Nehéz találkozó várható Kisebb csökkenés volt tapasztalható tegnap az európai részvénypiacokon. A DAX 0,4%-ot, a CAC40 0,5%-ot, a FTSE100 0,7%-ot csökkent. Az EKB tegnapi ülésén a várakozásoknak megfelelően nem...
Kisebb csökkenés volt tapasztalható tegnap az európai részvénypiacokon. A DAX 0,4%-ot, a CAC40 0,5%-ot, a FTSE100 0,7%-ot csökkent.
Az EKB tegnapi ülésén a várakozásoknak megfelelően nem változtatott a monetáris kondíciókon és az eszközvásárlási program nagyságán sem. Christine Lagarde helyzetértékelése szerint a gazdasági kilátások nagyon bizonytalanok, ezért szükség esetén készen állnak további intézkedések bevezetésére a jegybanki eszköztár bármely elemének megváltoztatásával. Ez összhangban van az elemzők azon véleményével, hogy decemberben ismét jelentősen kibővíthetik a PEPP programot. Újságírói kérdésre az EKB vezetője elmondta, hogy szerinte a teljes 1.350 milliárd eurós eszközvásárlási keretet fel fogják használni, azonban később kiderült, hogy ebben a kérdésben nincs teljes egyetértés a jegybankárok közt. Ugyanis például Yves Mersch szerint a gazdaság hamarabb talpra állhat, minthogy a keretet teljes terjedelmében felhasználnák.
Ma kezdődik az EU csúcs, melynek témája a 750 milliárd eurós európai gazdaságélénkítő csomag lesz. A piac optimistán tekint az eseményre, miközben a politikusok igyekeznek hűteni a várakozásokat. Mindenesetre roppant nehéz és sok kompromisszumot követelő találkozó várható.
Boris Johnson brit kormányfő 3 milliárd fontos extra keretet biztosíthat az egészségügy számára, hogy felkészüljenek a járvány második hullámára, miközben a napi tesztelési kapacitás maximumát 500 ezer főre tervezik növelni.
Meglepetésre a Daimler is közzétette főbb számait a gyorsjelentés előtt, miközben maga a jelentés csak július 23-án jelenik majd meg. A csoport üzemi eredménye csak 1,68 milliárd euró veszteség lett a várt 2,07 milliárdos veszteséggel szemben. Minden szegmensben jobb lett az eredmény, mint amit a piac várt. A személygépkocsi és a kisbusz üzletágban 1,13 milliárd euró lett a veszteség, miközben a piac 1,4 milliárdot várt. A busz és kamion üzletágban a veszteség 756 millió euró lett a várt 823 milliós veszteséggel szemben. Míg a mobilitás üzletágban 205 millió euró volt a veszteség várt 258 milliós mínusszal szemben.