Továbbra is borús volt a hangulat az amerikai határidős piacokon. A Dow Jones és az S&P 500 egyaránt 1,1%-os, míg a Nasdaq 0,9%-os mínuszban volt a mai nyitás előtt, a nyitás utáni percekben viszont már vegyes a kép. 218 ezer friss munkanélküli-segély kérelmet...
Továbbra is borús volt a hangulat az amerikai határidős piacokon. A Dow Jones és az S&P 500 egyaránt 1,1%-os, míg a Nasdaq 0,9%-os mínuszban volt a mai nyitás előtt, a nyitás utáni percekben viszont már vegyes a kép.
218 ezer friss munkanélküli-segély kérelmet nyújtottak be múlt héten az Egyesült Államokban, ami jóval több a becsült 200 ezernél és az egy héttel korábbi 197 ezernél. A folyamatos kérelmek száma 1,317 millió, ez 6 ezerrel kevesebb, mint a szakértői becslés, és 25 ezerrel kisebb az előző, 1,342 milliós mérésnél.
A Kohl’s is csatlakozik a gyengén teljesítő áruház láncokhoz a ma piacnyitás előtt közzétett jelentésével. A cég a 2023-as pénzügyi év első negyedévében mindössze 11 cent egy részvényre jutó eredmény ért el, szemben a 71 centes elemzői várakozással és a 105 centes egy évvel ezelőtti eredménnyel. A gyenge eredményt a jelentősen megnövekvő költségek okozták, ugyanis a cég 3,47 milliárd dolláros bevétele nem maradt el ennyire a 3,71 milliárdos várakozástól. A cég a korábbi 7-7,5 dollárról 6,45-6,85 dollárra csökkentette a 2023-as gazdasági évre vonatkozó EPS előrejelzését. A vállalat részvényei a gyenge Walmart és Target gyorsjelentés után már tegnap is jelentős (11%-os) mínuszban zártak, de a mai nyitás előtt további 6,5%-kal kerültek lejjebb.
Arra kérte részvényeseit a Spirit Airlines vezetősége, hogy ne fogadják el a JetBlue részvényenként 30 dolláros (bizonyos körülmények között akár 33 dolláros) felvásárlási ajánlatát. A JetBlue korábban már próbálkozott egy 33 dolláros ajánlattal, de azt visszautasították. A Spirit a Frontier Airlines-szal kíván összeolvadni, míg a JetBlue attól fél, hogy ezzel ellenfele túl nagy veszélyt jelentene rájuk a fapados légitársaságok piacán.
Szaúd-Arábiában épít gyárat a Lucid elektromos autógyártó. A jelenlegi 350 ezres amerikai gyártókapacitás így 155 ezerrel bővülhet 2025 végéig. Az új üzemben készülő járművekkel elsősorban a helyi piacot szolgálnák ki. Ha a beruházás sikeres lesz, akkor a 2030-ra kitűzött, évi félmillió autó legyártását célzó tervet akár öt évvel korábban teljesíthetik.
a biztonságos befektetések
kedvelőinek.
A jelen dokumentumban foglalt információk az Erste Befektetési Zrt. (székhely: 1138 Budapest, Népfürdő u. 24-26.; tev. eng. szám: E-III/324/2008 és III/75.005-19/2002; tőzsdetagság: BÉT Zrt.; a továbbiakban: Társaság) által hitelesnek tartott forrásokon alapulnak, de azokért a Társaság szavatosságot vagy felelősséget nem vállal. A jelen dokumentumban foglaltak nem minősíthetők befektetésre való ösztönzésnek, befektetési tanácsadásnak, értékpapír jegyzésére, vételére, eladására vonatkozó felhívásnak vagy ajánlatnak. Felhívjuk szíves figyelmét arra, hogy a múltbeli teljesítmények, illetve jövőbeli becslések nem nyújtanak garanciát a jövőbeli teljesítményre nézve. A tőkepiaci és makrogazdasági helyzetet, a befektetések és azok hozamai alakulását olyan tényezők alakítják, melyre a Társaságnak nincs befolyása, a befektető által hozott döntés következményei a Társaságra nem háríthatók át. A jelen dokumentumban foglaltak – teljes vagy részleges – felhasználása, többszörözése, publikálása, átdolgozása, terjesztése kizárólag a Társaság előzetes írásos engedélyével lehetséges. A jelen dokumentumban foglaltak kiadásuk időpontjában érvényesek. További részletek:Erste Market Dokumentumok – Erste Market oldalon, illetve a Társaság ügyletek előtti tájékoztatásról szóló hirdetményében.