Nagy a vita a közös európai kötvényről Emelkedtek tegnap az európai részvényindexek: a DAX 1,8%-ot, a FTSE100 és a CAC40 pedig 4,5%-ot. Az EKB közölte, hogy a vírus miatti 750 milliárd eurós rendkívüli...
Emelkedtek tegnap az európai részvényindexek: a DAX 1,8%-ot, a FTSE100 és a CAC40 pedig 4,5%-ot.
Az EKB közölte, hogy a vírus miatti 750 milliárd eurós rendkívüli eszközvásárlási programjára (PEPP) nem vonatkozik az eszközvásárlásaira egyébként vonatkozó általános, 33%-os kibocsátói korlátozás. A másik eltérés, hogy ebben a programban nem csak 1 évnél hosszabb, hanem akár már 70 napos lejáratú kötvényeket is vásárolnak. A kibocsátói limit eltörlése fontos lépés, ugyanis voltak olyan aggodalmak, hogy a program megvalósítását hátráltatja a jegybank ezen korlátozása, hiszen sok esetben már így is megközelítette a limitet a jegybanki eszközvásárlás.
Francia, spanyol és olasz támogatás, valamint német és holland ellenállás jellemezte az elmúlt két napban a közös európai koronavírus kötvények kibocsátását. Így a második napon sem sikerült megállapodásra jutniuk a pénzügyminisztereknek a közös kötvénykibocsátásról.
20 milliárd svájci frankos, a GDP közel 3%-át kitevő gazdaságélénkítést jelentett be a svájci kormány. Ez elsősorban a bankrendszeren keresztül folyósított, a jegybank és a kormány által támogatott kedvezményes vállalati hiteleket takar.
Határozott csökkenő trendről még nem beszélhetünk Olaszországban az új koronavírusos megbetegedettek számában, de a worldometer adatai alapján tegnap az előző naphoz hasonló, 5.210 új megbetegedést regisztráltak. Spanyolországban tovább emelkedett az új betegek száma és mostanra Spanyolországban már többen veszítették életüket a járványban, mint Kínában. Németországban és Nagy-Britanniában az előző napi szinten maradtak az új megbetegedések, Olaszországhoz hasonlóan itt is a következő napok adatai lehetnek majd a döntők.
A Reuters információi szerint a Volkswagen ugyan hivatalosan április 3-ig jelentette be a termelés szüneteltetését a gyáraiban, valójában ennél jóval hosszabb ideiig is zárva tarthatnak az üzemek, a termelés valószínűleg csak nyárra fog normalizálódni.
Német lapértesülések szerint nyárra térhet vissza teljesen a kereslet a kínai autópiacon a járvány előtti szintre, de már áprilisban is nagyjából 80%-os szintre pattanhat visszaaz új autók vásárlása.
Több más régiós szabályozó testülethez hasonlóan az osztrák felügyelet is megkérte a bankokat, hogy vizsgálják felül osztalékpolitikájukat. Bár úgy látjuk, hogy a Raiffeisen is erős tőkehelyzettel rendelkezik és az eredmény 27%-ának kifizetése nem lenne túlzó, azonban a felügyeleti nyomás hatására csúszások lehetnek az osztalék kifizetésében. A részvényesi közgyűlések összehívásának ellehetetlenülése miatt egyébként is csúsznak az idei osztalékkifizetések, de a bankoknál ez még hosszabb folyamat lehet. A spanyol bankok például várhatóan jövőre fognak csak osztalékot fizetni, viszont akkor egyszerre két évnyit.
A francia cégek egy részén, többek között a Total-on is növekszik a szakszervezetek nyomása, hogy függessze fel osztalékfizetését. A szakszervezet azzal érvel, hogy a részvényesek is viseljék a romló környezet költségét, amit a zuhanó árfolyamon keresztül egyébként már eddig is viseltek a tulajdonosok.