750 milliárd eurós csomag az EKB-tól Tovább zuhantak tegnap az európai részvénypiacok. A FTSE100 4,1%-ot, a DAX 5,6%-ot, a CAC40 6,0%-ot csökkent a tegnapi kereskedésben. Amikor az EKB elnöke, Lagarde bejelentette az új...
Tovább zuhantak tegnap az európai részvénypiacok. A FTSE100 4,1%-ot, a DAX 5,6%-ot, a CAC40 6,0%-ot csökkent a tegnapi kereskedésben.
Amikor az EKB elnöke, Lagarde bejelentette az új kötvényprogramot, azt mondta, hogy nincs határ az euró melletti elkötelezettségükben. Ezzel azt is kifejezte, hogy ha szükséges, nem lesznek szégyenlősek további lépéseket tenni. Azt is hozzátette, hogy különleges időkben különleges lepésekre van szükség. Ma hajnalban egy 750 milliárd eurós csomagot jelentettek be, amelynek keretében az év végéig állami és vállalati kötvényeket fognak vásárolni, olyanokat, amelyeket eddig is vásároltak. Ezzel stabilizálhatják az állampapírpiaci hozamokat. Ugyanis a hozamszintek az elmúlt napokban jelentősen emelkedtek, mivel a piaci szereplők arra spekuláltak és spekulálnak, hogy a kormányok nagy mennyiségű állampapírt bocsátanak ki a közeljövőben a költségvetési segélycsomagok finanszírozására. Ne felejtsük, hogy az államok sok esetben a GDP 10 százalékát is elérő krízis-ellenes csomagokat jelentettek be, amelyek valószínűleg jelentős kötvénykibocsátással fognak járni. A bejelentés hatására az olasz 10 éves államkötvények hozama 100 bázisponttal, míg a görögé 45 bázisponttal esett.
A Handelsblatt értesülései szerint a német kormány az állami garanciavállalásos hiteleknél az eredeti 80% helyett a veszteség 90%-át is hajlandó lenne átvállalni.
Köti az ebet a karóhoz Boris Johnson. Bár a koronavírus miatt a Brexit tárgyalások is csúsznak, ettől függetlenül Johnson továbbra is ragaszkodik ahhoz, hogy az év végéig jussanak megállapodásra, mivel ettől az időponttól teljes mértékben el kíván szakadni az EU-tól.
A korábban vártnál jóval több járatot kénytelen törölni a Lufthansa a koronavírus miatti repülőtér lezárások miatt. A mostani tervek szerint április 19-ig a tervezett járatok csupán 5%-a fog járni, 763 gépből 700 fel sem száll. 2020-ra vonatkozó eredményvárakozást természetesen nem mer még mondani a cég.
A visszaeső kereslethez alkalmazkodva visszavágja európai acéltermelését az ArcelorMittal, ami több európai üzemét is érinti.