Bármilyen forgatókönyv elképzelhető Kisebb lemorzsolódást láthattunk pénteken az európai indexeknél. A DAX 0,3%-ot, a FTSE100 0,4%-ot, a CAC40 0,5%-ot csökkent. Theresa May próbálta tovább növelni a nyomást a...
Kisebb lemorzsolódást láthattunk pénteken az európai indexeknél. A DAX 0,3%-ot, a FTSE100 0,4%-ot, a CAC40 0,5%-ot csökkent.
Theresa May próbálta tovább növelni a nyomást a brit képviselőkön, azzal, hogy a hétvégén azt nyilatkozta: amennyiben nem szavazzák meg kilépési tervezetét, akkor valószínűbb, hogy elmarad a Brexit, minthogy rendezetlen körülmények között kilépjenek az EU-ból. Ezzel is próbál szavazatokat szerezni a parlamenti szavazáshoz, azonban a felmérések szerint csúfosan alulmaradhat tervezete. Előreláthatólag holnap a kora esti órákban szavaz a brit parlament, a jóváhagyáshoz egyszerű többség elegendő.
Amennyiben nincs meg a szükséges többség, akkor lényegében bármilyen folytatás elképzelhető rendezetlen Brexittől az új népszavazáson át egészen a maradásig. Mindenesetre az EU arra számít, hogy a britek kérvényezni fogják a március 29-i kilépési határidő meghosszabbítását.
A briteknél csak lehet, de Görögországban biztos, hogy bizalmatlansági szavazás lesz, miután a hétvégén a kormány lényegében elvesztette eddigi szűk többségét. A védelmi miniszter lemondott és visszahívtak további hat minisztert. A kormányválságra a macedón-görög névvita miatt került sor, melynek során Macedóniát átneveznék Észak-Macedóniára, ezt azonban Görögországnak is jóvá kéne hagynia, de a kisebbik kormánypárt ezt ellenzi. A két ország közt a névvita már 1991 óta tart. A bizalmatlansági szavazás akár előrehozott választásba is torkolhat a nem túl stabil lábakon álló Görögországban.
Pénteken olyan hírek jelentek meg, hogy a Daimler kínai partnere és legnagyobb tulajdonosa, a Geely lefelezte korábbi 9,7%-os pozícióját a Daimlerben. Ez a pletyka azonban még napon belül cáfolásra került. A hírnek nincs jelentős árfolyamhatása.
Az eladott autók darabszámát tekintve rekordot zárt a Volkswagen csoport, 1%-kal több autót adtak el, mint 2017-ben. Csúcsot ért el a Seat, a Skoda, a Porsche és a Lamborghini is, míg a Volkswagen márka lényegében stagnált. A növekedés egyre jobban a feltörekvő piacokról, Dél-Amerikából, Közép- és Kelet Európából, valamint Oroszországból származott. A SUV szegmens népszerűsége töretlen, a csoport minden negyedik autója ebbe a kategóriába tartozott.