Az olasz miniszterelnök lemondással fenyegetőzött Visszafogott emelkedés volt tapasztalható tegnap Európában. A FTSE100 0,3%-ot, a DAX és a CAC40 0,6%-ot emelkedett. Az IMF figyelmeztette Franciaországot, hogy az államadósság...
Visszafogott emelkedés volt tapasztalható tegnap Európában. A FTSE100 0,3%-ot, a DAX és a CAC40 0,6%-ot emelkedett.
Az IMF figyelmeztette Franciaországot, hogy az államadósság túl magas (a GDP 98,5%-a) és nem látják a korábban beígért ambiciózus strukturális változásokat, melyek csökkenő pályára állítanák az államadósságot. Valószínűleg pont a reformok hiánya az, amiért a befektetők is kiábrándultak Franciaországból. Az Ernst&Young tanácsadócég felmérése szerint a külföldi befektetőknek csak 30%-a várja, hogy Franciaország a következő 3 évben vonzóbb befektetési célpont lesz, míg 2018 elején még a megkérdezettek 53%-a számított erre.
Az olasz miniszterelnök lemondással fenyegetőzött, ha két miniszterelnök-helyettese, Matteo Salvini és Luigi Di Maio nem hagyja abba a folyamatos kampányolásból eredő civakodást. Az EP választások óta amúgy is megnőtt az olasz koalíciós kormány felbomlásának kockázata, de a moderátornak tekinthető miniszterelnök távozása még egy lapáttal rátenne erre.
Donald Trump ismét egy nagyvonalú kereskedelmi megállapodás lehetőségét lengette be Nagy-Britanniának a Brexitet követő időszakra. Trump már korábban is jelezte, hogy szívesen kötne új megállapodásokat Nagy-Britaniával, most mindössze ezt a kijelentését ismételte meg londoni látogatásának alkalmából.
A WizAir utasszáma 22,4%-kal 3,47 millió főre nőtt májusban. A fapados légitársaság kapacitás kihasználtsága 93,9% volt a hónapban, 2 százalékponttal magasabb, mint a tavalyi év azonos időszakában.
Az olasz kormány is a munkahelyek megtartását várja el a Fiatól a Renault-val való egyesülés ellenére is. Hasonló elvárásokat fogalmazott meg korábban a francia kormány is. Az országok reakciója várható volt, érdekeltek a munkahelyek megtartásában, ugyanakkor ezek az elvárások nehezítik az autógyártók számára az egyesülésben rejlő szinergiák kiaknázását.
Érkeznek az információk a Volkswagen kamion üzletágának, a Tratonnak a tőzsdei bevezetéséről. Az új részvényeket kettős listázással vezetik be, a frankfurti és a stockholmi tőzsdére. A kereslettől függően 10-25% közötti mennyiséget terveznek eladni, és még a nyári hónapokban megvalósítanák a tranzakciót. Az IPO-ból befolyt összeget elsősorban a Traton mérlegének erősítésére használnák fel az Európán kívüli terjeszkedés érdekében, vagyis főleg tőkeemelés történne, nem pedig exit.
A jelen dokumentumban foglalt információk az Erste Befektetési Zrt. (székhely: 1138 Budapest, Népfürdő u. 24-26.; tev. eng. szám: E-III/324/2008 és III/75.005-19/2002; tőzsdetagság: BÉT Zrt.; a továbbiakban: Társaság) által hitelesnek tartott forrásokon alapulnak, de azokért a Társaság szavatosságot vagy felelősséget nem vállal. A jelen dokumentumban foglaltak nem minősíthetők befektetésre való ösztönzésnek, befektetési tanácsadásnak, értékpapír jegyzésére, vételére, eladására vonatkozó felhívásnak vagy ajánlatnak. Felhívjuk szíves figyelmét arra, hogy a múltbeli teljesítmények, illetve jövőbeli becslések nem nyújtanak garanciát a jövőbeli teljesítményre nézve. A tőkepiaci és makrogazdasági helyzetet, a befektetések és azok hozamai alakulását olyan tényezők alakítják, melyre a Társaságnak nincs befolyása, a befektető által hozott döntés következményei a Társaságra nem háríthatók át. A jelen dokumentumban foglaltak – teljes vagy részleges – felhasználása, többszörözése, publikálása, átdolgozása, terjesztése kizárólag a Társaság előzetes írásos engedélyével lehetséges. A jelen dokumentumban foglaltak kiadásuk időpontjában érvényesek. További részletek:Erste Market Dokumentumok – Erste Market oldalon, illetve a Társaság ügyletek előtti tájékoztatásról szóló hirdetményében.