Csökkent a török infláció Emelkedést mutattak tegnap az európai indexek. A CAC40 1,0%-ot a FTSE100 1,2%-ot, a DAX pedig 1,9%-ot emelkedett. Kiemelkedően jól teljesíttettek a német autógyártók, melyek átlagosan 4%-ot emelkedtek és...
Emelkedést mutattak tegnap az európai indexek. A CAC40 1,0%-ot a FTSE100 1,2%-ot, a DAX pedig 1,9%-ot emelkedett. Kiemelkedően jól teljesíttettek a német autógyártók, melyek átlagosan 4%-ot emelkedtek és szintén jelentős emelkedés volt az európai tőzsdén jegyzett acélgyártók és autóipari beszállítók esetében is.
Az EKB német tagja, Jens Weidmann szerint az EKB nem várhat túl sokat a monetáris politika normalizálásával. Bár a német jegybankár is elismerte, hogy adatfüggőnek kell lennie a következő lépéseknek, de szerinte nem szabad fölöslegesen vesztegetni az időt. Weidmann mindig is a szigorúbb monetáris politika híve volt, így nyilatkozata nem meglepő. Az EKB december 13-án tartja kamat meghatározó ülését, mellyel véget ér eszközvásárlási programja.
Novemberben 21,6%-ra esett vissza a török infláció a korábbi 25,2%-ról. Március óta először csökkent az év/év alapú inflációs mutató. A termelői árak emelkedése szintén csökkent, bár a 38,5%-os érték változatlanul rendkívül magasnak számít.
A BMW csoport pénzügyi igazgatója szerint 1 milliárd eurós negatív hatással számolnak 2019-ben. Ezen belül a legjelentősebb tételt a vámok jelentenék, de a devizahatás és a nyersanyagárak emelkedése is negatívan befolyásolhatja a társaság eredményét. Az év folyamán már körülbelül fél milliárd euróval csökkent a BMW-vel szemben megfogalmazott profitvárakozás, vagyis a piaci várakozásokba legalább már részben beépültek azok a negatív hatások, amelyekről most a pénzügyi igazgató beszélt, ráadásul a vámok terén éppen pozitív fordulat van kilátásban.
A Ryanairnek novemberben is sikerült magasan tartania a kapacitáskihasználtságát, ami 96% lett. Az utas szám 11%-kal 10,4 millió utasra bővült.
A WizzAir utas száma 7,7%-kal 2,4 millió utasra emelkedett novemberben. A kapacitáskihasználtság pedig 91,2% lett.