Galhau szerint a hatás átfordulhat negatívba Mérsékelt csökkenés jellemezte tegnap az európai részvénypiacokat. A főbb indexek, a DAX, a CAC40 és a FTSE100 egyaránt 0,3%-ot csökkent. A német gazdasági...
Mérsékelt csökkenés jellemezte tegnap az európai részvénypiacokat. A főbb indexek, a DAX, a CAC40 és a FTSE100 egyaránt 0,3%-ot csökkent.
A német gazdasági miniszter szerint 50-50% az esélye annak, hogy az EU-nak még idén sikerül kereskedelmi megállapodást kötni az az USA-val. Ahogy a miniszter fogalmazott, mindkét félnek érdeke, hogy megfelelő megoldást találjanak és ne eszkalálódjon tovább a kereskedelmi feszültség. A tárgyalások egyik kritikus pontja az amerikai mezőgazdasági termékek, melyeket az EU nem akar bevenni a tárgyalások körébe.
Az EKB francia tagja, Francois Villeroy de Galhau szerint eddig a negatív kamatnak a bankokra gyakorolt hatása kiegyenlített volt, azonban ha még tovább és még negatívabb kamatkörnyezettel kell megküzdenie a bankoknak, akkor a hatás átfordulhat negatívba. Ezért az EKB vizsgálja annak a lehetőségét, hogy hogyan lehetne a bankokra gyakorolt kedvezőtlen hatást ellensúlyozni. A téma már hónapok óta napirenden van a jegybanknál. Az egyik megoldásnak az tűnik, hogy az eszközök egy részét kivonják a negatív kamatok alól.
Júniusban a Lufthansa utasforgalma 4,5%-kal növekedett, így összesen 13,8 millió utast szállítottak. A kapacitás kihasználtság enyhén javult, 85,2%-ot ért el.
Újabb, idén immár harmadik profitfigyelmeztetését adta ki a Daimler. Június közepén még azt kommunikálták, hogy a tavalyi év szintje körüli EBIT eredményre számítanak, most, mindössze három héttel később viszont már azt jelentették be, hogy a tavalyinál jelentősen rosszabb EBIT eredmény várható. Ennek oka a visszahívások és dízel vizsgálatok miatt megugrott céltartalékolás. A második negyedévet az előzetes számok alapján 1,6 milliárd eurós EBIT veszteséggel zárhatja a társaság.
A Volkswagen szorosabbra fűzi együttműködését a Forddal és befektet a Ford érdekeltségébe tartozó mesterséges intelligenciával foglalkozó Argo nevű cégbe, ami önvezető autók fejlesztésével foglalkozik. A befektetéssel együtt az Argohoz kerül a Volkswagen intelligens önvezető autó fejlesztésével foglalkozó kutatási területe is.
A jelen dokumentumban foglalt információk az Erste Befektetési Zrt. (székhely: 1138 Budapest, Népfürdő u. 24-26.; tev. eng. szám: E-III/324/2008 és III/75.005-19/2002; tőzsdetagság: BÉT Zrt.; a továbbiakban: Társaság) által hitelesnek tartott forrásokon alapulnak, de azokért a Társaság szavatosságot vagy felelősséget nem vállal. A jelen dokumentumban foglaltak nem minősíthetők befektetésre való ösztönzésnek, befektetési tanácsadásnak, értékpapír jegyzésére, vételére, eladására vonatkozó felhívásnak vagy ajánlatnak. Felhívjuk szíves figyelmét arra, hogy a múltbeli teljesítmények, illetve jövőbeli becslések nem nyújtanak garanciát a jövőbeli teljesítményre nézve. A tőkepiaci és makrogazdasági helyzetet, a befektetések és azok hozamai alakulását olyan tényezők alakítják, melyre a Társaságnak nincs befolyása, a befektető által hozott döntés következményei a Társaságra nem háríthatók át. A jelen dokumentumban foglaltak – teljes vagy részleges – felhasználása, többszörözése, publikálása, átdolgozása, terjesztése kizárólag a Társaság előzetes írásos engedélyével lehetséges. A jelen dokumentumban foglaltak kiadásuk időpontjában érvényesek. További részletek:Erste Market Dokumentumok – Erste Market oldalon, illetve a Társaság ügyletek előtti tájékoztatásról szóló hirdetményében.