Az írek elfogadhatatlannak tartják Johnson legújabb javaslatát Késő délutánra erőteljes csökkenés alakult ki tegnap az európai részvénypiacokon. A FTSE100 0,7%-ot, a DAX 1,3%-ot, a CAC40 pedig 1,4%-ot esett. Minimálisan...
Késő délutánra erőteljes csökkenés alakult ki tegnap az európai részvénypiacokon. A FTSE100 0,7%-ot, a DAX 1,3%-ot, a CAC40 pedig 1,4%-ot esett.
Minimálisan változott az infláció szeptemberben az Eurózónában, a várt 1,0%-os stagnálás helyett 0,9%-ra mérséklődött, főleg az alacsony energiaárak miatt, miközben a maginfláció a várakozásnak megfelelően 0,9%-ról 1%-ra emelkedett.
Az írek elfogadhatatlannak tartják a Boris Johnson által megalkotott és várhatóan ma ismertetendő új Brexit megállapodást, ugyanis a logisztikai folyamatokat ugyan simábbá tenné a tervezet (a kamionokat a határtól némileg odébb vámolnák, ami lényegében szintén egy 2025-ig szóló átmeneti megoldás lenne), de az írek elutasítanak minden határ létesítésre irányuló elképzelést. Ugyanakkor nem tudni, hogy a tegnap kiszivárgott részletek mennyire fedik a valóságot, hiszen azokat részben tagadta, részben pedig elismerte Johnson.
A Fitch 2020-ra az eddigi 1,3% helyett már csak 1,1%-os növekedést vár az Eurózónára. Előrejelzésük szerint a német gazdaság a harmadik negyedévben is zsugorodhatott, így technikai recesszióba süllyedhetett, ennek ellenére az idei évben 0,6%-kal, jövőre pedig 0,8%-kal növekedhet a német GDP.
Szeptemberben a WizzAir utasszáma 20%-kal bővült, a légitársaság kapacitáskihasználtsága 94,5% volt. Közben a Ryanair forgalma 8%-kal 14,1 millió utasra emelkedett, kapacitáskihasználtsága még a WizzAir-nél is enyhén magasabb, 96% volt.
A Mercedes anyavállalata, a Daimler csoport 4,5%-kal növelte szeptemberi értékesítéseit az USA-ban, főleg a SUV szegmensbe tartozó GLC és GLE növekedésének köszönhetően. Az értékesítési verseny rendkívül szoros eredményt hozott a német prémium autógyártók között, a BMW 6%-kal növekedett és mindössze 34 gépkocsival, de megverte a Mercedes értékesítéseit. A Volkswagen számára viszont nem jött össze a szeptember, eladásai 12%-kal estek vissza, de a SUV-ok itt is növekedni tudtak.
A jelen dokumentumban foglalt információk az Erste Befektetési Zrt. (székhely: 1138 Budapest, Népfürdő u. 24-26.; tev. eng. szám: E-III/324/2008 és III/75.005-19/2002; tőzsdetagság: BÉT Zrt.; a továbbiakban: Társaság) által hitelesnek tartott forrásokon alapulnak, de azokért a Társaság szavatosságot vagy felelősséget nem vállal. A jelen dokumentumban foglaltak nem minősíthetők befektetésre való ösztönzésnek, befektetési tanácsadásnak, értékpapír jegyzésére, vételére, eladására vonatkozó felhívásnak vagy ajánlatnak. Felhívjuk szíves figyelmét arra, hogy a múltbeli teljesítmények, illetve jövőbeli becslések nem nyújtanak garanciát a jövőbeli teljesítményre nézve. A tőkepiaci és makrogazdasági helyzetet, a befektetések és azok hozamai alakulását olyan tényezők alakítják, melyre a Társaságnak nincs befolyása, a befektető által hozott döntés következményei a Társaságra nem háríthatók át. A jelen dokumentumban foglaltak – teljes vagy részleges – felhasználása, többszörözése, publikálása, átdolgozása, terjesztése kizárólag a Társaság előzetes írásos engedélyével lehetséges. A jelen dokumentumban foglaltak kiadásuk időpontjában érvényesek. További részletek:Erste Market Dokumentumok – Erste Market oldalon, illetve a Társaság ügyletek előtti tájékoztatásról szóló hirdetményében.