Credit Suisse Protect Express OneStar Food Delivery USD 20-24
A világjárvány az éttermi szolgáltatókat több fronton is működésük újragondolására késztette. Egyrészt az éttermek ideiglenes bezárása, szigorú korlátozások előírása, másrészt a vállalatok zömében elrendelt távoli munkavégzés révén autós illetve online értékesítésbe kell komoly erőforrásokat fektetni. Mivel a távoli munkavégzés már most sok vállalat rendes üzletmenetének részévé vált, így ez a kiszolgálási irány a hosszú távú fejlődés kulcsa is. A mögöttes részvénykosárban szereplő mindkét amerikai vállalat már komoly tapasztalattal, kipróbált újszerű megoldásokkal és kiépített hálózattal rendelkezik autós és online értékesítésben a hagyományos éttermi fogyasztás mellett, ami komoly előny azon iparági konkurenseikhez képest, melyek csak most nyitnak ebbe az irányba.
McDonald’s
- A világ egyik legnagyobb gyorséttermi lánca
- A 146 milliárd dolláros kapitalizációval rendelkező társaság 200 ezer embert foglalkoztat
- A bevétel 55%-ban franchise jogdíjakból és 45%-ban saját éttermekből származik
- A Codiv-19 miatti étterem bezárások 2020 második negyedévében több mint 20%-os árbevétel visszaesést eredményeztek év/év alapon. Azonban június hónapban ez az érték 12%-ra mérséklődött, júliusra pedig folytatva ezt a tendenciát több piacon már pozitív volt a mérlege. Azaz az autós és online rendelés egyre jobban át tudja venni az éttermi fogyasztás helyét.
- Az amerikai piacon, ahol éttermei több mint harmadát üzemelteti, a júliusi értékesítés év/év alapon 2%-os esést mutat, ami azonban kifejezetten jó érték annak tükrében, hogy a 14 ezer üzletből csak 2 ezer volt nyitva a hónapban.
- Földrajzi bontásban az Egyesült Államok a legfontosabb piac, ahonnan a társaság bevételének 37%-a származik
- Európában terjeszkedést tervez, míg a japán éttermeket üzemeltető holding cégben valamelyeset csökkenteni kívánja részesedését
- Forward 12M P/E: 27.5
- Árfolyam: https://www.bloomberg.com/quote/MCD:US
- A Bloomberg-en szereplő konszenzus célár USD 212.4
- A részvényt 26 elemző javasolja vételre és 10 tartásra
- Kockázatok: Verseny fokozódása a társaság piacán, kereslet csökkenése
Domino’s Pizza
- Amerikai gyorséttermi pizzéria lánc, a világ legnagyobb pizzéria vállalata, mely franchise partnerek és saját bolthálózat mellett kiemelkedő saját ellátási lánccal is rendelkezik.
- A 15 milliárd dolláros piaci kapitalizációval rendelkező társaság 13 ezer embert.
- Az S&P 500 index részét is képező társaságnál a bevétel 58%-a a társaság által üzemeltetett ellátási láncokból származik. További 19% franchise jogdíjakból (köztük nemzetközi franchise-ól), 13% saját üzletekből, és 7% reklámbevételből származik
- Egyike azon kevés vállalatoknak, amely a koronavírus idején kifejezett növekedést ért el (16%-ot emelkedett a második negyedévben, amivel az elemzői várakozásokat is jelentősen meghaladta).
- A Covid-19 miatti étteremi kiszolgálás korlátozására reagálva új, érintésmentes autós kiszolgálást vezetett be, mellyel növelni tudja éttermi értékesítését akkor is, ha újra jelentős étterembezárásokra kerülne sor Amerikában a vírus miatt.
- Az év/év alapon 13,4%-ot növekedett teljes bevétele mellett 28,5%-ot nőve 118,7 millió USD nettó eredménye volt a vállalatnak a júniusban záródó negyedévben, mellyel szintén az elemzői várakozásokon felül teljesített.
- Földrajzi bontásban a bevételek 93%-a az Egyesült Államokból származik
- Nagyrészvényesei között 5%-os részesedéssel a Southeastern Asset Management aktivista befektető is megtalálható
- Forward 12M P/E: 30.2
- Árfolyam: https://www.bloomberg.com/quote/DPZ:US
- A Bloomberg-en szereplő konszenzus célár USD 424.9
- A részvényt 17 elemző javasolja vételre és 12 tartásra
- Kockázatok: Verseny fokozódása a társaság piacán, kereslet csökkenése
Forrás: Bloomberg, Reuters