Itt jelentkezhet be korábban regisztrált Erste Market hozzáférésével.
Amennyiben korábban csak hírleveleinket kapta, és nem regisztrált, akkor hozzáférését ezen az oldalon tudja aktiválni.

SZTORI

Hidrogénes kamionokat tesztel a Volvo

SZTORI
SZTORI2022. június 29.   10:01

Hidrogén üzemanyagcellás nehézgépek tesztelését kezdte meg a Volvo két leányvállalata: a Volvo Trucks a hidrogénes kamionokat, a Volvo CE a hasonló elven működő motorral szerelt dömpereket kezdi hadrendbe állítani. A cél a zéró emissziós szállítás, ám továbbra is kérdés, hogy az akkumulátoros vagy a hidrogénes technológia lesz-e a nyerő.

Ezer kilométert képes megtenni egyetlen feltöltéssel a Volvo Trucks hidrogén üzemanyagcellás kamionja – az eszköz tesztelésének megkezdéséről a cég közleményt adott ki. A kamiont kevesebb mint 15 perc alatt lehet feltankolni teljesen, az össztömeg meghaladhatja a 65 tonnát és a két üzemanyagcella 300 kW energiát állít elő. A hidrogén alapú áramtermelést hasznosítja a svéd járműgyártó másik leánycégének a Volvo CE-nek a nemrég bejelentett új dömpere is, amelynek szintén a tesztje kezdődött el: itt négy órán át működtetik a motorok a HX04-re elkeresztelt monstrumot.  A kamionokhoz az üzemanyagcellákat a Volvo Group és a Daimler Truck AG vegyesvállalata, a Cellcentric szállítja majd, amely Európa egyik legnagyobb, kifejezetten nehézgépjárművekhez kifejlesztett üzemanyagcella-gyártó üzemét építi fel.

A hidrogén üzemanyagcellás elektromos teherautók különösen alkalmasak lesznek a hosszú távú, nagy tömeg szállítását igénylő energiaigényes feladatokra – mondta Roger Alm, a Volvo Trucks elnöke. A cég közleményében sem titkolja: a technológia még új, és számtalan előnye mellett alkalmazása még kihívásokkal teli. Az egyik legnagyobb kérdés a zöld hidrogén előállítása (a hidrogént elektrolízissel lehet előállítani vízből, ám az ehhez szükséges áram forrása ma még nem feltétlenül zöld – nap, vagy szélenergia bázisú). Hasonló problémát jelent a hidrogén-tankolási infrastruktúra hiánya is. Roger Alm mindenesetre azt mondta: a cég arra számít, hogy a zöld hidrogén kínálata jelentősen növekedni fog a következő néhány évben, mivel a technológia számos iparágban segítheti a Co2-kibocsátás csökkentését.

A közúti szállítások zöldítése jelentős kihívás elé állítja a gyártókat: a Nemzetközi Energiaügynökség a 2021-es jelentésében is azt írta "fejlett technológiákra van szükség a nagy teljesítményű töltéshez és/vagy nagyméretű akkumulátorokhoz". A piacon a verseny éles, a Volvo a Teslával és a Daimler Truckkal versenyez, utóbbival egyrészt osztozik a hidrogén üzemanyagcellás technika létrehozásán, másrészt mindkét cég egyaránt fejleszt akkumulátoros-elektromos járműveket is.

Martin Daum, a Daimler Truck igazgatótanácsának elnöke a CNBC-nek nyilatkozva korábban azzal indokolta, hogy a cég nem választott a két technológia közül, mert mindkettőnek megvan a maga helye. „Általánosságban azt lehet mondani: ha városi szállítást célozzuk, ahol kisebb mennyiségű energiára van szükségünk, és egy parkolóhelyen fel lehet tölteni éjszaka az utókat, akkor biztosan jó megoldás az akkumulátorokkal szerelt elektromos teherautók használata. De abban a pillanatban, amikor úton vagy, amikor Stockholmból Barcelonába mész... véleményem szerint valami olyasmire van szükséged, amit jobban tudsz szállítani, és ahol jobban tudsz tankolni, és ez végső soron a H2." – mondta. Szerinte túl kockázatos lenne a vállalatának, ha most egyetlen technológia mellett tenné le a voksát, hiszen a kérdés még nem dőlt el.

Forrás: https://www.cnbc.com

A bejegyzésben foglaltak kizárólag az író személyes véleményét tükrözik és nem tekinthetőek az Erste Bank Hungary Zrt., az Erste Befektetési Zrt. vagy az Erste Alapkezelő Zrt. hivatalos szakmai álláspontjának. A bejegyzés tartalma nem minősül befektetési ajánlatnak, ajánlattételi felhívásnak, befektetési tanácsadásnak vagy adótanácsadásnak.

Címlapkép: Getty Images

Higgy magadban és indíts Erste Future befektetést!

SZTORI

Hol késik a Fed kamatvágás?

Ahogy ezt az ErsteMarket hasábjain is megírtuk*, Jerome Powell Fed elnök kedden az elmúlt hónapoknál megszokotthoz képest szigorúbb hangnemet...

Lassított a jegybank
SZTORI

Lassított a jegybank

A Monetáris Tanács mai ülésének eredménye 50...

Mekkorát szól a szója?
AGRÁR SAROK

Mekkorát szól a szója?

Miközben a megváltó növényeket keresgetjük - amelyek ismét meglendítik a növénytermesztés szekerét - rendre megfeledkezünk arról, hogy másoknak is...

2024. április 25.

Az Erste Befektetési Zrt. (székhelye: 1138 Bp., Népfürdő utca 24-26., 8. emelet; "az Erste") EZEN oldalon található adatkezelési tájékoztató ismeretében, a "Mentés" gomb megnyomásával egyértelműen és kifejezetten hozzájárulok ahhoz, hogy az Erste a jelen regisztráció során megadott valamennyi személyes adatomat kezelje abból a célból, hogy az Erste Befektetési Zrt. részemre az általa nyújtott befektetési szolgáltatásokkal kapcsolatos gazdasági reklámot közvetlen üzletszerzés módszerével küldjön, az adatkezelési tájékoztatóban foglalt időtartamig.

A "Mentés" gombra való kattintással továbbá hozzájárulok ahhoz, hogy az Erste Befektetési Zrt. az Erste Bank Hungary Zrt. (1138 Bp., Népfürdő utca 24-26.; a „Bank”) részére a jelen regisztráció során megadott valamennyi személyes adatomat továbbítsa annak érdekében, hogy a Bank részemre az általa nyújtott pénzügyi szolgáltatásokkal kapcsolatos gazdasági reklámot közvetlen üzletszerzés módszerével küldjön a Bankoldalon található adatkezelési tájékoztatójában foglaltak szerint az ott meghatározott időtartam alatt.

Erste tájékoztatását elfogadom, miszerint Erste a személyes adataimnak feldolgozásával az Idealap Kft.-t bízta meg adatfeldolgozási szerződés keretében.

Ezen felül tudomásul veszem, hogy jelen hozzájárulásomat akár az info@ersteinvestment.hu címre küldött nyilatkozatommal, akár a 06-1-2355-151 telefonszámon az Erste ügyfélszolgálatán, akár személyesen bármelyik Erste bankfiókban bármikor korlátozás és indokolás nélkül visszavonhatom.

Rendben