Rugalmasságra van szükség az EKB részéről Erőteljes emelkedést mutattak tegnap az európai részvényindexek. A FTSE100 0,4%-ot, a DAX 1,2%-ot, a CAC40 pedig 1,3%-ot emelkedett. Pozitív meglepetést okozott a novemberi beszerzési menedzser...
Erőteljes emelkedést mutattak tegnap az európai részvényindexek. A FTSE100 0,4%-ot, a DAX 1,2%-ot, a CAC40 pedig 1,3%-ot emelkedett.
Pozitív meglepetést okozott a novemberi beszerzési menedzser indexek felülvizsgálata. A végleges novemberi adatok alapján a német és az eurózónás feldolgozóipari és szolgáltatóipari beszerzési menedzser indexet is felfelé módosították. Viszont az olasz és a francia indexeket is lefelé korrigálták, de az összkép még ezzel együtt is pozitív maradt.
Klaas Knot EKB tag szerint rugalmasságra van szükség ahhoz, hogy a jegybank elérhesse inflációs célját. Ennek a rugalmasságnak lehetne az egyik eleme, hogy szimmetrikussá teszik az inflációs célt, a másik, hogy meghosszabbítják az inflációs cél időhorizontját.
A Ryanair tegnap jelentette be, hogy a Boeing MAX gépek késése miatt csökkentenie kell jövő nyárra tervezett kapacitásait, mivel az eredetileg tervezett 20 repülőgép helyett csak 10-et fognak addigra megkapni. Ennek hatására a kapacitást 157 millió utasról 156 millió utasra vágták vissza. A csökkentés nem jelentős, ráadásul nem is teljesen váratlan, így az árfolyam nem is reagált érdemben a bejelentésre.
Az olasz adóhatósággal került vitába a Fiat Chrysler csoport, ugyanis a hatóság gyanúja szerint a Chrysler megvásárlását követően annak értékét 5,6 milliárd dollárral alábecsülték és ezzel mintegy 1,5 milliárd dollárnyi adót spóroltak meg. Amikor a társaságot Hollandiába regisztrálták be, adózási székhelynek pedig Nagy-Britanniát választották, akkor a tőkenyereség után 27,5%-os adót kellett volna fizetniük Olaszországban, azonban ezt a Chrysler értékének alábecslésével kikerülték. Az adóvitának akár részvényenként 90 centes negatív hatása is lehet. A Fiat Chrysler csoport tagadja az ellene felhozott vádakat.