Javítottak a brit kilátásokon a hitelminősítők Csökkenés jellemezte tegnap az európai részvénypiacokat. A CAC40 0,4%-ot, a DAX 0,9%-ot csökkent, míg a brit FTSE100 0,1%-ot emelkedett. Egy hajszállal optimistábbak lettek a...
Csökkenés jellemezte tegnap az európai részvénypiacokat. A CAC40 0,4%-ot, a DAX 0,9%-ot csökkent, míg a brit FTSE100 0,1%-ot emelkedett.
Egy hajszállal optimistábbak lettek a hitelminősítők a brit államadósságot illetően a múlt heti választásokat követően. Az S&P negatívról stabilra javította a kilátásokat, továbbra is fenntartva az eddigi „AAu” hitelminősítést. A Fitch a negatív kilátásokat és az eddigi „AA” hitelminősítést is fenntartotta, ugyanakkor a leminősítés kockázatára való figyelmeztetést megszüntette.
Boris Johnson és miniszterei is kihagyják a januári davosi csúcsot, ugyanis a Brexit sikeres lezárására fognak koncentrálni, így nem fér bele a mentrendjükbe a világgazdasági fórumon való részvétel.
Tegnap ismét többszázezres tüntetés volt Franciaországban a nyugdíjreform ellen, ugyanakkor a francia statisztikai hivatal szerint a sztrájkoknak nem lesz érdemi hatása a gazdasági növekedésre.
A PSA és a Fiat Chrysler csoport tegnap megállapodott az egyesülésről. Ennek eredményeként 50-50%-os tulajdonosként szerepelnek majd az új cégben, melynek nevét egyelőre még nem döntötték el. Az egyesüléssel a világ negyedik legnagyobb autógyártója jön létre 8,7 millió darabos éves termeléssel. Az egyesülés fő oka a költségcsökkentés, ami éves szinten a 3,7 milliárd eurót is elérheti, ez összehasonlításképpen nagyobb, mint a PSA vagy a Fiat csoport 2018-as adózott eredménye. A költségmegtakarítás fő forrása a technológiák megosztása, így alacsonyabbak lehetnek a fejlesztési költségek és közös a beszerzés. Ugyanakkor gyárbezárással és ebből eredő költségcsökkentéssel nem számolnak. A két vállalatcsoport földrajzilag is jól kiegészíti egymást, hiszen, míg a Fiat Chrysler elsősorban Amerikában van jelen, addig a PSA elsősorban Európában ismert. A kínai Dongfeng, mely 12%-ot birtokol a Peugot-ban, csökkenti részesedését és az egyesült vállaltban már csak 4,5%-os tulajdonos lesz annak érdekében, hogy a kínai nagytulajdonos miatti amerikai jóváhagyási kockázatot kiküszöböljék.