Az OECD csökkentette az Eurózóna növekedési előrejelzését Emelkedés jellemezte tegnap az európai részvénypiacokat. A DAX, a FTSE100 és a CAC40 egyaránt 0,6% körüli emelkedést mutatott fel. Tegnap Európában is a...
Emelkedés jellemezte tegnap az európai részvénypiacokat. A DAX, a FTSE100 és a CAC40 egyaránt 0,6% körüli emelkedést mutatott fel.
Tegnap Európában is a jegybankok voltak a figyelem középpontjában. A várakozásoknak megfelelően a BoE szinten tartotta a kamatokat a Brexit bizonytalanságok miatt. Ugyanakkor kisebb meglepetésre a norvég jegybank a nemzetközi trendekkel szembe menve 25 bázisponttal 1,5%-ra emelte az alapkamatot. Bár a hat nagy északi bank számított a kamatemelésre, a nemzetközi szereplőket meglepetésként érte a jegybank lépése.
Az OECD tegnap csökkentette az Eurózóna növekedési előrejelzését. A 2019-es GDP növekedési előrejelzést 1,2%-ról 1,1%-ra, a 2020-as 1,4%-os előrejelzést pedig 1,0%-ra vágta vissza. Ezen belül is jelentősen rontotta a német gazdaság növekedésére vonatkozó előrejelzést, 2019-ben a korábban várt 0,7% helyett csak 0,5% lehet a növekedés, 2020-ra pedig a májusi 1,2%-os becslést 0,6%-ra vágták vissza.
Jean-Claude Juncker optimistán nyilatkozott a Brexittel kapcsolatban, szerinte október 31-ig akár a rendezett Brexit is megvalósulhat. Ezt azt követően mondta, hogy Nagy-Britannia hivatalosan is elküldte új javaslatát az EU-nak, melynek lényege, hogy az ír pótmegoldást a szabályozás EU-hoz való közelítésével tennék szükségtelenné.
Augusztusban a német termelői árindex a korábbi 1,1%-ról 0,3%-ra esett vissza, ami a várt 0,6%-os értékhez képest lényegesen nagyobb csökkenést jelent.
A költségcsökkentés érdekében 2022-ig 6000 német munkavállalóját bocsátaná el a BMW: A leépítés nagyrésze a müncheni központot érintheti majd. A létszámcsökkentés a 12 milliárd eurós megtakarítást célzó költségcsökkentési program része lenne.
A Reuters értesülései szerint a Ryanair a bónuszrendszer átalakításán túl akár 500-700 pilótáját is elbocsáthatja. Közben újabb csúszások lehetnek a Boeing 737 Max-ok átadásában is, a Ryanair most márciusra vagy áprilisra várhatja az új gépeket, ezért felfüggesztették a kifizetéseket a Boeing felé és tárgyalásokat kezdtek a lehetséges kompenzációról. A vártnál később érkező repülőgépek lassíthatják a jövő évi növekedési célok megvalósítását.