Kamatdöntő ülést tart ma az EKB Kisebb csökkenést mutattak tegnap az európai részvénypiacok. A DAX 0,3%-ot, a FTSE100 0,5%-ot, a CAC40 0,6%-ot csökkent. A brit parlament és a felsőház is jóváhagyta a Brexit...
Kisebb csökkenést mutattak tegnap az európai részvénypiacok. A DAX 0,3%-ot, a FTSE100 0,5%-ot, a CAC40 0,6%-ot csökkent.
A brit parlament és a felsőház is jóváhagyta a Brexit törvények implementálását, így azok már csak a királynő aláírására várnak. Ezzel a britek január 31-ével kiléphetnek az EU-ból. Jogilag. Ugyanis a valóságban most kezdődik egy átmeneti időszak, ami alatt igyekeznek szabadkereskedelmi megállapodást kötni, és a legalább az év végégig tartó átmeneti időszak alatt a valóságban nem lehet majd érezni a változást.
Ahogy várható volt, Luigi Di Maio tegnap bejelentette lemondását az Öt Csillag éléről, azonban külügyminiszteri pozícióját továbbra is megőrzi. A hírre főként az olasz bankrészvények reagáltak érzékenyen, hiszen a pártelnök távozása veszélyt jelenthet a törékeny kormánykoalícióra nézve.
Kamatdöntő ülést tart ma az EKB, a monetáris kondíciókon várhatóan nem változtatnak. A kommunikációban is elsorban a stratégiai felülvizsgálat jelenhet majd meg. A folyamatot a megjelent hírek szerint két részre bontanák. Külön vizsgálnák a jegybank fő feladatát, az inflációs cél elérését, és külön kezelnék a jegybank egyéb feladatait, melyek között új célként akár a klímatudatosság is megjelenhet.
Meg nem erősített hírek szerint a Lufthansa holding struktúrává alakulhat át és a repülőgépek karbantartására szakosodott Lufthansa Technik kisebbségi részesedésének tőzsdére vitelére is sor kerülhet. Ez a tranzakció elsősorban új tőkebevonást jelentene. A friss tőke a növekedést, a digitalizációt és akár a felvásárlásokat is támogatná. A Lufthansa Technik 2019 első 9 hónapjában 5,15 milliárd eurós árbevételt és 371 millió eurós EBIT eredményt ért el, de ez már a Lufthansa számára végzett belső feladatok ellátását is tartalmazta.
A Daimler ma reggel közzétette az egész évre vonatkozó üzemi eredményvárakozását. Ez alapján nagyjából 5,6 milliárd eurós üzemi eredményt érhetett el a német autógyártó 2019-ben, szemben a 2018-as 11,1 milliárd euróval és az elemzők által várt 5,9 milliárd euróval. Ez az összeg nem tartalmazza azt a nagyjából 1,1-1,5 milliárd euró közötti extra költséget, ami a környezetvédelmi megfelelésekhez, a bírósági ügyekhez és egyéb, a dízelautókat érintő intézkedésekhez kapcsolódik. Részletes eredményt február 11-én közöl a cég.
A jelen dokumentumban foglalt információk az Erste Befektetési Zrt. (székhely: 1138 Budapest, Népfürdő u. 24-26.; tev. eng. szám: E-III/324/2008 és III/75.005-19/2002; tőzsdetagság: BÉT Zrt.; a továbbiakban: Társaság) által hitelesnek tartott forrásokon alapulnak, de azokért a Társaság szavatosságot vagy felelősséget nem vállal. A jelen dokumentumban foglaltak nem minősíthetők befektetésre való ösztönzésnek, befektetési tanácsadásnak, értékpapír jegyzésére, vételére, eladására vonatkozó felhívásnak vagy ajánlatnak. Felhívjuk szíves figyelmét arra, hogy a múltbeli teljesítmények, illetve jövőbeli becslések nem nyújtanak garanciát a jövőbeli teljesítményre nézve. A tőkepiaci és makrogazdasági helyzetet, a befektetések és azok hozamai alakulását olyan tényezők alakítják, melyre a Társaságnak nincs befolyása, a befektető által hozott döntés következményei a Társaságra nem háríthatók át. A jelen dokumentumban foglaltak – teljes vagy részleges – felhasználása, többszörözése, publikálása, átdolgozása, terjesztése kizárólag a Társaság előzetes írásos engedélyével lehetséges. A jelen dokumentumban foglaltak kiadásuk időpontjában érvényesek. További részletek:Erste Market Dokumentumok – Erste Market oldalon, illetve a Társaság ügyletek előtti tájékoztatásról szóló hirdetményében.