Kínával egyeztet az EU Oldalazó piacokat láthattunk pénteken Európában. A DAX stagnált, míg a CAC40 0,2%-ot, a FTSE100 pedig 0,5%-ot emelkedett. Az AstraZeneca bejelentette, hogy Nagy-Britanniában folytatják a...
Oldalazó piacokat láthattunk pénteken Európában. A DAX stagnált, míg a CAC40 0,2%-ot, a FTSE100 pedig 0,5%-ot emelkedett.
Az AstraZeneca bejelentette, hogy Nagy-Britanniában folytatják a COVID19 elleni vakcina tesztelését, így mindössze egy hétig tartott szünetelt a kísérlet. A tesztelés felfüggesztését okozó megbetegedéssel kapcsolatban a páciens jogainak védelmére hivatkozva nem hoztak nyilvánosságra részleteket. A közlemény nem tér ki arra, hogy a világ többi részén — ahol biztonsági okok miatt szintén felfüggesztették — is újraindul-e már most a tesztelés. Az Astra Zeneca álláspontja szerint év végére állhat készen az oltóanyag.
A hétvégén Christine Lagarde felszólalt az euró erősödése kapcsán, ami szerinte ellensúlyozta az EKB stimulusának a hatását az inflációnál, így az továbbra is nyomott maradt. Az EKB elnöke ezúton is megerősítette, hogy a jegybank kész bármely eszközén változtatni, amennyiben erre szükség van.
Xi Jinping kínai elnök az EU vezetőivel egyeztet ma. Eredetileg egy EU csúcs keretében került volna sor a találkozóra, de ezt a koronavírus felülírta. Jelentős politikai áttörés elérése nem valószínű a mai egyeztetésen. A cél inkább az, hogy helyreállítsa az EU és Kína viszonyát, ami az elmúlt hónapokban jelentősen romlott például a hongkongi szabályozások változása és az EU emberi jogi aggályai miatt. Gazdasági szempontból a kínai piacnyitás folytatódása lesz a tárgyalások középpontjában.
Ma kezdődik a brit belkereskedelmi törvény parlamenti vitája. A javaslatot a kormánypárt részéről is többen bírálták, ugyanis az szembemegy az EU-val kötött nemzetközi megállapodással, így erősen visszaveti az EU-val való tárgyalásokat a jövőbeli gazdasági kapcsolatokat illetően.
A Moody’s hitelminősítő egy fokozattal „B2” kategóriára rontotta a török államadósság besorolását a fizetési mérleg romlása miatt növekvő kockázatok hatására.
Német lapértesülések szerint még szigorúbb károsanyag kibocsátási előírások jöhetnek 2030-ra. A jelenlegi szabályozás az 1990-es szinthez képest 40%-os üvegházhatású gáz kibocsátás csökkentést ír elő 2030-ra, amit egy új javaslat 55%-ra növelne. A szigorúbb szabályozás többek között az autógyártókat is hátrányosan érintheti.