Nem kell bíróság elé állnia Boris Johnsonnak Emelkedés jellemezte tegnap az európai részvénypiacokat. A CAC40 0,3%-ot, a FTSE100 0,6%-ot emelkedett, a DAX viszont zárva tartott. Azt követően, hogy pénteken Theresa May formálisan is...
Emelkedés jellemezte tegnap az európai részvénypiacokat. A CAC40 0,3%-ot, a FTSE100 0,6%-ot emelkedett, a DAX viszont zárva tartott.
Azt követően, hogy pénteken Theresa May formálisan is lemondott, megkezdődött a verseny a miniszterelnöki székért. Az első szavazást csütörtökön tartják, ahol a 10 jelölt közül az 5% alatti támogatást élvező jelöltek kiesnek. A legesélyesebbnek Boris Johnson volt külügyminiszter és London korábbi polgármestere tűnik. A londoni bíróság pénteki döntése szerint Boris Johnsonnak nem kell a bíróság elé állnia. Egy magánszemély indított pert ellene a Brexit kampány során általa terjesztett hamis információk miatt. A per jelentősen ronthatta volna a volt külügyminiszter esélyeit, így számára egyértelműen pozitív a döntés.
Michael Saunders, a brit jegybank monetáris tanácsának tagja szerint nem kell kapkodniuk a kamatemeléssel, amíg el nem múlnak a Brexit körüli bizonytalanságok. Úgy látja, fokozatos kamatemelésre majd akkor lesz szükség, ha sikerül elkerülni egy kaotikus Brexitet, ebben az esetben ugyanis a bizonytalanság megszűnésével hirtelen indulhat növekedésnek a gazdaság.
A német Handelsblatt értesülései szerint az ING is elállt a Commerzbankkal való egyesülés tervétől, bár az értesülést egyik bank sem erősítette meg hivatalosan. Úgy tűnik, hogy noha három bank is érdeklődött a Commerzbank iránt, azonban végül mindegyik kihátrál.
Az ArcelorMittal egyik vezetője szerint az elmúlt időszakban javult az acélipar helyzete, szerinte elkezdtek kimászni a gödörből, amit az acélárak emelkedése is mutat. Ugyanakkor egyértelmű fordulat még nem következett be, hiszen az autóipari megrendelések továbbra is gyengék.
Újraindultak a tárgyalások a Fiat és a Renault között a lehetséges egyesülésről. Múlt héten még úgy tűnt, hogy a Fiat végleg felállt az asztaltól, így váratlan, hogy a tárgyalások ilyen hamar újraindulnak. A kiszivárgott hírek szerint ezúttal a Renault régi szövetségesét, a Nissant is bevonták a tárgyalásokba, s ők is hajlandók támogatni egy közös Renault-Fiat cég létrehozását, ha cserébe a Renault csökkenti a Nissanban meglévő hozzávetőleg 44%-os tulajdonrészét. A tárgyalások újrakezdése pozitív, hiszen a harmadik legnagyobb autóipari vállalat jöhetne létre, ami jelentős szinergiákat rejthet.
A jelen dokumentumban foglalt információk az Erste Befektetési Zrt. (székhely: 1138 Budapest, Népfürdő u. 24-26.; tev. eng. szám: E-III/324/2008 és III/75.005-19/2002; tőzsdetagság: BÉT Zrt.; a továbbiakban: Társaság) által hitelesnek tartott forrásokon alapulnak, de azokért a Társaság szavatosságot vagy felelősséget nem vállal. A jelen dokumentumban foglaltak nem minősíthetők befektetésre való ösztönzésnek, befektetési tanácsadásnak, értékpapír jegyzésére, vételére, eladására vonatkozó felhívásnak vagy ajánlatnak. Felhívjuk szíves figyelmét arra, hogy a múltbeli teljesítmények, illetve jövőbeli becslések nem nyújtanak garanciát a jövőbeli teljesítményre nézve. A tőkepiaci és makrogazdasági helyzetet, a befektetések és azok hozamai alakulását olyan tényezők alakítják, melyre a Társaságnak nincs befolyása, a befektető által hozott döntés következményei a Társaságra nem háríthatók át. A jelen dokumentumban foglaltak – teljes vagy részleges – felhasználása, többszörözése, publikálása, átdolgozása, terjesztése kizárólag a Társaság előzetes írásos engedélyével lehetséges. A jelen dokumentumban foglaltak kiadásuk időpontjában érvényesek. További részletek:Erste Market Dokumentumok – Erste Market oldalon, illetve a Társaság ügyletek előtti tájékoztatásról szóló hirdetményében.