A koronavírus elleni védekezésre fordíthatók a még fel nem használt uniós források Emelkedést hozott a pénteki nap az európai tőzsdéken. A DAX 0,8%-ot, a CAC40 1,8%-ot, a FTSE100 2,5%-ot emelkedett. A koronavírus helyzet kezelésére az EU...
Emelkedést hozott a pénteki nap az európai tőzsdéken. A DAX 0,8%-ot, a CAC40 1,8%-ot, a FTSE100 2,5%-ot emelkedett.
A koronavírus helyzet kezelésére az EU óriási, eddig példátlan költségvetési átcsoportosítást tett lehetővé. Ennek lényege, hogy a 2014-2020 közötti, még fel nem használt uniós forrásokat a tagállamok szabadon felhasználhatják a koronavírus elleni védelemre, illetve ezzel összefüggésben a gazdasági károk enyhítésére. Ezzel a lépéssel összesen 37 milliárd eurónyi európai uniós forrás válik szabadon felhasználhatóvá. Ez abban az értelemben nem tekinthető fiskális élénkítésnek, hogy ez az összeg eddig is felhasználható lett volna, de csak célzott programokra.
A Financial Times értesülései szerint Christine Lagarde bocsánatot kért kollégáitól, amiért a csütörtöki EKB ülés alkalmával nem megfelelően kommunikált és azt az üzenetet közvetítette, hogy a jegybanknak nem kell foglalkoznia a növekvő kötvény spreadek-kel.
Az Európai Bizottság szakértője szerint 2020-ban az Eurózóna GDP-je 1%-kal csökkenhet.
Kína Olaszország után Spanyolországnak is felajánlotta segítéségét a koronavírus elleni küzdelemben. Ez az orvosi segítségen túl egészségügyi eszközök biztosítására is kiterjed.
Az ismert eseményeknek köszönhetően a Lufthansa ma profit warning-ot jelentett be. Közölte, hogy az idei tisztított üzemi eredménye jelentősen el fog maradni a tavalyi 2 milliárd eurós szinttől. A légitársaság beszünteti az osztalékfizetést és csökkenti az alkalmazottak napi munkaidejét, ugyanis az elkövetkező hetekben a korábban tervezett kapacitások 70 százalékán fog csak tudni repülni. A cég egyébként jelentős pénzmennyiséggel bír, hiszen 4,3 milliárd euró likviditása és ezen felül még egy 800 millió eurós hitelkerete is van. A flotta 86 százaléka saját kézben van, aminek 90 százaléka tehermentes, s mintegy 10 milliárd euró könyvszerinti értékkel rendelkezik.
Beutazási tilalmat rendelt el a hétvégén a lengyel kormány, ami a repülők felfüggesztését is magával hozza. Ez komoly érvágás a WizzAir-nek, hiszen kapacitásainak 20%-a Lengyelországhoz kapcsolódik. Ez még akkor is komoly kiesés, ha a repülőjegyek iránti kereslet egyébként is csökkenést mutatott.
A Daimler már bejelentette, hogy elhalasztja április elsejére tervezett részvényesi közgyűlését és közgyűlési jóváhagyás hiányában az osztalékfizetés is későbbre tolódhat. Hasonló lépésre valószínűleg több másik társaság is kényszerülhet, így több esetben is csúszhat majd az osztalékok kifizetése.
A jelen dokumentumban foglalt információk az Erste Befektetési Zrt. (székhely: 1138 Budapest, Népfürdő u. 24-26.; tev. eng. szám: E-III/324/2008 és III/75.005-19/2002; tőzsdetagság: BÉT Zrt.; a továbbiakban: Társaság) által hitelesnek tartott forrásokon alapulnak, de azokért a Társaság szavatosságot vagy felelősséget nem vállal. A jelen dokumentumban foglaltak nem minősíthetők befektetésre való ösztönzésnek, befektetési tanácsadásnak, értékpapír jegyzésére, vételére, eladására vonatkozó felhívásnak vagy ajánlatnak. Felhívjuk szíves figyelmét arra, hogy a múltbeli teljesítmények, illetve jövőbeli becslések nem nyújtanak garanciát a jövőbeli teljesítményre nézve. A tőkepiaci és makrogazdasági helyzetet, a befektetések és azok hozamai alakulását olyan tényezők alakítják, melyre a Társaságnak nincs befolyása, a befektető által hozott döntés következményei a Társaságra nem háríthatók át. A jelen dokumentumban foglaltak – teljes vagy részleges – felhasználása, többszörözése, publikálása, átdolgozása, terjesztése kizárólag a Társaság előzetes írásos engedélyével lehetséges. A jelen dokumentumban foglaltak kiadásuk időpontjában érvényesek. További részletek:Erste Market Dokumentumok – Erste Market oldalon, illetve a Társaság ügyletek előtti tájékoztatásról szóló hirdetményében.