Gazdasági reformok növelhetik az olasz hiányt Emelkedtek pénteken az európai részvényindexek: a DAX és a CAC40 0,4%-ot, a FTSE100 pedig 1,1%-ot. Nőhet a költségvetési hiány Olaszországban, mivel strukturális...
Emelkedtek pénteken az európai részvényindexek: a DAX és a CAC40 0,4%-ot, a FTSE100 pedig 1,1%-ot.
Nőhet a költségvetési hiány Olaszországban, mivel strukturális átalakításokat szeretnének végrehajtani a gazdaság újraindítása érdekében. Az erről szóló részletes terv azonban majd csak szeptemberre készülhet el. A csomagnak fontos eleme lenne az áfa csökkentése és a nagysebességű vasútvonal fejlesztése. Mivel a javaslat nem csak az idei hiányt növelné, így azt az Európai Unióval is egyeztetni kell majd.
Boris Johnson holnap tárja a parlament elő a korlátozások további enyhítésének menetrendjét, ami a július elejétől érvényes újabb nyitásokról fog dönteni. A brit pénzügyminiszter a fogyasztás élénkítése érdekében az áfa átmeneti csökkentését tervezi, ahogy az történt például Németországban is.
Ma reggel tovább zuhant a WireCard árfolyama arra a kijelentésre, hogy az 1,9 ,milliárd eurós készpénz állomány valószínűleg nem létezik, ezért nem tudja azt a könyvvizsgáló ellenőrizni. Vagyis a befektetők azon reménye is szertefoszlott, hogy csak valamilyen hiba miatt nem tudja a cég igazolni az összeg meglétét. A társaság vezérigazgatója, Markus Braun közös megegyezéssel, azonnali hatállyal lemondott. A vezérigazgató a társaság legnagyobb részvényeseként 7%-nyi részesedéssel rendelkezett, azonban egyes hírek szerint ezt tőkeáttétellel birtokolta, így az árfolyam zuhanása miatt pozíciót legalább részben likvidálni kellett. A Wirecard ugyanakkor azt jelezte, hogy a bankokkal folytatott egyeztetések konstruktívak és a júniusban lejáró hitelkeretet is kibővíthetik. A Moody’s nem ennyire bizakodó és egyszerre 6 fokozattal rontotta a hitelminősítést, ami így egy besorolással van csak a spekulatív (junk) kategória alja fölött.
Nem biztos, hogy a Lufthansa csütörtöki rendkívüli közgyűlése jóváhagyja a 9 milliárd eurós német állami mentőcsomag felvételét. A részvényeseknek eddig csak 38%-a jelezte részvételét az online közgyűlésen. Ha a részvétel 50% alatt marad, akkor nem elég az egyszerű többség, hanem 2/3-os többségre van szükség a közgyűlési pontok jóváhagyásához. Vagyis a jelenlegi helyzetben a 15%-os részesedéssel rendelkező Heinz-Hermann Thiele képes lenne egymagában blokkolni a mentőcsomag elfogadását. A nagytulajdonos korábban már támadta a megállapodás részleteit, de nem árulta el, hogy ennek ellenére támogatni fogja-e annak elfogadását a közgyűlésen. Közben egyre több olyan hír jelenik meg, miszerint mostanra egyik fél sem igazán elégedett a mentőcsomag tartalmával. A részvényesek túlzónak tartják a 20%-os állami tulajdonszerzést, a szakszervezetek még nagyobb állami beleszólást szeretnének a munkahelyek védelme életében, a menedzsment számára pedig némi könnyebbséget jelent, hogy az osztrák és a svájci állam kedvezőbb feltételekkel már kisegítette a Lufthansa helyi leányvállalatait, így némileg javult a csoport pénzügyi helyzete.