Személycserék a török pénzügyi életben Kisebb korrekciót láthattunk az európai részvénypiacokon pénteken. Bár a FTSE 100 stagnált, de a CAC40 0,5%-ot, a DAX pedig 0,7%-ot csökkent. Az EU elsősorban a kereskedelem politika...
Kisebb korrekciót láthattunk az európai részvénypiacokon pénteken. Bár a FTSE 100 stagnált, de a CAC40 0,5%-ot, a DAX pedig 0,7%-ot csökkent.
Az EU elsősorban a kereskedelem politika terén szeretne jobb viszonyt kialakítani az új amerikai elnökkel, Joe Bidennel. Ezért Németország azt javasolja a többi EU tagországnak, hogy egyelőre halasszák el annak a 4 milliárd dolláros amerikai vámnak a bevezetését, amelyre a WTO döntése alapján lehetőségük lenne, amiért az USA tiltott támogatásban részesítette a Boeinget. A német álláspont szerint nem kell feladni a büntető vámok bevezetésének a lehetőségét, de a jelenlegi időzítés nem megfelelő ehhez, ezért halasztást javasolnak, és azt, hogy majd az új amerikai elnökkel kialakított viszony tekintetében döntsenek a vámokról.
Kezdődik a Brexit tárgyalások utolsó hete. A hétvégén Boris Johnson és Ursula Von der Leyen egyeztettek a Brexittel kapcsolatban, a tárgyalások ma folytatódnak. Korábban mindkét fél november 15-ei határidőt szabott az egyezségnek, így elvileg a hét végére le kéne zárni a tárgyalásokat. Ugyanakkor a vasárnapi határidő jogi szempontból nem kötelező érvényű, csupán azért került meghatározásra, hogy év végéig mind Nagy-Britanniában, mind az EU-ban jogrendbe illeszthető legyen a megállapodás.
Jon Cunliffe, a BoE alelnöke szerint még nem eldöntött tény, hogy a brit bankok jövőre fizethetnek-e osztalékot. A döntés előtt a jegybankároknak még meg kell vizsgálniuk a gazdasági kilátásokat, a bankok tőkehelyzetét és jövedelmezőségét is.
A hétvégén komoly személyi változások történtek a török pénzügyi életben. Erdogan menesztette a jegybank elnökét, majd később egészségi okokra hivatkozva lemondott a pénzügyminiszter, aki ráadásul Erdogan veje. A bejelentésekre a török líra erősödésnek indult, ugyanis a befektetők egy ortodoxabb gazdasági megközelítést várnak. Az elmúlt időszakban a török jegybank nem volt hajlandó kamatot emelni, helyette a devizatartalék elégetésével próbálta a török líra árfolyamát stabilizálni, sikertelenül.
A francia egészségügyi miniszter szerint lassult a járvány terjedése Franciaországban, ennek ellenére szombaton új csúcsra, 86 ezer fölé emelkedett az új megbetegedések száma. A francia kormány előrejelzései szerint az elmúlt hetekben bevezetett szigorú intézkedések következtében november közepe körül tetőzhet majd a járvány. A francia kormány visszavághatja a jövő évi 8%-os GDP növekedési előrejelzést a lezárások negatív gazdasági hatása miatt, ami még jövő év elején is éreztetni fogja hatását.
Olaszországban 2,5 milliárd eurós gazdaságélénkítő csomagot hagytak jóvá, ami a lezárások által leginkább érintett területeken támogatja a vállalkozókat. Ezekben a térségekben novemberben például felfüggesztik az áfa fizetést.
Az Infineon negyedik negyedévi üzemi eredménye felülmúlta a várakozásokat. A társaság 379 millió eurós profitot ért el a 353 milliós elemzői várakozással szemben. A vártnál jobb eredmény fő oka az autóipar gyors felpattanása, ami a társaság szerint tovább folytatódhat, ezért a következő negyedévre vonatkozó üzemi eredményhányadra 16%-ot várnak, szemben a 15% alatti piaci konszenzussal. A vártnál jobb eredmény ellenére a társaság részvényenként 22 centre vágja az osztalékfizetését a tavalyi 27 centről, miközben az elemzők jellemzően 25-27 cent közti osztalékra számítottak.
A Financial Times értesülései szerint két magántőke társaság érdeklődik az Adidas csoporthoz tartozó Reebok iránt. Egyelőre még csak korai, felderítő fázisban tartanak az egyeztetések, és nem biztos, hogy végül ajánlatot is tesznek a sportszer márkára. A Reebok leválasztása az Adidas csoportról az elmúlt években időről-időre napirendre kerülő téma.
A Volkswagen csoporthoz tartozó, kamionok gyártásával foglalkozó Traton 3,7 milliárd dollárért felvásárolja az amerikai Navistar 83%-át. A maradék részesedést már eddig is a Volkswagen csoport birtokolta. A felvásárlás célja, hogy az amerikai piacon erősítse jelenlétét a Volkswagen, mely a MAN és Scania márkanéven elsősorban Európában és Latin-Amerikában van jelen a teherautó piacon.