Hétfő
szept. 26.
00:00
Fogyasztói bizalmi index (HU)
Időszak: szept., előző: -49.2
02:30
Feldolgozóipari beszerzési menedzser index (JP)
Időszak: szept., előző: 51.5
10:00
IFO üzleti hangulatindex (GE)
Időszak: szept., előző: 88.5, várt: 86
14:30
Chicagói Fed index (US)
Időszak: aug., előző: 0.27
Kedd
szept. 27.
03:30
Ipari vállalatok profittömege (CHN)
Időszak: aug., előző: 0.8%
08:00
Gépipari rendelésállomány (év/év) (JP)
Időszak: aug., előző: 10.7%
14:00
MNB kamatdöntés (HU)
Időszak: szept., előző: 11.75%, várt: 12.63%
14:30
Tartós cikkek rendelésállománya (hó/hó) (US)
Időszak: aug., előző: -0.1%, várt: -0.1%
15:00
FHFA házárindex (US)
Időszak: júl., előző: 0.1, várt: 0
16:00
Conference Board fogyasztói bizalmi index (US)
Időszak: szept., előző: 103.2, várt: 104.5
16:00
Richmondi Fed feldolgozóipari index (US)
Időszak: szept., előző: -8, várt: -10
16:00
Új lakás építések (hó/hó) (US)
Időszak: aug., előző: -12.6%, várt: -2.2%
16:00
Új lakás értékesítések (ezer/hó) (US)
Időszak: aug., előző: 511, várt: 500
Szerda
szept. 28.
13:00
Jelzáloghitel igénylések (US)
Időszak: szept., előző: 3.8%
16:00
Függőben lévő lakásértékesítések (év/év) (US)
Időszak: aug., előző: -22.52%
Csütörtök
szept. 29.
09:00
MNB egyhetes betéti tender (HU)
Időszak: szept., előző: 11.75%
11:00
Fogyasztói bizalom - végleges (EMU)
Időszak: szept., előző: -28.8
14:00
Fogyasztói árindex (év/év) - előzetes (GE)
Időszak: szept., előző: 7.9%, várt: 8.9%
14:30
GDP (negyedév/negyedév, évesített) - végleges (US)
Időszak: Q2, előző: -0.6%, várt: -0.6%
14:30
Tartós munkanélküli-segély kérelmek (ezer fő/hét) (US)
Időszak: szept., előző: 1379
14:30
Friss munkanélküli-segély kérelmek (ezer fő/hét) (US)
Időszak: szept., előző: 213
22:15
Nike (US)
Időszak: 2023 Q1, előző: 1.16, várt: 0.94
01:30
Munkanélküliségi ráta (JP)
Időszak: aug., előző: 2.6%, várt: 2.5%
01:50
Ipari termelés (év/év) (JP)
Időszak: aug., előző: -2%, várt: 1.8%
01:50
Kiskereskedelmi forgalom (év/év) (JP)
Időszak: aug., előző: 2.4%, várt: 2.7%
01:50
Ipari termelés (hó/hó) (JP)
Időszak: aug., előző: 0.8%, várt: -0.2%
03:30
Szolgáltatóipari beszerzési menedzser index (CHN)
Időszak: szept., előző: 52.6, várt: 52.6
03:30
Feldolgozóipari beszerzési menedzser index (CHN)
Időszak: szept., előző: 49.4, várt: 49.4
03:45
Caixin feldolgozóipari beszerzési menedzser index (CHN)
Időszak: szept., előző: 49.5
08:00
Folyó fizetési mérleg (milliárd font) (UK)
Időszak: Q2, előző: -51.673
08:00
GDP (év/év) - végleges (UK)
Időszak: Q2, előző: 2.9%
09:00
Termelői árindex (év/év) (HU)
Időszak: aug., előző: 37.9%
09:55
Munkanélküliségi ráta (GE)
Időszak: szept., előző: 5.5%, várt: 5.5%
09:55
Munkanélküliek számának változása (ezer fő) (GE)
Időszak: szept., előző: 28
11:00
Fogyasztói árindex (év/év) (EMU)
Időszak: szept., előző: 9.1%, várt: 9.7%
11:00
Munkanélküliségi ráta (EMU)
Időszak: aug., előző: 6.6%, várt: 6.6%
14:30
PCE maginfláció (év/év) (US)
Időszak: aug., előző: 4.6%, várt: 4.8%
14:30
PCE infláció (év/év) (US)
Időszak: aug., előző: 6.3%, várt: 6%
14:30
Személyi kiadások (hó/hó) (US)
Időszak: aug., előző: 0.1%, várt: 0.2%
14:30
Személyi jövedelmek (hó/hó) (US)
Időszak: aug., előző: 0.2%, várt: 0.3%
15:45
Chicagói beszerzési menedzser index (US)
Időszak: szept., előző: 52.2, várt: 51.8
16:00
Michigani Egyetem fogyasztói bizalmi index - végleges (US)
Időszak: szept., előző: 59.5, várt: 59.5
Vasárnap
okt. 2.

Itt jelentkezhet be korábban regisztrált Erste Market hozzáférésével.
Amennyiben korábban csak hírleveleinket kapta, és nem regisztrált, akkor hozzáférését ezen az oldalon tudja aktiválni.

BEFEKTETÉS

Felszállhatnak-e végre az idén a légitársaságok részvényei?

BEFEKTETÉS
BEFEKTETÉS2022. április 19.   10:40

A hosszú hétvégék és az ünnepek a turisztikai ipar legfontosabb napjait jelentik: mindenki ilyenkor utazik. Az idén ráadásul sokkal többen, mint az elmúlt, járvánnyal terhelt években. Az amerikai gyorsjelentési szezon most indult el, és a Delta Air Lines máris a várakozásokat felülmúló első negyedévi eredményről számolt be, mivel a magasabb viteldíjak ellensúlyozták az üzemanyagköltségek növekedését. Ennek hatására a teljes iparág részvényei ralizni kezdtek.

Erste NetBroker
Kereskedjen közvetlenül
a magyar, az amerikai, az osztrák
és a német piacokon.
Részletek
Erste Netbroker Kereskedjen közvetlenül a magyar, az osztrák, a német és az amerikai piacon Részletek

A Delta azt mondta, hogy az utasok lenyelték az áremelkedést, a jegyek viszont tovább drágulhatnak, az orosz-ukrán háború miatt ugyanis elszabadultak az üzemanyagárak. Két tényező viszont a részvényesek pártján áll. Az egyik, hogy a piacon konszolidációs folyamatok kezdődtek el, egymással szövetségre lépnek légicégek, vagy felvásárolják egymást – írja az Investors.com. Ez a tendencia pedig csökkentheti a versenyt, növelheti a nyereséget, ami végső soron kedvez a részvényeseknek.
A másik a covid-19 járvány csillapodása, ami visszahozhatja végre a békeidők forgalmát. Nem az idén persze - a Nemzetközi Légi Közlekedési Szövetség (IATA) várakozásai szerint 2024-ben éri csak el az utasok száma a 4 milliárdot (egy utasnak számítva a több ágazatra kiterjedő átszállásos utakat), ami meghaladja a járvány előtti szintet.

A kormányokon múlik sok minden

Az biztos, hogy a forgalom növekedése nem a potenciális utasokon múlik. „Az emberek utazni akarnak, ezen az omikron sem változtatott” – mondta Willie Walsh, az IATA főigazgatója. A szövetség viszont ennek ellenére az idén még csak a 2019-es légiforgalom 83 százalékára számított legutóbbi elemzésében.

Az iparág felépülésének a tempója főleg a kormányokon és a bevezetett korlátozásokon múlik. A légicégek legalább annyit szeretnének elérni, hogy minden utazási korlátozást oldjanak fel a WHO által elfogadott vakcinákkal teljes körűen beoltottak számára, se teszteléssel, se karanténnal ne vegzálják az ilyen utasokat. A be nem oltott utazókat pedig teszteljék le, és ha negatív az eredmény, akkor ne zárják őket karanténba. Illetve általánosságban azt, hogy ismerjék el végre: egy utazó sem jelent nagyobb veszélyt a közösségre, mint egy helyi lakos, aki ugyanúgy lehet covidos, mint a külföldi. Ennek persze elég nehéz érvényt szerezni, ha a világ valamelyik pontján felbukkan egy új variáns. Az alfa - eredetileg brit -, a delta (indiai) és az omikron (dél-afrikai) variációk megjelenésére azonnali zárlattal reagáltak a kormányok.

A régiók eltérő ütemben lábalnak ki

Az már látszik, hogy az ázsiai-csendes-óceáni térség le fog maradni a légiforgalom felépülésében, mert ott mindig is nagyon durvák voltak a járványügyi szigorítások. Az Egyesült Államokban viszont nagyrészt visszatértek a normális mederbe a dolgok, így ott már 2023-ra visszatérhet a járvány előtti forgalom, és Európa is a gyorsabban kilábaló térségek között lesz.

Eddig minden szép és jó lenne, csakhogy az idén kitört az orosz-ukrán háború, ami azonnal a mélybe lökte a légicégek árfolyamát. Az IATA ugyan bizakodó, általában véve a légi közlekedés ellenálló ugyanis az ilyen sokkhatásokkal szemben, és ez a konfliktus valószínűleg nem befolyásolja a légi közlekedés hosszú távú növekedését. Ennek ellenére egyértelmű, hogy vannak lefelé mutató kockázatok, különösen a konfliktusnak kitett piacokon.

Az érzékenységi tényezők közé tartozik a szankciók és/vagy légtérlezárások földrajzi kiterjedése, súlyossága és időtartama. Ezek a hatások a legsúlyosabban Oroszországban, Ukrajnában és a szomszédos területeken lennének érezhetőek. A covid-19 előtt Oroszország a légi közlekedési szolgáltatások 11. legnagyobb piaca volt az utasok számát tekintve, beleértve a nagy belföldi piacot is. Ukrajna a 48. helyen végzett.

Nem a Wizz Airnek áll a zászló

Az elemzők véleménye a légicégek részvényeivel kapcsolatban vegyes. A Ryanairt a Marketwatchon vételre ajánlják, 127,4 dolláros az átlagos célár, amit a szakértők várnak. Jelenleg az ír légitársaság papírja 95 dollár alatt forog.

A Wizz Airt ezzel szemben csupán tartásra javasolják, ami érhető a társaság napokban megjelent bejelentése után, miszerint a cég a 2022-es pénzügyi évben megnövekedett nettó veszteségről számol be, és a nyári szezonhoz közeledve kezdve lát majd némi fellendülést. A kelet-európai fókuszú légitársaságot súlyosabban érinti az orosz-ukrán konfliktus, mint más iparági szereplőket, továbbra is szünetelnek az Oroszországba, Ukrajnába és Moldovába tartó, illetve onnan induló járatok, az érintett kapacitást a Wizz Air hálózata más részeire csoportosította át.

A többi légitársasággal kapcsolatban vegyesen vélekednek a szakértők. Az orosz-ukrán konfliktus miatt elszabaduló kőolajár miatt fontos szerepe lehet egy légicég megítélésében annak is, hogy az adott társaság rendelkezik-e olyan fedezettel, ami védelmet nyújt az üzemanyagárak ingadozása ellen. Ezek olyan szerződések, amelyek biztosítják, hogy a cég egy megszabott áron vásárolhat később kerozint. A Delta, az American és a United például nem rendelkezik ilyen üzemanyag-fedezetekkel. A Deltát mostanában inkább vételre ajánlják, és az American Airlines is egyre több vételi ajánlást gyűjtött be, bár a Yahoo Finance-nél az általános ajánlás a tartás. A United valahol a vétel és a tartás között van.

Az Investor.com szerint azonban még a fedezeti ügyletet alkalmazó vállalatok számára is kihívást jelentenek az emelkedő árak. Az Alaska Air Group például kénytelen volt emiatt csökkenteni a járatai számát.  Az előrelátó stratégia azonban tetszik a piacnak, ez a légicég ugyanis erős vételre ajánlott a szakportál szerint.

Forrás: Investors.com, IATA, Yahoo Finance, Investor.com

A bejegyzésben foglaltak kizárólag az író személyes véleményét tükrözik és nem tekinthetőek az Erste Bank Hungary Zrt., az Erste Befektetési Zrt. vagy az Erste Alapkezelő Zrt. hivatalos szakmai álláspontjának. A bejegyzés tartalma nem minősül befektetési ajánlatnak, ajánlattételi felhívásnak, befektetési tanácsadásnak vagy adótanácsadásnak.

Címlapkép: GettyImages

Garantált 11.75% éves hozam
2 év futamidővel

Befektetés egyszerűen, mindenkinek!

Tegyen félre havonta rendszeresen akár kis összegeket is, kötöttségek nélkül.

Kereskedjen mobilon is!

A NetBrokerGO applikációval akár útközben is elérheti a részvénypiacokat!

Az Erste Befektetési Zrt. (székhelye: 1138 Bp., Népfürdő utca 24-26., 8. emelet; "az Erste") EZEN oldalon található adatkezelési tájékoztató ismeretében, a "Mentés" gomb megnyomásával egyértelműen és kifejezetten hozzájárulok ahhoz, hogy az Erste a jelen regisztráció során megadott valamennyi személyes adatomat kezelje abból a célból, hogy az Erste Befektetési Zrt. részemre az általa nyújtott befektetési szolgáltatásokkal kapcsolatos gazdasági reklámot közvetlen üzletszerzés módszerével küldjön, az adatkezelési tájékoztatóban foglalt időtartamig.

A "Mentés" gombra való kattintással továbbá hozzájárulok ahhoz, hogy az Erste Befektetési Zrt. az Erste Bank Hungary Zrt. (1138 Bp., Népfürdő utca 24-26.; a „Bank”) részére a jelen regisztráció során megadott valamennyi személyes adatomat továbbítsa annak érdekében, hogy a Bank részemre az általa nyújtott pénzügyi szolgáltatásokkal kapcsolatos gazdasági reklámot közvetlen üzletszerzés módszerével küldjön a Bankoldalon található adatkezelési tájékoztatójában foglaltak szerint az ott meghatározott időtartam alatt.

Erste tájékoztatását elfogadom, miszerint Erste a személyes adataimnak feldolgozásával az Idealap Kft.-t bízta meg adatfeldolgozási szerződés keretében.

Ezen felül tudomásul veszem, hogy jelen hozzájárulásomat akár az info@ersteinvestment.hu címre küldött nyilatkozatommal, akár a 06-1-2355-151 telefonszámon az Erste ügyfélszolgálatán, akár személyesen bármelyik Erste bankfiókban bármikor korlátozás és indokolás nélkül visszavonhatom.

Rendben

Elfogadom
Jelen weboldal használatával hozzájárul a cookie-k használatához. Bővebben itt