Romlott a feldolgozóipar megítélése Emelkedtek tegnap az európai részvényindexek: a DAX 0,9%-ot, a CAC40 1,2%-ot, a FTSE100 2,3%-ot. Boris Johnson olyan törvényt tervez elfogadtatni, mely biztosítaná, hogy ne legyen több...
Emelkedtek tegnap az európai részvényindexek: a DAX 0,9%-ot, a CAC40 1,2%-ot, a FTSE100 2,3%-ot.
Boris Johnson olyan törvényt tervez elfogadtatni, mely biztosítaná, hogy ne legyen több halasztás, vagyis hogy az átmeneti időszak ne tolódhasson ki, és 2020 végével véget érjen az az időszak, amikor Nagy-Britannia az EU nem szavazó tagja. Ez egyúttal azt is jelenti, hogy jövőre el kéne varrni az összes szálat az EU és Nagy-Britannia között, például szükség lenne egy szabadkereskedelmi megállapodásra is (amit Kanadával 7 év alatt kötött meg az EU), ennek sikertelensége viszont egy rendezetlen Brexit szerű állapotot idézhetne elő.
Az összes nagybank megfelelt a BoE stressztesztjén. Ennek ellenére a jegybank úgy döntött, hogy az anticiklikus tőkepuffert 1%-tól 2%-ra emeli fel, azonban az egyéb tőkeszámítási változásokkal együtt ez összességesben csak minimális szigorítást jelent. A BoE számításai szerint a Tier1 tőkekövetelmény 13,7%-ról 14,0%-ra emelkedik.
Ismét romlott a feldolgozóipar megítélése. A tegnap megjelent előzetes beszerzési menedzser indexek alapján Németországban és az Eurózóna egészében is romlott a hangulat a feldolgozóiparban. Viszont a szolgáltatóipari beszerzési menedzser indexek a vártnak megfelelő mértékben emelkedni tudtak. A kompozit indexek Németország és az Eurózóna tekintetében is a novemberi szinten stagnáltak.
Portugália is csatlakozhat a költségvetési többlettel rendelkező országok sorához. Míg az idei évet enyhe, 0,1%-os költségvetési hiánnyal zárhatja a mediterrán ország, a jövő évet 1,9%-os GDP növekedés mellett már 0,2%-os költségvetési többlettel tervezik.
Benoit Coeure, az EKB francia tagja szerint túl sok bank van Európában, ami magas költségeket és alacsony jövedelmezőséget eredményez, ezért szerinte konszolidációra lenne szükség az iparágban.
Novemberben is folytatódott az európai autópiac növekedése. A tavalyi alacsony év végi bázisról 4,5%-kal nőttek az értékesítések, de az idei év egésze még ezzel együtt is 0,3%-kal elmarad a tavalyi évtől. A Volkswagen eladásai 14%-kal, a Daimler értékesítései 7,2%-kal bővültek, a BMW gyakorlatilag stagnált, viszont a Fiat csoport eladásai 1,4%-kal elmaradtak a tavalyi év azonos időszakától.
Médiaértesülések szerint a PSA csoportban 12%-ot birtokló francia állam is támogatja a PSA és a Fiat Chrysler csoport egyesülési terveit. A hír pozitív, hiszen a francia állam ellenállásának jelentős szerepe volt, abban hogy idén a Renault-Fiat egyesülés meghiúsult.