Szorosabb eredmény várható Emelkedtek az európai részvényindexek tegnap. A CAC40 0,2%-ot, a DAX 0,6%-ot emelkedett, a FTSE100 viszont csak stagnált. Választásokat tartanak ma Nagy-Britanniában. Bár a friss...
Emelkedtek az európai részvényindexek tegnap. A CAC40 0,2%-ot, a DAX 0,6%-ot emelkedett, a FTSE100 viszont csak stagnált.
Választásokat tartanak ma Nagy-Britanniában. Bár a friss közvéleménykutatások szerint szorosabb eredmény várható, a piac mindenesetre már megtette tétjeit. A font a dollárral szemben 8 hónapos csúcson várja a mai napot, a brit kitettségű ETF-ekbe pedig masszív beáramlás volt tapasztalható az elmúlt hetekben, például a BlackRock iShares MSCI UK Small Cap UCITS ETF-be három hét alatt 151 millió font áramlott be. Ezek alapján a piac egyértelműen a Konzervatív Párt győzelmére számít.
Kamatdöntő ülést tart ma a török jegybank. A piac ezúttal is meglehetősen megosztott a vágás mértékét illetően, a várakozások 50 és 200 bázispont között szóródnak. A piaci konszenzus azt várja, hogy 14%-ról 12,5%-ra vágják ma a kamatot. Erdogan török elnök már korábban kijelentette, hogy további kamatcsökkentést tart szükségesnek és jövőre egyszámjegyű alapkamatot kíván elérni, amit azonban a piac egyelőre még nem tart reálisnak.
Az EU új klímavédelmi csomagot fogadott el tegnap, melynek célja, hogy 2050-re Európa legyen az első karbon-semleges kibocsátású kontinens. Ennek elérése azonban nem tűnik reálisnak. Elsősorban a széntüzelésű erőműveket akarják visszaszorítani, ami főleg Lengyelország számára hátrányos.
A másik két nagy német autógyártónál néhány nappal később ugyan, de a Volkswagen csoport is publikálta novemberi értékesítési adatait. A csoportszintű eladások 3,9%-kal 586 ezer gépkocsira emelkedtek, a fő húzóerő a 20,2%-os német növekedés volt.
Az autóipari szakszervezet és a Fiat Chrysler képviselői megállapodtak egy új, négy évre szóló kompenzációs csomagban. Ennek eredményeképp a dolgozók még idén kapnak egy egyszeri 9.000 dolláros bónuszt, és a bérköltség is közelebb kerül a GM-éhez, ami óránként 63 dollár. A Fiat Chrysler eddig 55 dolláros óránkénti költséggel dolgozott. Az egyszeri bónusz mintegy 500 millió dollár kiadást jelent, ami részvényenként 30 cent nagyságrendileg. Mivel kemény tárgyalások zajlottak, ezért a piac most örül a megállapodásnak, és 1 százalék körüli emelkedést mutatnak a Fiat részvények Milánóban.
A jelen dokumentumban foglalt információk az Erste Befektetési Zrt. (székhely: 1138 Budapest, Népfürdő u. 24-26.; tev. eng. szám: E-III/324/2008 és III/75.005-19/2002; tőzsdetagság: BÉT Zrt.; a továbbiakban: Társaság) által hitelesnek tartott forrásokon alapulnak, de azokért a Társaság szavatosságot vagy felelősséget nem vállal. A jelen dokumentumban foglaltak nem minősíthetők befektetésre való ösztönzésnek, befektetési tanácsadásnak, értékpapír jegyzésére, vételére, eladására vonatkozó felhívásnak vagy ajánlatnak. Felhívjuk szíves figyelmét arra, hogy a múltbeli teljesítmények, illetve jövőbeli becslések nem nyújtanak garanciát a jövőbeli teljesítményre nézve. A tőkepiaci és makrogazdasági helyzetet, a befektetések és azok hozamai alakulását olyan tényezők alakítják, melyre a Társaságnak nincs befolyása, a befektető által hozott döntés következményei a Társaságra nem háríthatók át. A jelen dokumentumban foglaltak – teljes vagy részleges – felhasználása, többszörözése, publikálása, átdolgozása, terjesztése kizárólag a Társaság előzetes írásos engedélyével lehetséges. A jelen dokumentumban foglaltak kiadásuk időpontjában érvényesek. További részletek:Erste Market Dokumentumok – Erste Market oldalon, illetve a Társaság ügyletek előtti tájékoztatásról szóló hirdetményében.