Erste kommentár Megint leszavazták a Brexit megállapodást, így May újabb vereséget szenvedett. Ugyan a mai napon szavaznak a „no-deal” kilépésről, amely nagy valószínűséggel nemleges választ kap, így...
Megint leszavazták a Brexit megállapodást, így May újabb vereséget szenvedett. Ugyan a mai napon szavaznak a „no-deal” kilépésről, amely nagy valószínűséggel nemleges választ kap, így holnap jön a határidő kitolása, vagyis a probléma továbbra sem lesz megoldva, csak elodázva. Az EU parlamenti választásokig húzhatják a határidőt, ami május 23-a. Ha ez utánra tűznék ki a kilépés dátumát, akkor részt kellene venniük az EU parlamenti választásokon. Ennek különben elég nagy a valószínűsége, hiszen egyre komolyabban merül fel az újabb referendum szükségessége. Ugyanis egy kéthónapos kitolás sem segít sokat, hiszen ha két év alatt nem tudtak tető alá hozni egy elfogadható megállapodást, akkor kicsi a valószínűsége, hogy két hónap alatt sikerül olyan változtatásokat elérni, ami átmegy a brit parlamenten, pláne úgy, hogy az EU nem akarja újranyitni a tárgyalásokat. Így a font a technikai szint elérését követően újra erősödni kezdett.
A Boeing súlya a Dow Jones indexben 10 százalék, a legnagyobb az összes komponens közül. A tegnapi újabb 5 százalékos csökkenés annak eredményeként, hogy egyre több ország tartja a földön ezeket a gépeket, így a Dow Jones indexet húzta le, míg az S&P500 és a Nasdaq indexekre kisebb hatással volt. Mindenesetre enyhe negatív hangulatban kezdődött a kereskedés Európában, de napközben fordulatra számítunk. Itthon emelkedünk, ami erősödhet a nap folyamán.
Vegyesen zártak tegnap a vezető amerikai részvényindexek. Az S&P500 0,3%-kal, a Nasdaq 0,4%-kal emelkedett, míg a Dow a Boeing további esése miatt 0,4%-kal esett vissza.
Hiába találta az amerikai Szövetségi Légiközlekedési Testület (FAA) biztonságosnak a Boeing 737 MAX 8, illetve 9 típusú repülőgépeket, több ázsiai ország mellett tegnap egész Európa és Ausztrália is csatlakozott a típusok bojkottjához. Ez az EU-ban nem csak annyit tesz, hogy az itteni légitársaságok nem repülhetnek ezekkel a típusokkal, de az európai légtérbe sem repülhetnek be ezek a gépek. A Boeing továbbra is az amerikai Szövetségi Légiközlekedési Testület véleményét tartja mérvadónak, így ahol nem kötelező, ott nem kényszeríti földre gépeit. Vagyis az USA-ban továbbra is repülnek ezek a gépek, azonban sok utas nem volt hajlandó felszállni rájuk, ami végül akár ott is bojkotthoz vezethet. A Boeing szerint heteken belül érkezhet a frissítés az érintett típusok repülésvezérlő szoftveréhez, ezeknek a nem megfelelő ismerete vezethetett a szerencsétlenségekhez. A részvények árfolyama ezzel továbbra is nyomás alatt van, tegnap 6%-kal került lejjebb.
Csökkenés jellemezte a mai ázsiai kereskedést. A Hang Seng 0,6%-ot, a Nikkei 1%-ot, a Shanghai index pedig 1,1%-ot csökkent.
Még a vártnál is gyengébb lett a januári gépipari rendelésállomány Japánban. A várt 2,1% helyett 2,9%-kal csökkentek a megrendelések, ami az ipar és a gazdaság gyenge teljesítményére utal. A termelői árindex viszont egy hajszállal emelkedett, februárban 0,8% lett a korábbi 0,6% után.
Negatív hangulat uralkodott a határidős piacokon ma reggel.