Tovább folytatódik a nyitás Európában Erőteljes emelkedés volt tapasztalható tegnap az európai részvénypiacon. A DAX 2,9%-ot, a CAC40 2,2%-ot emelkedett, míg a londoni FTSE100 zárva tartott. Az eszközvásárlási...
Erőteljes emelkedés volt tapasztalható tegnap az európai részvénypiacon. A DAX 2,9%-ot, a CAC40 2,2%-ot emelkedett, míg a londoni FTSE100 zárva tartott.
Az eszközvásárlási program kibővítésére utalt az EKB francia tagja, Francois Villeroy. Szerinte gyors és erőteljes lépésekre van szükség a gazdaság támogatása érdekében. Elsősorban a 750 milliárd eurós járványügyi eszközvásárlási program (PEPP) kibővítésének a lehetősége merül fel, melynél ráadásul még inkább preferálnák a bajba jutott országokat. Az EKB következő ülése június 4-én lesz, a piaci várakozások szerint akár már akkor bejelenthetik a program kibővítését.
A tegnap délelőtt publikált adatok alapján a vártnál gyorsabban javultak a német IFO index kilátásokra vonatkozó mutatói, azonban a jelenlegi helyzetet a vártnál gyengébbnek ítélték meg a gazdasági szereplők.
Emmanuel Macron francia államfő ma jelentheti be az autóipart támogató programját. Ennek valószínűleg része lesz egy új autóvásárlást támogató program is, mely elsősorban a környezetbarát (hibrid vagy elektromos) gépjárművek vásárlását ösztönzi.
Tovább folytatódik a nyitás Európában. Az Egyesült-Királyságban június 1-től kinyithatnak a szabadtéri piacok és autószalonok is, június 15-től pedig az összes bolt folytathatja tevékenységét. Ugyanakkor a vendéglátóhelyek, beleértve a pub-okat is legalább júliusig zárva maradnak. Spanyolország már a nyári turista szezonra készül, ennek érdekében július 1-től megnyitja határait és eltörli a karantén intézkedéseket is. A fokozatos újranyitás Olaszországban sem okozta az új megbetegedések megugrását, tegnap 300 új beteget regisztráltak, ami február vége óta a legalacsonyabb érték.
Lényegében a korábban kiszivárgott híreknek megfelelő mentőcsomagot kapott a német Lufthansa. Az összesen 9 milliárd eurós csomag a következő elemekből áll össze. 5,7 milliárd euróért alárendelt tőke kerül kibocsátásra, amiből 4,7 milliárd számvitelileg tőkeként kerül elszámolásra. Ez után 2020-ban és 2021-ben 4%-os kamatot fizet a Lufthansa, ami 2027-ig fokozatosan 9,5%-ra emelkedik. A kamatfizetési kötelezettség nem teljesítése esetén ezek az elemek tulajdonrésszé konvertálhatók. Lejárata nincs, de negyedévente részben vagy egészben visszahívható. 300 millió euró értékű tőkeemelés részvény formájában, amiért cserébe 20%-os részesedést kap a német állami alap (WSF). Amennyiben felvásárlási célponttá válna a Lufthansa, akkor 25%+1 szavazatnyi részvényre növelheti részesedését a német állam, amivel megakadályozhatja a felvásárlást. A német állam 2 felügyelőbizottsági tagot is jelölhet. A csomag 3 milliárd eurós 3 éves szindikált hitelnyújtással egészül ki. A mentőcsomagot még az EU-nak is el kell fogadnia, de mivel párhuzamosan folytak a tárgyalások, valószínűleg változtatások nélkül jóvá fogják hagyni. Ezt támogatja az is, hogy a német állami alap vállalta, hogy 2023 után értékesíti a részesedését, kivéve ha addig azt a Lufthansa már visszafizette. Bár a csomag alapvetően megfelel a várakozásoknak, az árfolyam tegnap pozitívan reagált a hírre.