Erste kommentár Tegnap jelentős emelkedést mutattak fel mind a tengerentúli, mind az európai indexek. Ebben számos jó hír is szerepet játszott. A tárgyalások újraindulása az USA és Kína között (igaz...
Tegnap jelentős emelkedést mutattak fel mind a tengerentúli, mind az európai indexek. Ebben számos jó hír is szerepet játszott. A tárgyalások újraindulása az USA és Kína között (igaz csak októberben) meg a várakozásoknál jobb szolgáltatóipari beszerzési menedzser index is. Ugyanakkor az elmúlt napok emelkedése után, a rés betöltését követően, egy természetes korrekció belefér a DAX index árfolyamába. Ez eltarthat pár napig, és hasonló oldalazást kellene mutatnia, mint amit 11.900 pont környékén csinált. Itthon az OTP ment nagyot az elmúlt néhány napban, s az is megérkezett az ellenállási szint közelébe. Így itt sem kell elkeseredni, ha néhány napos oldalazás jön, mint korrekció. Különben az OTP árazása (9,5xPE19 és 1,8xPBV) olcsónak mondható.
Összeségében a ma reggeli oldalazó mozgások (kis emelkedés a DAX-ban, kis csökkenés a BUX-ban) természetesnek mondhatók.
Kitartott a pozitív hangulat tegnap az amerikai részvénypiacokon. A Dow 1,4%-kal, az S&P500 1,3%-kal, a Nasdaq 1,8%-kal emelkedett.
Amennyivel rosszabb lett az ISM feldolgozóipari indexe kedden a várakozásoknál, annyival lett jobb a szolgáltatóipari index tegnap augusztus hónapra. Az index 56,4 pontra ugrott a korábbi 53,7 és a várt 54 ponttal szemben, ami arra utal, hogy a szolgáltatóipart továbbra is húzza a belső fogyasztás, míg a lassulás továbbra is csak az amerikai iparra koncentrálódik.
Az amerikai Pénzügyminisztérium tegnap előállt azzal a dokumentummal, amely a gazdasági válság során állami felügyelet alá vont Fannie Mae és Freddie Mac újbóli privatizálásának tervét taglalja. Az intézmények a jelzáloghitelezést hivatottak segíteni az USA-ban, azáltal, hogy a jelzáloghitelek értékpapírosításával nagyobb likviditást és stabilitást nyújtanak a jelzálogpiacnak. A válság során az állam 125 milliárd dollárral tőkésítette fel a vállalatokat, ennél azóta jóval többet fizettek be az állami kasszába, így a befektetők, akik benne ragadtak pozícióikban, régóta várnak arra, hogy megtörténjen a privatizáció. Ehhez azonban úgy tűnik, hogy a mostani lépéssel sem kerültek sokkal közelebb, ugyanis a most publikált tervek sok helyen inkább általánosságban fogalmaznak és sok újdonságot nem tartalmaznak (az állam a jövőben garantálni fogja a vállalatok által kibocsátott értékpapírokat, új versenytársakat kell teremteni a cégeknek, hagyni kell a cégeket, hogy a profitból javíthassák tőkehelyzetüket). Ezek a lépések igen összetettek lennének és az amerikai jelzálogpiacra is kihatással lennének, így a legtöbben úgy vélik, hogy a 2020-as választások előtt a Trump adminisztráció nem mer majd nagyobb lépéseket tenni.
Kisebb emelkedés jellemezte ma az ázsiai piacokat. A Shanghai index stagnált, a Hang Seng 0,2%-ot, a Nikkei pedig 0,4%-ot emelkedett.
A Fitch 1995-óta először minősítette le Hongkongot. A korábbi „AA+” besorolást egy fokozattal, „AA” minősítésre csökkentették, ráadásul negatív kilátásokat fogalmaztak meg. A hitelminősítő a lépést a politikai felfordulással indokolta, az ugyanis tőkekiáramlást és a befektetések visszaesését okozta. Ráadásul az üzleti és szabályozói környezet stabilitása is megkérdőjeleződött.
Annak ellenére, hogy a kiadatási törvényt visszavonták, Hongkongban a hétvégén tovább folytatódhatnak a tüntetések, ugyanis a demonstrálók szerint még messze nem teljesült az összes követelésük.
Az amerikai határidős piacok a pozitív, az európaiak a negatív tartományban voltak ma reggel.
A Waberer’s tegnap piaczárás után jelentette be, hogy felülvizsgálja a Wáberer Hungária Biztosítóban (WHB) fennálló 100 százalékos tulajdonrészét, amely nem része a stratégiai, szállítmányozási és logisztikai fókusznak. A WHB a bruttó jóváírt éves prémium alapján az első 10 nem élet biztosító között van Magyarországon. A biztosító bevételeinek 22 százaléka jön a Waberer’s-től, míg a fennálló 78 százalék harmadik felektől érkezik. A WHB a Waberer’s kamionokat is figyelembe véve mintegy 8 millió euró profitot termel. Ez pedig mintegy 80 millió euróra (részvényenként 4,5 euróra, vagy 1.475 forintra) értékeli a biztosítót, ami magasabb, mint a jelenlegi részvényár. Azt gondoljuk, hogy a kamionok biztosítása éves tendereken fog eldőlni a jövőben is. Ugyanakkor a megindult folyamat időhorizontját nem tudjuk, de valószínűleg egy évnél többet nem vesz igénybe. A hír pozitív.