán legfontosabb tény, hogy a ContexLogic nem rendelkezik adósságállománnyal, működését pedig saját tőkéből finanszírozza. A cég legutolsó pénzügyi beszámolója szerint több mint 800 millió dollár szabad készpénz állománnyal rendelkezik. A hír előtt a cég piaci kapitalizációja mindössze fele volt ennek az összegnek. A Citron posztja után a cég kapitalizációja gyorsan felugrott a szabad készpénzállomány közelébe.

A Citron posztja után gyorsan felugrott a cég árfolyama a szabad cashflow-val számolt kapitalizációs értékhez. A Citron az “ingyenreklámhoz" köthető megnövekedett applikáció letöltések számának emelkedése kapcsán jelentős bevételi növekedést vetít előre az idei évre és kiemelte, hogy minden megváltozott a cég növekedési kilátásaival kapcsolatosan. A Citron úgy látja, hogy a ContextLogic egy nagyon jól pozícionált vállalat, amiből profitálhat. A cég megjegyzi, hogy a ContextLogic erős menedzsmenttel rendelkezik, beleértve az Alphabet, az Amazon és az Alibaba Group Holding veteránjait és úgy vélik, hogy az idei év legjobb „aszimmetrikus piaci lehetősége” rejlik benne.

De mégis mit is jelent ez?


ContextLogic Inc árfolyam grafikonja: a tőzsdei bevezetést követő csúcstól napjainkig
Forrás: Investing.com

A cég részvényeinek árfolyama a hosszú meredek esést követően, az elemző cég bejelentésének hatására hirtelen fordulattal meredek emelkedésbe kezdett, majd a 44%-os emelkedésről a keddi piaczárásra visszakorrigált 14,65%-ot. Amennyiben a cég részvényei iránt a kereslet növekedni fog, és pozitívan értékelik a befektetők a vállalat közelgő gyorsjelentését, a Citron Research elemzői szerint a jelenleg aszimmetrikus grafikon akár egy szimmetrikus tükörképet is rajzolhat.


A ContextLogic Inc negyedéves grafikonja, ahol jól látható a hétfői felpattanás
Forrás: Investing.com

De ne szaladjunk ennyire előre, még ha el is fogadjuk a Citron érvelését, talán a legjobb, ha várunk néhány napot, amíg leülepszik a felkavart „por”, és megnézzük, hogyan reagálnak a piacok. Érdemes lehet figyelemmel kísérni, hogy valóban feltámad-e a ContextLogic és tényleg ez lesz-e az idei év legjobb ázsiai vonatkozású befektetése?!

 

Forrás:

Investing.com
Marketwatch.com
https://twitter.com/CitronResearch

A bejegyzésben foglaltak kizárólag az író személyes véleményét tükrözik és nem tekinthetőek az Erste Bank Hungary Zrt., az Erste Befektetési Zrt. vagy az Erste Alapkezelő Zrt. hivatalos szakmai álláspontjának. A bejegyzés tartalma nem minősül befektetési ajánlatnak, ajánlattételi felhívásnak, befektetési tanácsadásnak vagy adótanácsadásnak.

Címlapkép: Shutterstock

Higgy magadban és indíts Erste Future befektetést!

PODCAST

A kőolaj árrobbanása méri majd, hogy mennyire fáj a gazdaságnak az izraeli-iráni válság

Úgy tűnik, hogy az árupiaci szereplők nem tartanak egy széleskörű háború kirobbanásától Izrael és Irán között. Az viszont határozottan érződik,...

Úgy jó, ha nagy?
AGRÁR SAROK

Úgy jó, ha nagy?

A magyar tejtermelés nem számít még az EU-ban sem nagynak, de a tejtermelő farmok átlagos mérete terén előkelő helyen állunk. A világban azonban...

2024. április 15.

Az Erste Befektetési Zrt. (székhelye: 1138 Bp., Népfürdő utca 24-26., 8. emelet; "az Erste") EZEN oldalon található adatkezelési tájékoztató ismeretében, a "Mentés" gomb megnyomásával egyértelműen és kifejezetten hozzájárulok ahhoz, hogy az Erste a jelen regisztráció során megadott valamennyi személyes adatomat kezelje abból a célból, hogy az Erste Befektetési Zrt. részemre az általa nyújtott befektetési szolgáltatásokkal kapcsolatos gazdasági reklámot közvetlen üzletszerzés módszerével küldjön, az adatkezelési tájékoztatóban foglalt időtartamig.

A "Mentés" gombra való kattintással továbbá hozzájárulok ahhoz, hogy az Erste Befektetési Zrt. az Erste Bank Hungary Zrt. (1138 Bp., Népfürdő utca 24-26.; a „Bank”) részére a jelen regisztráció során megadott valamennyi személyes adatomat továbbítsa annak érdekében, hogy a Bank részemre az általa nyújtott pénzügyi szolgáltatásokkal kapcsolatos gazdasági reklámot közvetlen üzletszerzés módszerével küldjön a Bankoldalon található adatkezelési tájékoztatójában foglaltak szerint az ott meghatározott időtartam alatt.

Erste tájékoztatását elfogadom, miszerint Erste a személyes adataimnak feldolgozásával az Idealap Kft.-t bízta meg adatfeldolgozási szerződés keretében.

Ezen felül tudomásul veszem, hogy jelen hozzájárulásomat akár az info@ersteinvestment.hu címre küldött nyilatkozatommal, akár a 06-1-2355-151 telefonszámon az Erste ügyfélszolgálatán, akár személyesen bármelyik Erste bankfiókban bármikor korlátozás és indokolás nélkül visszavonhatom.

Rendben