Hétfő
máj. 23.
00:00
Fogyasztói bizalmi index (HU)
Időszak: máj., előző: -20
10:00
IFO üzleti hangulatindex (GE)
Időszak: máj., előző: 91.8, várt: 91
14:30
Chicagói Fed index (US)
Időszak: ápr., előző: 0.44
z.u.
Zoom (US)
Időszak: 2023 Q1, előző: 0.92, várt: 0.87
Kedd
máj. 24.
02:30
Feldolgozóipari beszerzési menedzser index (JP)
Időszak: máj., előző: 53.5
09:00
Átlagos bruttó béremelkedés (év/év) (HU)
Időszak: márc., előző: 31.7%
09:30
Szolgáltatóipari beszerzési menedzser index - előzetes (GE)
Időszak: máj., előző: 57.6, várt: 57.8
09:30
Feldolgozóipari beszerzési menedzser index - előzetes (GE)
Időszak: máj., előző: 54.6, várt: 54
10:00
Szolgáltatóipari beszerzési menedzser index - előzetes (EMU)
Időszak: máj., előző: 57.7, várt: 58.1
10:00
Feldolgozóipari beszerzési menedzser index - előzetes (EMU)
Időszak: máj., előző: 55.5, várt: 55
10:30
Szolgáltatóipari beszerzési menedzser index - előzetes (UK)
Időszak: máj., előző: 58.9
10:30
Feldolgozóipari beszerzési menedzser index - előzetes (UK)
Időszak: máj., előző: 55.8
15:45
Feldolgozóipari beszerzési menedzser index (US)
Időszak: máj., előző: 59.2, várt: 57.9
15:45
Beszerzési menedzser index (US)
Időszak: máj., előző: 56
15:45
Szolgáltatóipari beszerzési menedzser index (US)
Időszak: máj., előző: 55.6, várt: 55.2
16:00
Új lakás építések (hó/hó) (US)
Időszak: ápr., előző: -8.6%, várt: -1.7%
16:00
Új lakás értékesítések (ezer/hó) (US)
Időszak: ápr., előző: 763, várt: 750
16:00
Richmondi Fed feldolgozóipari index (US)
Időszak: máj., előző: 14, várt: 9
Szerda
máj. 25.
08:00
GDP (év/év, munkanaphatással igazított) (GE)
Időszak: Q1, előző: 3.7%, várt: 3.7%
13:00
Jelzáloghitel igénylések (US)
Időszak: máj., előző: -11%
14:30
Tartós cikkek rendelésállománya (hó/hó) (US)
Időszak: ápr., előző: 0.8%, várt: 0.6%
20:00
Fed jegyzőkönyv (US)
Időszak: máj.
22:20
Nvidia (US)
Időszak: 2023 Q1, előző: 0.78, várt: 1.30
Csütörtök
máj. 26.
09:00
Munkanélküliségi ráta (HU)
Időszak: ápr., előző: 3.7%
09:00
MNB egyhetes betéti tender (HU)
Időszak: máj., előző: 6.45%
ny.e.
Alibaba (US)
Időszak: 2022 Q4, előző: 6.04, várt: 7.10
14:30
Tartós munkanélküli-segély kérelmek (ezer fő/hét) (US)
Időszak: máj., előző: 1317
14:30
GDP (negyedév/negyedév, évesített) - előzetes (US)
Időszak: Q1, előző: -1.4%, várt: -1.3%
14:30
Friss munkanélküli-segély kérelmek (ezer fő/hét) (US)
Időszak: máj., előző: 218
16:00
Függőben lévő lakásértékesítések (év/év) (US)
Időszak: ápr., előző: -8.9%
z.u.
Autodesk (US)
Időszak: 2023 Q1, előző: 0.48, várt: 1.34
03:30
Ipari vállalatok profittömege (CHN)
Időszak: ápr., előző: 4.2%
14:30
PCE infláció (év/év) (US)
Időszak: ápr., előző: 6.6%, várt: 6.3%
14:30
PCE maginfláció (év/év) (US)
Időszak: ápr., előző: 5.2%, várt: 4.9%
14:30
Személyi jövedelmek (hó/hó) (US)
Időszak: ápr., előző: 0.5%, várt: 0.5%
14:30
Személyi kiadások (hó/hó) (US)
Időszak: ápr., előző: 1.1%, várt: 0.6%
16:00
Michigani Egyetem fogyasztói bizalmi index - végleges (US)
Időszak: máj., előző: 59.1, várt: 59.1
Vasárnap
máj. 29.

Itt jelentkezhet be korábban regisztrált Erste Market hozzáférésével.
Amennyiben korábban csak hírleveleinket kapta, és nem regisztrált, akkor hozzáférését ezen az oldalon tudja aktiválni.

Twitter

Facebook

Reddit

Discord

Whatsapp

Messenger

Telegram

WeChat

BEFEKTETÉS

Felszállhatnak-e végre az idén a légitársaságok részvényei?

BEFEKTETÉS
BEFEKTETÉS2022. április 19.   10:40

A hosszú hétvégék és az ünnepek a turisztikai ipar legfontosabb napjait jelentik: mindenki ilyenkor utazik. Az idén ráadásul sokkal többen, mint az elmúlt, járvánnyal terhelt években. Az amerikai gyorsjelentési szezon most indult el, és a Delta Air Lines máris a várakozásokat felülmúló első negyedévi eredményről számolt be, mivel a magasabb viteldíjak ellensúlyozták az üzemanyagköltségek növekedését. Ennek hatására a teljes iparág részvényei ralizni kezdtek.

A befektetés nem kiváltság!

Indítson rendszeres megtakarítást egy olyan jövőbe, amiben igazán hisz

A Delta azt mondta, hogy az utasok lenyelték az áremelkedést, a jegyek viszont tovább drágulhatnak, az orosz-ukrán háború miatt ugyanis elszabadultak az üzemanyagárak. Két tényező viszont a részvényesek pártján áll. Az egyik, hogy a piacon konszolidációs folyamatok kezdődtek el, egymással szövetségre lépnek légicégek, vagy felvásárolják egymást – írja az Investors.com. Ez a tendencia pedig csökkentheti a versenyt, növelheti a nyereséget, ami végső soron kedvez a részvényeseknek.
A másik a covid-19 járvány csillapodása, ami visszahozhatja végre a békeidők forgalmát. Nem az idén persze - a Nemzetközi Légi Közlekedési Szövetség (IATA) várakozásai szerint 2024-ben éri csak el az utasok száma a 4 milliárdot (egy utasnak számítva a több ágazatra kiterjedő átszállásos utakat), ami meghaladja a járvány előtti szintet.

A kormányokon múlik sok minden

Az biztos, hogy a forgalom növekedése nem a potenciális utasokon múlik. „Az emberek utazni akarnak, ezen az omikron sem változtatott” – mondta Willie Walsh, az IATA főigazgatója. A szövetség viszont ennek ellenére az idén még csak a 2019-es légiforgalom 83 százalékára számított legutóbbi elemzésében.

Az iparág felépülésének a tempója főleg a kormányokon és a bevezetett korlátozásokon múlik. A légicégek legalább annyit szeretnének elérni, hogy minden utazási korlátozást oldjanak fel a WHO által elfogadott vakcinákkal teljes körűen beoltottak számára, se teszteléssel, se karanténnal ne vegzálják az ilyen utasokat. A be nem oltott utazókat pedig teszteljék le, és ha negatív az eredmény, akkor ne zárják őket karanténba. Illetve általánosságban azt, hogy ismerjék el végre: egy utazó sem jelent nagyobb veszélyt a közösségre, mint egy helyi lakos, aki ugyanúgy lehet covidos, mint a külföldi. Ennek persze elég nehéz érvényt szerezni, ha a világ valamelyik pontján felbukkan egy új variáns. Az alfa - eredetileg brit -, a delta (indiai) és az omikron (dél-afrikai) variációk megjelenésére azonnali zárlattal reagáltak a kormányok.

A régiók eltérő ütemben lábalnak ki

Az már látszik, hogy az ázsiai-csendes-óceáni térség le fog maradni a légiforgalom felépülésében, mert ott mindig is nagyon durvák voltak a járványügyi szigorítások. Az Egyesült Államokban viszont nagyrészt visszatértek a normális mederbe a dolgok, így ott már 2023-ra visszatérhet a járvány előtti forgalom, és Európa is a gyorsabban kilábaló térségek között lesz.

Eddig minden szép és jó lenne, csakhogy az idén kitört az orosz-ukrán háború, ami azonnal a mélybe lökte a légicégek árfolyamát. Az IATA ugyan bizakodó, általában véve a légi közlekedés ellenálló ugyanis az ilyen sokkhatásokkal szemben, és ez a konfliktus valószínűleg nem befolyásolja a légi közlekedés hosszú távú növekedését. Ennek ellenére egyértelmű, hogy vannak lefelé mutató kockázatok, különösen a konfliktusnak kitett piacokon.

Az érzékenységi tényezők közé tartozik a szankciók és/vagy légtérlezárások földrajzi kiterjedése, súlyossága és időtartama. Ezek a hatások a legsúlyosabban Oroszországban, Ukrajnában és a szomszédos területeken lennének érezhetőek. A covid-19 előtt Oroszország a légi közlekedési szolgáltatások 11. legnagyobb piaca volt az utasok számát tekintve, beleértve a nagy belföldi piacot is. Ukrajna a 48. helyen végzett.

Nem a Wizz Airnek áll a zászló

Az elemzők véleménye a légicégek részvényeivel kapcsolatban vegyes. A Ryanairt a Marketwatchon vételre ajánlják, 127,4 dolláros az átlagos célár, amit a szakértők várnak. Jelenleg az ír légitársaság papírja 95 dollár alatt forog.

A Wizz Airt ezzel szemben csupán tartásra javasolják, ami érhető a társaság napokban megjelent bejelentése után, miszerint a cég a 2022-es pénzügyi évben megnövekedett nettó veszteségről számol be, és a nyári szezonhoz közeledve kezdve lát majd némi fellendülést. A kelet-európai fókuszú légitársaságot súlyosabban érinti az orosz-ukrán konfliktus, mint más iparági szereplőket, továbbra is szünetelnek az Oroszországba, Ukrajnába és Moldovába tartó, illetve onnan induló járatok, az érintett kapacitást a Wizz Air hálózata más részeire csoportosította át.

A többi légitársasággal kapcsolatban vegyesen vélekednek a szakértők. Az orosz-ukrán konfliktus miatt elszabaduló kőolajár miatt fontos szerepe lehet egy légicég megítélésében annak is, hogy az adott társaság rendelkezik-e olyan fedezettel, ami védelmet nyújt az üzemanyagárak ingadozása ellen. Ezek olyan szerződések, amelyek biztosítják, hogy a cég egy megszabott áron vásárolhat később kerozint. A Delta, az American és a United például nem rendelkezik ilyen üzemanyag-fedezetekkel. A Deltát mostanában inkább vételre ajánlják, és az American Airlines is egyre több vételi ajánlást gyűjtött be, bár a Yahoo Finance-nél az általános ajánlás a tartás. A United valahol a vétel és a tartás között van.

Az Investor.com szerint azonban még a fedezeti ügyletet alkalmazó vállalatok számára is kihívást jelentenek az emelkedő árak. Az Alaska Air Group például kénytelen volt emiatt csökkenteni a járatai számát.  Az előrelátó stratégia azonban tetszik a piacnak, ez a légicég ugyanis erős vételre ajánlott a szakportál szerint.

Forrás: Investors.com, IATA, Yahoo Finance, Investor.com

A bejegyzésben foglaltak kizárólag az író személyes véleményét tükrözik és nem tekinthetőek az Erste Bank Hungary Zrt., az Erste Befektetési Zrt. vagy az Erste Alapkezelő Zrt. hivatalos szakmai álláspontjának. A bejegyzés tartalma nem minősül befektetési ajánlatnak, ajánlattételi felhívásnak, befektetési tanácsadásnak vagy adótanácsadásnak.

Címlapkép: GettyImages

A befektetés nem kiváltság!

Indítson rendszeres megtakarítást egy olyan jövőbe, amiben igazán hisz

USA Pre-market piac 13 órától

Amerikai részvények már piacnyitás előtt is a NetBroker-ben!

Az Erste Befektetési Zrt. (székhelye: 1138 Bp., Népfürdő utca 24-26., 8. emelet; "az Erste") EZEN oldalon található adatkezelési tájékoztató ismeretében, a "Mentés" gomb megnyomásával egyértelműen és kifejezetten hozzájárulok ahhoz, hogy az Erste a jelen regisztráció során megadott valamennyi személyes adatomat kezelje abból a célból, hogy az Erste Befektetési Zrt. részemre az általa nyújtott befektetési szolgáltatásokkal kapcsolatos gazdasági reklámot közvetlen üzletszerzés módszerével küldjön, az adatkezelési tájékoztatóban foglalt időtartamig.

A "Mentés" gombra való kattintással továbbá hozzájárulok ahhoz, hogy az Erste Befektetési Zrt. az Erste Bank Hungary Zrt. (1138 Bp., Népfürdő utca 24-26.; a „Bank”) részére a jelen regisztráció során megadott valamennyi személyes adatomat továbbítsa annak érdekében, hogy a Bank részemre az általa nyújtott pénzügyi szolgáltatásokkal kapcsolatos gazdasági reklámot közvetlen üzletszerzés módszerével küldjön a Bankoldalon található adatkezelési tájékoztatójában foglaltak szerint az ott meghatározott időtartam alatt.

Erste tájékoztatását elfogadom, miszerint Erste a személyes adataimnak feldolgozásával az Idealap Kft.-t bízta meg adatfeldolgozási szerződés keretében.

Ezen felül tudomásul veszem, hogy jelen hozzájárulásomat akár az info@ersteinvestment.hu címre küldött nyilatkozatommal, akár a 06-1-2355-151 telefonszámon az Erste ügyfélszolgálatán, akár személyesen bármelyik Erste bankfiókban bármikor korlátozás és indokolás nélkül visszavonhatom.

Rendben

Elfogadom
Jelen weboldal használatával hozzájárul a cookie-k használatához. Bővebben itt