Kamatdöntő ülést tart ma az EKB Kisebb csökkenést mutattak tegnap az európai részvénypiacok. A DAX 0,3%-ot, a FTSE100 0,5%-ot, a CAC40 0,6%-ot csökkent. A brit parlament és a felsőház is jóváhagyta a Brexit...
Kisebb csökkenést mutattak tegnap az európai részvénypiacok. A DAX 0,3%-ot, a FTSE100 0,5%-ot, a CAC40 0,6%-ot csökkent.
A brit parlament és a felsőház is jóváhagyta a Brexit törvények implementálását, így azok már csak a királynő aláírására várnak. Ezzel a britek január 31-ével kiléphetnek az EU-ból. Jogilag. Ugyanis a valóságban most kezdődik egy átmeneti időszak, ami alatt igyekeznek szabadkereskedelmi megállapodást kötni, és a legalább az év végégig tartó átmeneti időszak alatt a valóságban nem lehet majd érezni a változást.
Ahogy várható volt, Luigi Di Maio tegnap bejelentette lemondását az Öt Csillag éléről, azonban külügyminiszteri pozícióját továbbra is megőrzi. A hírre főként az olasz bankrészvények reagáltak érzékenyen, hiszen a pártelnök távozása veszélyt jelenthet a törékeny kormánykoalícióra nézve.
Kamatdöntő ülést tart ma az EKB, a monetáris kondíciókon várhatóan nem változtatnak. A kommunikációban is elsorban a stratégiai felülvizsgálat jelenhet majd meg. A folyamatot a megjelent hírek szerint két részre bontanák. Külön vizsgálnák a jegybank fő feladatát, az inflációs cél elérését, és külön kezelnék a jegybank egyéb feladatait, melyek között új célként akár a klímatudatosság is megjelenhet.
Meg nem erősített hírek szerint a Lufthansa holding struktúrává alakulhat át és a repülőgépek karbantartására szakosodott Lufthansa Technik kisebbségi részesedésének tőzsdére vitelére is sor kerülhet. Ez a tranzakció elsősorban új tőkebevonást jelentene. A friss tőke a növekedést, a digitalizációt és akár a felvásárlásokat is támogatná. A Lufthansa Technik 2019 első 9 hónapjában 5,15 milliárd eurós árbevételt és 371 millió eurós EBIT eredményt ért el, de ez már a Lufthansa számára végzett belső feladatok ellátását is tartalmazta.
A Daimler ma reggel közzétette az egész évre vonatkozó üzemi eredményvárakozását. Ez alapján nagyjából 5,6 milliárd eurós üzemi eredményt érhetett el a német autógyártó 2019-ben, szemben a 2018-as 11,1 milliárd euróval és az elemzők által várt 5,9 milliárd euróval. Ez az összeg nem tartalmazza azt a nagyjából 1,1-1,5 milliárd euró közötti extra költséget, ami a környezetvédelmi megfelelésekhez, a bírósági ügyekhez és egyéb, a dízelautókat érintő intézkedésekhez kapcsolódik. Részletes eredményt február 11-én közöl a cég.