Stagnál a német gazdaság Vegyes képet mutattak tegnap az európai részvényindexek. A FTSE100 0,9%-ot csökkent, a CAC40 stagnált, míg a DAX 0,2%-ot emelkedett. Az EKB tegnap megjelent jegyzőkönyve alapján a jegybank elkezdett...
Vegyes képet mutattak tegnap az európai részvényindexek. A FTSE100 0,9%-ot csökkent, a CAC40 stagnált, míg a DAX 0,2%-ot emelkedett.
Az EKB tegnap megjelent jegyzőkönyve alapján a jegybank elkezdett foglalkozni a TLTRO-val, de nem kapkodnak, alapos elemzést tartanak szükségesnek egy új program indítását megelőzően, hogy az európai bankrendszer likviditása gördülékenyen alakuljon. A gyenge makro környezettel kapcsolatban pedig azt mondták, hogy további adatokra van szükség, hogy meggyőződhessenek a lassulás középtávú hatásairól. Ezek alapján túl korainak tűnik, hogy márciusban új TLTRO programot jelentsenek be, vagy akár változtassanak a jegybanki kommunikáción.
Ma publikálták a negyedik negyedéves német GDP második becslését, ami igazolta, hogy negyedév/negyedév alapon stagnál a német gazdaság, év/év alapon munkanaphatással igazítva pedig 0,6%-kal nőtt. A kormányzati kiadások 1,6%-kal, a lakossági fogyasztás 0,2%-kal, a beruházások pedig 0,9%-kal bővültek negyedév/negyedév alapon, így a fő visszatartó erő az export lehetett.
Az EU várakozásai szerint Theresa May 3 hónapos határidő hosszabbítást kérhet a Brexit megállapodáshoz. Így a kilépés az európai parlamenti választások utánra, de még az új parlament megalakulása előttre esne, vagyis a választásokat nem zavarnák a britek. Ennél hosszabb határidő esetén Angliában is kéne európai parlamenti választásokat tartani, de mindkét fél igyekszik elkerülni, hogy az új parlamenti ülésszakra csússzon át a döntés. Ez egyébként összhangban van Juncker korábbi nyilatkozatával, hogy májuson túlra csúszhat a megállapodás.
Az olasz versenyfelügyelettől a Ryanair 3 milliós, a Wizz Air pedig 1 millió eurós bírságot kapott. Az olasz hatóság álláspontja, hogy az utasoknak joguk van magukkal vinni a fedélzetre kisméretű kézipoggyászukat, amit a társaságok poggyász szabályzata nem tesz lehetővé. A büntetés mértéke részvényenként elenyésző, de szükségessé teheti a működési modell (csomagpolitika) megváltoztatását, legalábbis az olaszországi járatok esetében.