Nagyon népszerű Farage Brexit Pártja Kisebb megnyugvást hozott a pénteki nap az európai piacokon. A CAC40 0,3%-ot, a DAX 0,7%-ot emelkedett, miközben a FTSE100 lényegében stagnált. Theresa May újraindítaná a Brexit tárgyalásokat az EU-val. Mivel a tárgyalások középpontjában ezúttal a...
Kisebb megnyugvást hozott a pénteki nap az európai piacokon. A CAC40 0,3%-ot, a DAX 0,7%-ot emelkedett, miközben a FTSE100 lényegében stagnált.
Theresa May újraindítaná a Brexit tárgyalásokat az EU-val. Mivel a tárgyalások középpontjában ezúttal a kilépést követő kapcsolat kialakítása lenne, így erről az EU várhatóan hajlandó lesz vitatkozni, hiszen a kilépési procedúrának ez egy igen képlékeny része és erről egyelőre konkrét megállapodás nem is született, csak egyfajta keretrendszerben állapodtak meg. Ugyanakkor bármilyen megállapodást is sikerül Maynek kiharcolnia, azt rendkívül nehéz lesz a parlamenten keresztülvinnie, hiszen a Guardian értesülései szerint 120-150 munkáspárti képviselő ragaszkodik egy megerősítő népszavazáshoz és e nélkül nem támogat semmilyen megállapodási javaslatot.
A legfrissebb közvéleménykutatások szerint a Nigel Farage vezette Brexit Párt sima győzelmet érne el a május végi EP választósokon. A megkérdezettek 34%-a szavazna a frissen alakult pártra, így támogatottsága nagyobb, mint a két nagy párt, a Konzervatív Párt és a Munkáspárt támogatottsága együtt. Ez is mutatja, hogy a Brexit miatt a lakosság kiábrándult a klasszikus pártokból.
Matteo Salvini olasz belügyminiszter egyre nagyobb irányítást szerez magának a migrációs politikában, ez pedig veszélybe sodorhatja a koalíciós kormány működését.
A Reuters értesülései szerint a Daimler kínai partnere, a BAIC 4-5%-os részesedést vásárolna a Daimlerben. Ennek lehetősége már korábban is felmerült, de az eredeti elképzelés szerint piacon kívül, például tőkeemelésen keresztül szerettek volna tulajdonrészt szerezni, erre viszont a német autógyártó nem volt hajlandó. A mostani pletykák szerint viszont a kínaiak már el is kezdtek Daimler részvényeket vásárolni a nyílt piacon keresztül.
Az UniCredit vezérigazgatója, Jean Pierre Mustier a Bloomberg TV-nek arról beszélt, hogy a jelenlegi szabályozói környezet és kamatok nem kedveznek az M&A aktivitásnak. Bár konkrétan nem reagált a Commerzbank felvásárlásáról szóló spekulációkra, de ha valóban negatívan gondolkodik az akvizíciós lehetőségekről, az kedvezőtlen lehet a Commerzbank számára is, hiszen az UniCreditet is szóba hozták, mint potenciális érdeklődőt.
A Thyssenkruppnál igazán értenek a rossz hírek közléséhez, hiszen pénteken annak ellenére emelkedett több, mint 20%-ot a részvény, hogy meghiúsult a Tata-val közös európai leányvállalat létrehozásának a terve, amiben az elmúlt időszakban amúgy is egyre kevésbé hittek már a piaci szereplők. A pozitív árfolyamreakció oka, hogy a társaság egyből előállt egy még újabb átalakítási tervvel. Ennek lényege, hogy a lift üzletágat leválasztanák és önállóan tőzsdére vezetnék be. Ennek a leányvállalatnak az értéke 14 milliárd euró körül lehet, ami jelentősen segítene csökkenteni a társaság eladósodottságát. A társaság ráadásul a szakszervezettel is megállapodásra jutott az átalakításról, ami 6.000 fős létszámcsökkentést is tartalmazna, amitől költségcsökkentés várható. Ez a teljes alkalmazotti létszám nagyjából 3,5%-át jelentené.
Az E.On 1,18 milliárd eurós első negyedéves EBIT eredményt ért el, ami ugyan felülmúlta az 1,16 milliárd eurós piaci várakozást, de éves szinten 8%-os csökkenés következett be. A társaság annak ellenére tartotta idei éves várakozását, hogy a brit árplafon nehéz helyzetbe hozza a céget. Az első negyedévben a társaság árbevétele 5%-kal emelkedett, köszönhetően annak, hogy Németországban 100 ezer új ügyfelet sikerült szerezni.