Itt jelentkezhet be korábban regisztrált Erste Market hozzáférésével.
Amennyiben korábban csak hírleveleinket kapta, és nem regisztrált, akkor hozzáférését ezen az oldalon tudja aktiválni.

SZTORI

Tényleg a leggazdagabbak vagyonosodnak a leggyorsabban? Változik a privátbanki szolgáltatás

SZTORI
SZTORI2022. október 13.   15:28

Lehet-e ma Magyarországon az affluens plusz szegmens tartós lead generátor a private számára, illetve lehet-e az aktív ügyfélszegmentáció a növekedés motorja? A hazai szolgáltatók között az ERSTE World az elsők között látta, érezte ezt a szegmenst komolyan kell venni. Somlai Lászlóval, az Erste Private Banking értékesítési vezetőjével beszélgettünk.

Mondhatnám, hogy a kezdetektől tisztában voltunk az UMA szegmens fontosságával, de ez nem igaz. Nálunk kicsit máshogy ment az evolúció, mint más hazai versenytársaknál. Talán ez összefüggésben van azzal, hogy picit későn léptünk be a Private Banking (PB) piacra, de határozott tervvel, mégpedig azzal, hogy szeretnénk első számú szereplők lenni. Ehhez a célhoz pedig nem vezetett más út az organikus növekedés mellett, mint az akvizíciók. Jöttek is ezek sorban nagyjából 5 évente. ING, BNP Paribas, Citibank. Az akvizíciókkal párhuzamosan meg elindult a Prémium kiszolgálás is, és kezdetét vette a 2 szintű szegmentáció. Már akkor láttuk, hogy nem feltétlenül ugyanazt szeretné az ING-ből, BNP-ből érkező klasszikus PB ügyfélkör, mint a nagyobb prémium ügyfeleink, vagy a meglévő PB ügyfeleink egy része. Tisztán látszott, hogy hatalmas potenciál van ebben a klasszikus PB vagyoni méretet még el nem érő, de az átlagnál nagyobb vagyonnal rendelkező vagyonos ügyfélkörben, ráadásul egy piaci rés is van, mivel hatékonyan, és jól látható módon senki nem foglalkozik ezen ügyfelekkel a magyar piacon. A Citibank tranzakcióval érkező ügyfelek nagy része pedig pont ezt az ügyfél kategóriát képviselte, ráadásul az akvizícióval egy kiváló know-how is érkezett, illetve a rendszerre is helyeződött nyomás, hogy jól kiépítse és szolgáltatással töltse fel a szegmenst.

Somlai László - Az Erste Private Banking értékesítési vezetője

A private és affluens téren is új kiszolgálási koncepciók, onboarding és smart ügyfél folyamatok, infrastruktúra fejlesztés láthatóak piacszerte. Az Erste pedig kifejezetten aktív volt, így az elmúlt 3 év legnagyobb nyertesei a World és Private ügyfelek lettek.

Az elmúlt 5 évben jelentős változáson megy keresztül a PB iparág. Már jóval korábban elindult egy folyamat, aminek során a PB szolgáltatás egyre inkább elveszti VIP jellegét, és már nem a soron kívüli kiszolgálás a fő mondanivalója, hanem a legnagyobb, szinte kizárólagos hangsúlyt a vagyonkezelés kapja, az ügyfelek pénzügyi vagyonával kapcsolatos tanácsadás. Az elmúlt években pedig a befektetési oldalon belül is látható egy markáns változás, amit mi pénzügyi demokratizációnak hívunk. Korábban, csak a PB ügyfelek fértek hozzá bizonyos befektetési termékekhez, mára ez megváltozott és például nálunk a PB és EW ügyfelek termékválasztékában nincs is különbség. A különbség természetesen megvan a megkötött méretekben, az árazásban, kiszolgálási módban. A két szegmens együtt meg már akkora láthatóságot képvisel a befektetési területen belül, hogy érdemes erőforrásokat áldozni a szolgáltatások/termékek fejlesztésére.

Olyannyira, hogy jól látható, a versenytársak ügyfélkezelési gyakorlatai más és más kiszolgálási szemlélettel működő megoldásokat és elméleti modelleket szültek az utóbbi 2-3 évben a 30-100 millió forint közötti befektetői réteg kiszolgálásában.

Kifejezetten izgalmas volt ebből a szempontból is ez az időszak, a termékfejlesztési igények és termékvonzalmak alakulása a magas inflációs környezetben, új eszközök és eszközosztály kedvencek is lettek a hazai HNWI portfóliókban, míg egyes termékek háttérbe szorultak. Mindenkinek ajánlom a figyelmébe az ügyféligényekre és kiszolgálási finomításokra adott válaszainkat: legelsőként vágtunk bele a multi advisory modellbe, de vizsgáljuk a concierge, műtárgy vagy adótanácsadás szolgáltatás fejlesztését is. Legutóbb egy különleges kutatás mentén például a külföldön tanuló magyar fiatalokon keresztül a következő generáció pénzügyi és befektetési igényeit kezdtük el mélyebben vizsgálni, ez a réteg milyen fejlesztéseket, termék hozzáférhetőséget, digitális platformokat, szolgáltatásokat vágyik vagy mi a hozzáállásuk az öngondoskodás felelősségéhez!

OSZLASSUNK EL EGY TÉVHITET TROLLROVAT

Valóban akkora a pénzügyi tudatosság és pénzügyi ismeretek terén a különbség a World és a PB ügyfelek között, mint a vagyoni relációjukban?

Ha 10 évvel ezelőtt kérdeznek erről, akkor határozottan azt mondtam volna, hogy nagy a különbség, és akkor ez így is volt. De leginkább az elmúlt 5 évben ebben is nagy fordulat következett be. Ebben talán legnagyobb szerepe Worldben dolgozó bankárainknak, illetve az őket támogató kollégáknak van. Ezek a kollégák nagyon sokat dolgoznak, hogy megismertessék és elfogadtassák az ügyfelekkel az Erste vagyonkezelési koncepcióját, a diverzifikációt, mint kiemelt fontosságú szempontot. Illetve a diverzifikáció különböző aspektusait, mint földrajzi, eszközosztályok, devizák, stratégiák közötti megoszlást. Mondjuk lehet talán mi egy kicsit könnyebb helyzetben vagyunk, mint Erste, hiszen nálunk a befektetések mindig kiemelt fontosságúak voltak, így eleve nagyobb volt az ügyfelek pénzügyi tudatossága. De általánosságban a retail vs. Prémium illetve a Prémium vs. World jellemzően nagyobb az ugrás a felsőbb szegmensbe lépéskor, mint a World vs. PB relációban. Amiatt mondom, hogy a mi ügyfélállományunk befektetési érdeklődése talán a piaci átlag feletti, mert a World ügyfeleiknél ráadásul kifejezetten érdekes látni mekkora az innovációs és termék fogadókészségük, amikor megkezdődik a PB együttműködés.

 

A bejegyzésben foglaltak kizárólag az író személyes véleményét tükrözik és nem tekinthetőek az Erste Bank Hungary Zrt., az Erste Befektetési Zrt. vagy az Erste Alapkezelő Zrt. hivatalos szakmai álláspontjának. A bejegyzés tartalma nem minősül befektetési ajánlatnak, ajánlattételi felhívásnak, befektetési tanácsadásnak vagy adótanácsadásnak.

Címlapkép: GettyImages

Erste NetBroker
Kereskedjen közvetlenül
a magyar, az amerikai, az osztrák
és a német piacokon.
Részletek
Erste Netbroker Kereskedjen közvetlenül a magyar, az osztrák, a német és az amerikai piacon Részletek
SZTORI

Hol késik a Fed kamatvágás?

Ahogy ezt az ErsteMarket hasábjain is megírtuk*, Jerome Powell Fed elnök kedden az elmúlt hónapoknál megszokotthoz képest szigorúbb hangnemet...

Lassított a jegybank
SZTORI

Lassított a jegybank

A Monetáris Tanács mai ülésének eredménye 50...

Mekkorát szól a szója?
AGRÁR SAROK

Mekkorát szól a szója?

Miközben a megváltó növényeket keresgetjük - amelyek ismét meglendítik a növénytermesztés szekerét - rendre megfeledkezünk arról, hogy másoknak is...

2024. április 25.

Az Erste Befektetési Zrt. (székhelye: 1138 Bp., Népfürdő utca 24-26., 8. emelet; "az Erste") EZEN oldalon található adatkezelési tájékoztató ismeretében, a "Mentés" gomb megnyomásával egyértelműen és kifejezetten hozzájárulok ahhoz, hogy az Erste a jelen regisztráció során megadott valamennyi személyes adatomat kezelje abból a célból, hogy az Erste Befektetési Zrt. részemre az általa nyújtott befektetési szolgáltatásokkal kapcsolatos gazdasági reklámot közvetlen üzletszerzés módszerével küldjön, az adatkezelési tájékoztatóban foglalt időtartamig.

A "Mentés" gombra való kattintással továbbá hozzájárulok ahhoz, hogy az Erste Befektetési Zrt. az Erste Bank Hungary Zrt. (1138 Bp., Népfürdő utca 24-26.; a „Bank”) részére a jelen regisztráció során megadott valamennyi személyes adatomat továbbítsa annak érdekében, hogy a Bank részemre az általa nyújtott pénzügyi szolgáltatásokkal kapcsolatos gazdasági reklámot közvetlen üzletszerzés módszerével küldjön a Bankoldalon található adatkezelési tájékoztatójában foglaltak szerint az ott meghatározott időtartam alatt.

Erste tájékoztatását elfogadom, miszerint Erste a személyes adataimnak feldolgozásával az Idealap Kft.-t bízta meg adatfeldolgozási szerződés keretében.

Ezen felül tudomásul veszem, hogy jelen hozzájárulásomat akár az info@ersteinvestment.hu címre küldött nyilatkozatommal, akár a 06-1-2355-151 telefonszámon az Erste ügyfélszolgálatán, akár személyesen bármelyik Erste bankfiókban bármikor korlátozás és indokolás nélkül visszavonhatom.

Rendben