Az EP választások nem hoztak nagy átrendeződést Emelkedtek pénteken a vezető európai indexek, a DAX 0,5%-ot, a FTSE100 és a CAC40 0,7%-ot. Ma a londoni tőzsde nemzeti ünnep miatt zárva tart. Hatalmas verseny kezd kialakulni a brit miniszterelnöki...
Emelkedtek pénteken a vezető európai indexek, a DAX 0,5%-ot, a FTSE100 és a CAC40 0,7%-ot. Ma a londoni tőzsde nemzeti ünnep miatt zárva tart.
Hatalmas verseny kezd kialakulni a brit miniszterelnöki székért, már 8 politikus is jelezte, hogy elindul a megmérettetésen. A jelöltek fele ráadásul a rendezetlen, hard Brexitet is elfogadhatónak tartaná, köztük a legesélyesebbnek vélt Boris Johnson is. Philip Hammond pénzügyminiszter ugyanakkor figyelmeztette a politikusokat, hogy a parlament már többször egyértelműen jelezte, hogy nem tartja elfogadhatónak a rendezetlen Brexitet és a pénzügyminiszter szerint ezt az új miniszterelnöknek is tiszteletben kell tartania.
A hétvégi európai parlamenti választások összességében nem hoztak nagy átrendeződést, továbbra is az Európai Néppárt lehet a legnagyobb frakció az európai parlamentben, megelőzve a szociáldemokratákat. A liberális és a zöld pártok előre törtek. A populista pártok stagnáltak, sőt minimálisan még vissza is szorultak, pedig Nagy-Britanniában tarolt a Farage vezette Brexit párt, Olaszországban a Salvini vezette Liga győzedelmeskedett és Franciaországban is Le Pen-ék kerültek az élre.
Az EP választást követően már meg is vannak az első politikai következmények. Alexisz Ciprasz előrehozott választásokat jelentett be Görögországban a Sziriza választási vereségét követően. Olaszországban pedig Salvini egyre inkább igazoltnak érzi a laza fiskális politikát.
A Fiat árfolyama kilőtt ma reggel arra a hírre, hogy a társaság összeolvadna a Renault-val. A tranzakció formáját tekintve egy holland holding társaság jönne létre 50-50%-os tulajdonosi aránnyal. A megállapodás tervezetet a francia autógyártó vezetése még csak ma fogja tárgyalni. A közös Fiat-Renault csoport a világ harmadik legnagyobb autógyártója lesz, évi közel 9 milliós termeléssel, ami jelentős mérethatékonyság növekedést eredményezhet. Az autógyártók becslése alapján éves szinten 5 millió eurós költség megtakarításuk keletkezhet, például a jobb vételi pozíció miatt. A későbbiek folyamán akár még a Renault régi szövetségese, a Nissan is társulhatna a közös holding vállalathoz. A Bloomberg adatai alapján a Fiat részvények short állománya 3,2%, amit a korábbi forgalmak alapján 3 nap alatt lehet zárni, míg a Renault esetében a short állomány a teljes részvénymennyiség 3%-a, amit 4 nap alatt lehet zárni a korábbi forgalmi adatok alapján.