Eredetileg ma léptek volna ki a britek Az európai piacokat összességében inkább kis csökkenés jellemezte a tegnapi kereskedésben. A CAC40 0,1%-ot csökkent, míg a DAX 0,1%-ot, a fTSE100 pedig 0,6%-ot emelkedett. Ma...
Az európai piacokat összességében inkább kis csökkenés jellemezte a tegnapi kereskedésben. A CAC40 0,1%-ot csökkent, míg a DAX 0,1%-ot, a fTSE100 pedig 0,6%-ot emelkedett.
Ma ismét, immár harmadik alkalommal is szavazásra bocsátják a brit parlamentben a May féle kilépési tervezetet. A megismételt szavazást egy jogi kiskapu teszi lehetővé, ugyanis a közel 600 oldalas dokumentumból kiszedtek egy 26 oldalas politikai nyilatkozatot, ami konkrétumok nélkül tárgyalta az EU és az Egyesült Királyság jövőbeli kapcsolatrendszerét. Ezzel a húzással jogi értelemben véve már jelentősen megváltozott a szavazás tárgya, így a házelnök engedélyezte az újabb szavazást.
May javaslata továbbra sem számít népszerűnek a képviselők között. Ugyanakkor néhány hard Brexitet támogató politikus beállhat a javaslat mögé, hiszen könnyebben elfogadhatják a mostani javaslatot, mint azt a tényt, hogy akár 1-2 évvel is hosszabbodhatnak a tárgyalások. Más politikusoknak pedig May lemondási ígérete adhat lökést, hogy ezúttal megszavazza a javaslatot. A nagyságrendileg 100 hard Brexit párti képviselő átállása esetén könnyedén átmehetne a javaslat, de valójában ennél jóval szorosabb eredmény tűnik reálisnak és az eddigi kudarcokat látva abszolút nem borítékolható, hogy May harmadik próbálkozása sikerrel jár. Viszont az észak-ír DUP-tól nem érdemes támogatókra számítani, a párt vezetője a napokban többször is kijelentette, hogy nem hajlandók támogatni a megállapodást, mert nem rendezi megnyugtatóan az ír és észak-ír határ kérdését.
Egyébként ma van a Brexit eredeti kilépési időpontja, ma éjfélig kellett volna a briteknek kilépni az EU-ból, amire most már teljesen valószínűtlen.
Kiugróan jó lett a ma reggeli német kiskereskedelmi forgalom, a várt 2,1% helyett 4,7%-kal haladta meg a tavalyi értéket. Ráadásul az előző havi adatot is felfelé módosították, a korábbi 2,6%-os becslést 3,1%-ra emelték fel.
Az Európai Parlament 2030-ra 37,5%-kal szeretné csökkenteni a személygépkocsik széndioxid kibocsátását. Ez szigorúbb követelmény, mint az Európai Bizottság által javasolt 30%-os csökkentés. Ahhoz, hogy a javaslat törvényerőre emelkedjen, még az Európa Tanácsnak is jóvá kell azt hagynia. Az új szabályozás komoly kihívások és fejlesztések elé állítaná az autóipart, valószínűleg a hibrid és elektromos autók elterjedésére lesz szükség, hogy képesek legyenek megfelelni a szabályozásnak.