Jövőre jöhet az újabb TLTRO Jelentős szakadás volt tapasztalható tegnap az európai piacokon. A FTSE100 3,2%-ot, a CAC40 3,3%-ot, a DAX pedig 3,5%-ot esett. A DAX a tegnapi teljesítményével már több, mint 20%-ot csökkent éves...
Jelentős szakadás volt tapasztalható tegnap az európai piacokon. A FTSE100 3,2%-ot, a CAC40 3,3%-ot, a DAX pedig 3,5%-ot esett. A DAX a tegnapi teljesítményével már több, mint 20%-ot csökkent éves csúcsáról, így átlépett a medve piacba. Az európai STOXX600 3,3%-ot csökkent, ami az index legnagyobb mértékű esése a 2016-os Brexit népszavazás óta.
Elhalaszthatják a keddre kitűzött brit parlamenti szavazást a Brexit tervezet elfogadásáról, ami azt mutathatja, hogy nincs meg a támogatás a javaslat elfogadásához és Theresa May megpróbál időt nyerni magának, hogy sikerüljön megszerezni a parlamenti többséget.
Olasz lapértesülések szerint januárban távozhat posztjáról az olasz pénzügyminiszter, amit a miniszterelnök és a kormányzó Öt Csillag Mozgalom is támogatna. A pénzügyminiszter elmozdítását negatívan ítélhetné meg a piac, hiszen Giovanni Tria egyfajta belső ellensúlyként volt hivatott működni, próbálta visszafogni a kormány agresszív expanzív fiskális politikai elképzeléseit. A pénzügyminiszter menesztése nem éppen az EU-val való költségvetési megállapodás irányába mutatna.
A Bloomberg felmérése alapján az elemzők többsége arra számít, hogy jövőre újabb TLTRO (célzott, hosszú távú finanszírozási) programot fog nyújtani az EKB a bankoknak. Ennek oka, hogy 2020-ban lejár a korábbi TLTRO, így a bankoknak már jövőre el kell kezdeni új finanszírozást keresni. Az elemzők szerint már jövő márciusban bejelentheti az EKB, hogy ismételten célzott finanszírozást nyújt a bankoknak. Ettől függetlenül a piac továbbra is arra számít, hogy szeptemberben elkezdi lassú kamatemelését az EKB.
Az idei év vége helyett jövő évre csúszhat a BMW és a Daimler közös vállalatának megalapítása. Bár a csúszás nem igazán jelentős, de így is azt eredményezi, hogy a Daimler az idei év helyett csak jövőre tudja elkönyvelni a tranzakcióval járó számviteli nyereséget. A német autógyártók közös vállalatának célja a mobilitási fejlesztések összehangolása, például autó megosztási, parkolási és autótöltési szolgáltatások nyújtása.
A Deutsche Banknál úgy látják, hogy nem lesz szükség további céltartalék képzésre a Danske Bankkal kapcsolatos pénzmosás miatti vizsgálatokhoz kötődően. Közben a Financial Times arról ír, hogy a Deutsche Bank korábban még 35 milliárd dollárral nagyobb keretet javasolt a Danske Banknak a pénzmosás-gyanús tranzakciókhoz.