Kamatdöntő ülést tart az EKB Kisebb emelkedés jellemezte tegnap az európai részvénypiacokat. A DAX és a FTSE100 is 0,1%-ot, míg a CAC40 0,5%-ot emelkedett. A nap legfontosabb eseménye kétségkívül az EKB...
Kisebb emelkedés jellemezte tegnap az európai részvénypiacokat. A DAX és a FTSE100 is 0,1%-ot, míg a CAC40 0,5%-ot emelkedett.
A nap legfontosabb eseménye kétségkívül az EKB kamatdöntő ülése lesz. Bár a monetáris kondíciók megváltoztatása nem várható, de egyrészt bejelentik a TLTRO III feltételeit (ennek keretében a piac várakozásai szerint -25 bázisponton kaphatnak majd forrást a bankok), másrészt a jegybank közzéteszi növekedési és inflációs előrejelzését is. A romló gazdasági környezet és a lefelé mutató kockázatok ellenére a jegybank várhatóan nem csökkenti, sőt növelheti az idei növekedési előrejelzését, hiszen az első negyedéves GDP meglepően jó lett az Eurózónában. A mai ülés kihelyezett ülés, így Frankfurt helyett Vilniusban találkoznak a jegybankárok. Bár a piac már kamatcsökkentést áraz év végére, ennek ellenére a jegybank várhatóan nem változtatja meg a jövőbeli kamatpályára vonatkozó várakozását.
Az Európai Bizottság nem találta kielégítőnek az olasz magyarázatot a költségvetési hiány túllépésére, így a várakozásoknak megfelelően túlzottdeficit-eljárás megindítását javasolja. A hírre ismét nyomás alá kerültek az olasz bankok, viszont az olasz államkötvények nem reagáltak negatívan.
A Fiat visszavonta egyesülési ajánlatát és ezért a Renault nagytulajdonosát, a 15%-os tulajdonrésszel rendelkező francia államot hibáztatja. Egyrészt a francia kormány szerette volna, ha a Renault régi szövetségese, a Nissan is támogatja az egyesülést, másrészt a szakszervezetek tiltakozása miatt a francia kormány lassú haladást és türelmet kért a Fiattól, az olasz csoport viszont gyorsan véghez akarta vinni a fúziót. Az egyesüléssel a világ harmadik legnagyobb autógyártója jött volna létre, jelentős szinergiákkal, amiket a francia tiltakozás miatt nehezebb lett volna realizálni, de ez most meghiúsult, így az érintett autógyártóknál negatív árfolyamreakció várható ma.
A BMW átadta 1 milliárd dollárba kerülő mexikói gyárát. Az üzem átadására meglehetősen rossz időzítéssel került sor, hiszen főként az amerikai piacra fognak autót gyártani, és Trump pont néhány hete jelentette be, hogy június 10-től Mexikóra is vámot vet ki a migráció miatt. A vámok pedig ronthatják az üzemben gyártott 3-as modell versenyképességét.