Németországban nagyobb károkat okoz a járvány, mint a 2009-es válság Emelkedtek tegnap az európai részvényindexek: a CAC40 0,4%-ot, a DAX 1,2%-ot, a FTSE100 2,0%-ot. Charles Bean, a brit jegybank volt alelnöke, a költségvetési felelősség...
Emelkedtek tegnap az európai részvényindexek: a CAC40 0,4%-ot, a DAX 1,2%-ot, a FTSE100 2,0%-ot.
Charles Bean, a brit jegybank volt alelnöke, a költségvetési felelősség bizottság jelenlegi tagja szerint a brit jegybank közvetlenül a kibocsátótól, az elsődleges piacon is vásárolhatna a jövőben államkötvényeket, mivel szerinte a magánszektor nehézségekbe ütközne a nagy mennyiségű új kibocsátás felszívásánál. A jegybankok, köztük a BoE eddig is vásárolt állampapírokat, viszont mindig csak a másodlagos piacon, ugyanis ha az elsődleges piacon vásárolnak, akkor felmerül a tiltott monetáris finanszírozás vádja.
A német gazdasági miniszter szerint a mostani járvány nagyobb károkat okozhat a német gazdaságnak, mint a 2009-es pénzügyi válság. Éppen ezért már most több pénzt biztosítottak a gazdaság számára, mint tették azt a válságot követően. Németországban a gazdaság támogatásának egyik fontos része a bértámogatás, melyért már 470 ezer rövidített munkaidőre kényszerülő munkavállaló jelentkezett. Egyes hírek szerint ebből 87 ezer a Lufthansa alkalmazottja.
A 2021-es német költségvetést nem fogják elfogadni az eredetileg tervezett június 17-i határidőig. Részben a jövő év körüli gazdasági bizonytalanság miatt, részben pedig azért, mert a jelenlegi gazdaságélénkítő csomag kidolgozása csúszást okozott a jövő évi költségvetés tervezésében.
A hétfői értékek közelében alakult az új koronavírusos megbetegedések száma Európában, egyedül Franciaországban volt kiugróan magas az adat.
A Volkswagen csoport bejelentette, hogy a németországi üzemeiben tervezett 2 hetes leállást 1 héttel meghosszabbítják, így a jelenlegi tervek alapján április 19-én indulhat újra a termelés.
A jelenlegi bizonytalan gazdasági környezetre hivatkozva az Adidas leállította saját részvény vásárlási programját. Idén még további 1 milliárd euró értékben vásárolt volna saját részvényeket a vállalat.
Bár a piaci szereplők körében felmerült, hogy a jelenlegi gazdasági és pénzügyi környezetben csúszhat a Fiat Chrysler csoport és a PSA csoport egyesülése, azonban a szakszervezet azt a tájékoztatást kapta, hogy a tranzakció az eredeti tervek szerint zajlik tovább, abban csúszás nem várható.